Gå til innhold

Andre som er glade for at desember er over?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Desember er en h*** måned.

Hun mor handler inn alt av gaver (og forteller hannkjønnet hva han skal kjøpe til henne og mat), baking kaker ingen spiser med ungene,organisere når og hva man skal ha med seg til avslutninger på skole og i barnehage, holde jule verksted, skrubbe ned huset, holde familieselskap for de man ikke kan måte julaften og romjulen, ordne alt til julaften, bytte gaver i romjulen, holde nyttårsselskap ++++

Anonymkode: 56b63...a16

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er jeg. Desember minner meg på hvor ensom og mislykket jeg er. Ingen mann, ingen barn som lever, ingen avslutninger, ingen familieselskap, ingen å feire nyttår med, være femtejul på vogna på julaften. Jeg bytter gjerne med deg.

Anonymkode: b8368...36c

Skrevet

Min desember, jeg baker hvis jeg gidder. I år kjøpte vi mesteparten, bakte kun pepperkaker. Julegaver planlegges i løpet av høsten, så når jeg begynner handlingen, går det fort. Huset vaskes jevnt og trutt i løpet av året, jeg gjør ikke noe ekstra i desember. Her er det mest stress at jeg har et bursdagsbarn i desember, så her er det bursdagsfest, først med vennene, og så med familien. 

Hvorfor stresse mer enn nødvendig? 

Anonymkode: 88e88...a49

Skrevet

Desember er årets fineste måned. Stakkars barna dine som har ei negativ kjerring til mor.

Anonymkode: aac78...ed4

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er jeg. Desember minner meg på hvor ensom og mislykket jeg er. Ingen mann, ingen barn som lever, ingen avslutninger, ingen familieselskap, ingen å feire nyttår med, være femtejul på vogna på julaften. Jeg bytter gjerne med deg.

Anonymkode: b8368...36c

Skjønner deg godt. Jeg føler med ensom i julen også selv om jeg har mann og barn. Men har ikke annen familie. Så når andre drar rundt på familieselskap,så er vi hjemme. Men skjønner nå at jeg er heldig 

Anonymkode: 86def...fea

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er jeg. Desember minner meg på hvor ensom og mislykket jeg er. Ingen mann, ingen barn som lever, ingen avslutninger, ingen familieselskap, ingen å feire nyttår med, være femtejul på vogna på julaften. Jeg bytter gjerne med deg.

Anonymkode: b8368...36c

Skulle skrive min historie og nevne at hele desember ble et stort antiklimaks fordi plutselig var ungene dratt til far og jeg var alene hele romjula og nyttårsafta og jeg sitter her ensom og gråter nå, men nå vil jeg bare dra til deg og gi deg en stor klem!❤️

Anonymkode: ece4f...ba7

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Desember er en h*** måned.

Hun mor handler inn alt av gaver (og forteller hannkjønnet hva han skal kjøpe til henne og mat), baking kaker ingen spiser med ungene,organisere når og hva man skal ha med seg til avslutninger på skole og i barnehage, holde jule verksted, skrubbe ned huset, holde familieselskap for de man ikke kan måte julaften og romjulen, ordne alt til julaften, bytte gaver i romjulen, holde nyttårsselskap ++++

Anonymkode: 56b63...a16

Du hr iallfall noen å gjøre alt dette med...

Anonymkode: ece4f...ba7

Skrevet

Kjenner jeg er nesten litt trist for at desember og julen er over. Jeg er ikke klar for verden og hverdager igjen. Sukk..... 

Anonymkode: 7693f...1a7

Skrevet

Nei. Januar er årets største drittmåned.

Anonymkode: 8a4ca...2d5

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner deg godt. Jeg føler med ensom i julen også selv om jeg har mann og barn. Men har ikke annen familie. Så når andre drar rundt på familieselskap,så er vi hjemme. Men skjønner nå at jeg er heldig 

Anonymkode: 86def...fea

Samme her. Egentlig elsker jeg jul og nyttår, og pleier å kose meg veldig med vår lille familie, men i år syntes jeg det var trist. Men barna hadde en fin jul da. Jeg holder det selvsagt for meg selv. Gleder meg til hverdag nå. 

Anonymkode: a4c59...a8c

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er jeg. Desember minner meg på hvor ensom og mislykket jeg er. Ingen mann, ingen barn som lever, ingen avslutninger, ingen familieselskap, ingen å feire nyttår med, være femtejul på vogna på julaften. Jeg bytter gjerne med deg.

Anonymkode: b8368...36c

😢 ingen barn som lever? Kan ikke annet enn å sende deg en klem og håpe på at neste året bringer deg mange gleder og mennesker du kan dele det med 🤗

Anonymkode: e965a...3e0

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Desember er årets fineste måned. Stakkars barna dine som har ei negativ kjerring til mor.

Anonymkode: aac78...ed4

Eller en latsekk til far, som overlater alt til en mor som naturlig nok blir utkjørt. 

Anonymkode: 89abf...88f

Skrevet

Jeg elsker desember.

Januar og februar er årets verste måneder. Lange, kalde og mørke dager, snø, slaps, kjedelig travelhet og ingen fridager. Gleder meg til mars, lyset og forhåpentligvis ok vær.

Anonymkode: fc8e3...8c9

Skrevet

Nei. 

Altså.. man MÅ IKKE holde selskaper. Hvis man ikke vil. Det er helt frivillig.

Anonymkode: dcb5a...1f4

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Eller en latsekk til far, som overlater alt til en mor som naturlig nok blir utkjørt. 

Anonymkode: 89abf...88f

Ingenting ved det er naturlig. Jeg er alene med mine og er da ikke utkjørt av julemåneden av den grunn.

Anonymkode: aac78...ed4

Skrevet

Jeg er glad for at julen er over,  fordi det er er nytt år i vente. Koser meg i desember og må stoppe opp for å puste til tider, men det er verd det. 

Snu tankegangen Hi...gjør det om til noe positivt i stedet. En dag så er det deg som skal på middag i julen til barna dine og de må stresse rundt.  

Men vi alle velge selv hvordan vi vil leve og oppleve julen.  Alt må ikke være hjemmebakt, nyskrubbet og på stell. Ta et skippertak om våren eller sommeren med skrubb og vask over det jevne ellers i året.  💪👊

Planlegg, skriv lister,  deliger oppgaver 😁

 

Skrevet

Du MÅ ikke skure huset. Jeg selv tørket bare støv i glaskarmen😋 alt MÅ ikke være perfekt. Du MÅ heller ikke lage til selskaper.. man velger selv hva man vil. Kanskje du skal si til din mann att han må hjelpe deg? Vi er en familie på 7 og alle hjelper til med handling og pynting og slikt. I kvardagen også. 

Men ja er glad for att desember er over, er sykmeldt og kan nå endelig slappe av litt og komme meg❤

Anonymkode: d0b0a...bef

Skrevet

Nei. Jeg elsker desember. Jeg elsker julen og juleforberedelsene. 

Jeg velger å legge lista på et nivå jeg fikser. Jeg gidder ikke skure og vaske ned huset. Det er mørkt hele tiden, så ingen ser det uansett. I stedet tar jeg en litt grundigere helgevask rett før julaften. En ettermiddag/ kveld setter jeg meg ned med ungene og tover ull. De kan lage julegaver eller julepynt, og etterpå dufter hele huset av grønnsåpe. Det er bra nok.

Kaker baker jeg det jeg gidder av, resten får være. Det jeg gidder, er kakeslag vi liker og som blir spist. Og jeg starter tidlig i desember og vi koser oss med kakene i adventstida. Ungene har fritt fram i kakeboksene, så det aller meste går med.

Jeg har en mann som virker, både som ektemann og far, så jeg behøver slett ikke fortelle ham noen om hvordan ting skal være eller hva han må kjøpe eller gjøre det for ham. Han handler inn til sin familie, jeg til min, og noe gjør vi sammen. 

Jeg synes januar er litt trist. Det blir en nedtur etter desember. Men variasjonen er med på opprettholde gleden min over desember og jul.

Skrevet

Hva er det for gæli med dere som holder på den eldgamle tradisjonen om å vaske ned huset i desember?! Dere høres utrolig gammeldagse ut.

Jeg har okej rent hus året runt og trenger derfor ikke å brekke ryggen i desember. ( Mørkeste årstiden da man ikke ser noe støv allikevel.) Er det ikke bedre å ta en vårvask isteden?

Og hvem gidder å lage de 7 slag? Det er jo ikke godt engang! Holder vel med å lage/bake noe, resten kan kjøpes.

Anonymkode: 52c7d...2f6

Skrevet

Nei, det er jeg ikke! Jeg elsker desember og advent. Jeg er faktisk mer glad i advent enn i selve julen. Forventningene, forberedelsene og kosen gjør meg glad og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke har stresset med en eneste ting som hører julen til. 

De to kakeslagene vi spiser er koselige å lage og gir god lukt i huset, mannen tar som alltid husvasken (vanlig helgevask, ingen ser om tak og vegger er nyvaska) og jeg storkoser meg med gaveinnkjøp og innpakking. 

I jul og nyttår har vi hatt gjester to ganger og vært på besøk tre. De andre dagene har vi slappet av, sett på gavene til ungene og bare nytt fridagene. 

Januar er lang, mørk og trist og jeg gleder meg ikke akkurat til den, men den hører med og det går mot lysere tider hver dag. 

Prøv å senke lista over hva man 'må' gjøre og fokuser mer på kosen neste jul, du går glipp av så mye ved å stresse sånn. 

Skrevet

Koser meg med advent, har baking av 3 slag i kalenderen til barna. Som alle andre sier, baker kun det som jeg vet blir spist. Vanlig helgevask. Mine foreldre og bestemor på besøk julaften, Min bror med familie på vaffelbesøk lørdag. Vært på middag 2 ganger og en juletrefest. Stresser aldri i desember. Pynter huset 23 desember 

Anonymkode: 05441...c72

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

😢 ingen barn som lever? Kan ikke annet enn å sende deg en klem og håpe på at neste året bringer deg mange gleder og mennesker du kan dele det med 🤗

Anonymkode: e965a...3e0

Ja, min fine lille gutt døde for 1 år siden 💔 Jeg kan ikke få flere barn heller.

Anonymkode: b8368...36c

Skrevet

egentlig ikke ❤️ min favoritt mnd. Men hvis du har mistet et barn skjønner jeg deg godt

Anonymkode: 21e45...d56

Skrevet (endret)

Ja, glad for at desember er over for da går forhåpentligvis kalori-inntaket litt ned :) Er ett par løsninger på problemet ditt. Senke ambisjonsnivået litt og få sparket i gang han du bor sammen med. Skal ikke skryte på meg at jeg er den flinkeste mannen akkurat, men har ikke inntrykk av at kona syns det er sånn veldig ubalanse. I hvert fall ikke sagt det høyt 😂 Vi fikser gaver til hver våre familier, kona pynter, jeg har de senere årene fungert som "organisator/arbeidsformann" :) når vi har hatt jul hos oss. (13-15 gjester). I natt la jeg meg litt over kl 05 etter å ha stått på i 2 dager for å servere hjemmelaget indisk mat til 9 gjester i går. Kona sto opp i dag til "strøkent" hus. Stue og kjøkken ryddet + oppvaska ferdig. Så joda det hender vi glimter til i desember vi mannfolka også ;) Men i dag duger jeg ikke til noen ting som helst 😉

Endret av MrGoodMan

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...