Anonym bruker Skrevet 1. januar 2019 #1 Skrevet 1. januar 2019 ... på seg hjelm når de sykler, står på slalom, snowboard, skøyter men nesten ingen har hjelm på seg når de fyker ned i full fart i en isete akebakke? Erfaring fra idag og mange andre ganger. Anonymkode: 8e596...b68
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2019 #2 Skrevet 1. januar 2019 Godt poeng! Hvorfor poengterer du nasjonalitet? Anonymkode: d99a7...091
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2019 #3 Skrevet 1. januar 2019 Nei, si det. Hvor ofte slår barn seg fordervet når de aker VS når de sykler? Vi bruker ikke hjelm når vi aker. Vi bruker skjønn Er det isete, Aker vi stort sett ikke! Mens asfalt og isbaner er alltid harde. Snøen er ofte myk. Anonymkode: 981cc...4b3
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2019 #4 Skrevet 1. januar 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Godt poeng! Hvorfor poengterer du nasjonalitet? Anonymkode: d99a7...091 Vil poengtere at det skjer i Norge. I Sverige har man hjelm i akebakken. Anonymkode: 8e596...b68
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2019 #5 Skrevet 1. januar 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vil poengtere at det skjer i Norge. I Sverige har man hjelm i akebakken. Anonymkode: 8e596...b68 Oj, det visste jeg ikke! Anonymkode: d99a7...091
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2019 #6 Skrevet 1. januar 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vil poengtere at det skjer i Norge. I Sverige har man hjelm i akebakken. Anonymkode: 8e596...b68 Har alle det? Kilder? Anonymkode: 981cc...4b3
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2019 #7 Skrevet 1. januar 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, si det. Hvor ofte slår barn seg fordervet når de aker VS når de sykler? Vi bruker ikke hjelm når vi aker. Vi bruker skjønn Er det isete, Aker vi stort sett ikke! Mens asfalt og isbaner er alltid harde. Snøen er ofte myk. Anonymkode: 981cc...4b3 Men snøen er vel myk i slalombakken også? Og det er like mange akeulykker som skiulykker pr år. Anonymkode: 8e596...b68
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2019 #8 Skrevet 1. januar 2019 Det er hysteri med hjelm. Hva med hvis man skal gå tur og det er isete? -På med hjelmen! Anonymkode: 981cc...4b3
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2019 #9 Skrevet 1. januar 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Men snøen er vel myk i slalombakken også? Og det er like mange akeulykker som skiulykker pr år. Anonymkode: 8e596...b68 Man aker som oftest ikke like fort som man står på slalom. Anonymkode: 981cc...4b3
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2019 #10 Skrevet 1. januar 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Har alle det? Kilder? Anonymkode: 981cc...4b3 Nei du. Har ingen kilder på det annet enn at jeg har bodd der i mange, mange år. Men uansett så var vel spørsmålet hvorfor man ikke har hjelm på seg i akebakken når man er så nøye med det alle andre steder?( og det er jo bra!) Anonymkode: 8e596...b68
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2019 #11 Skrevet 1. januar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nei du. Har ingen kilder på det annet enn at jeg har bodd der i mange, mange år. Men uansett så var vel spørsmålet hvorfor man ikke har hjelm på seg i akebakken når man er så nøye med det alle andre steder?( og det er jo bra!) Anonymkode: 8e596...b68 Så du kommer bare med en påstand ut av det blå... jaha? Årsaken er mest sannsynlig at de fleste ikke tryner når de aker. Og at snøen ofte er mykere enn asfalt. Anonymkode: 981cc...4b3
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2019 #12 Skrevet 1. januar 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men snøen er vel myk i slalombakken også? Og det er like mange akeulykker som skiulykker pr år. Anonymkode: 8e596...b68 Snøen i slalombakken er jo hardt preppet, den er på ingen måte myk! Aker man i bakker tilsvarende slalombakken bruker man selvsagt hjelm. Men i en liten bakke med mykere snø, så er dette virkelig ikke nødvendig. Anonymkode: 45d79...d36
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2019 #13 Skrevet 1. januar 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så du kommer bare med en påstand ut av det blå... jaha? Årsaken er mest sannsynlig at de fleste ikke tryner når de aker. Og at snøen ofte er mykere enn asfalt. Anonymkode: 981cc...4b3 Haha.... visste at noen skulle henge seg opp i det. Liksom hvorfor skal du ha statistikk på det? Er det viktig? Det er mange barn i Sverige, mange barnehager som alltid har hjelm i akebakken. Går det bedre med deg nå? Anonymkode: 8e596...b68
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2019 #14 Skrevet 1. januar 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Man aker som oftest ikke like fort som man står på slalom. Anonymkode: 981cc...4b3 Da bor du ikke der jeg bor😂 Anonymkode: 7e818...95f
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2019 #15 Skrevet 1. januar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Snøen i slalombakken er jo hardt preppet, den er på ingen måte myk! Aker man i bakker tilsvarende slalombakken bruker man selvsagt hjelm. Men i en liten bakke med mykere snø, så er dette virkelig ikke nødvendig. Anonymkode: 45d79...d36 Vi var faktisk i akkurat en slalombakke idag. Der en liten del av bakken var til aking. Ingen hadde hjelm. Ikke mitt barn heller. Jeg er ikke ute etter noen her. Men folk er så lettkrenkte! Jeg følte at det var uansvarlig av både meg og andre at ingen barn hadde hjelm. Det gikk fort ned bakken! Men kanskje er det hysteri som noen sier..... Anonymkode: 8e596...b68
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2019 #16 Skrevet 1. januar 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så du kommer bare med en påstand ut av det blå... jaha? Årsaken er mest sannsynlig at de fleste ikke tryner når de aker. Og at snøen ofte er mykere enn asfalt. Anonymkode: 981cc...4b3 Hun kommer jo ikke med en påstand ut av det blå. Hun har bodd i Sverige i MANGE år og selv observert at de aller fleste bruker hjelm. Hvordan får du det til å bli at hun tar ting ut av det blå? Er du evneveik, eller? Anonymkode: 7e818...95f
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2019 #17 Skrevet 1. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er hysteri med hjelm. Hva med hvis man skal gå tur og det er isete? -På med hjelmen! Anonymkode: 981cc...4b3 Mannen min fikk hjernerystelse da han snublet i en fartshump på vei til jobb og en jeg kjenner slo hodet skikkelig da han kjørte i grøfta med rullestol. Skal vi være helt trygge må vi bruke både hjelm og annet dykkerutstyr hele tiden. Ved aking i bratte og isete bakker er min risikovurdering slik at jeg mener det er fornuftig med hjelm. I andre bakker synes jeg ikke det er så viktig. Anonymkode: c3811...80a
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2019 #18 Skrevet 1. januar 2019 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mannen min fikk hjernerystelse da han snublet i en fartshump på vei til jobb og en jeg kjenner slo hodet skikkelig da han kjørte i grøfta med rullestol. Skal vi være helt trygge må vi bruke både hjelm og annet dykkerutstyr hele tiden. Ved aking i bratte og isete bakker er min risikovurdering slik at jeg mener det er fornuftig med hjelm. I andre bakker synes jeg ikke det er så viktig. Anonymkode: c3811...80a Jeg tror vi alle kan være enig at å vase rundt i dykkerutstyr er å dra det litt vel langt. Anonymkode: 7e818...95f
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2019 #19 Skrevet 1. januar 2019 fordi det kan være farlig hvis de setter seg fast i noe Anonymkode: d0586...3ac
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2019 #20 Skrevet 1. januar 2019 Årsaken er at det ikke er sosialt akseptert. Det fornuftige hadde selvfølgelig vært å ha hjelm på. Anonymkode: 0c11c...db7
MrGoodMan Skrevet 1. januar 2019 #21 Skrevet 1. januar 2019 Nå er vel ikke problemet med aking at man ramler av akebrettet og slår hodet i bakken. Er nok mer problematisk med kollisjoner både med faste gjenstander som trær, steiner etc. og andre akende i høy fart. Litt ut i min familie var det for en del år siden en dødsulykke pga. aking. Så ser absolutt poenget til HI.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2019 #22 Skrevet 1. januar 2019 Har tenkt på det samme flere ganger, og svarer som en over her: det er ikke sosial akseptert. Utrolig dårlig grunn men det er nok derfor.. min sønn (5 år) fikk et «snowboard» (ikke ordentlig, men barne versjon). Vi var i skogen og akte her om dagen. Vi bestemte at han måtte ha på hjelm når han brukte snowboardet men kunne ta den av når han akte. Utrolig teit egentlig 😏 Anonymkode: c11a8...da2
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2019 #23 Skrevet 1. januar 2019 Det blir mer vanlig i Norge også. Anonymkode: edfa1...c56
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå