Gå til innhold

Hadde du blitt i et ekteskap dersom du visste at han

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare var med deg pga barna, og at han ikke elsket deg lenger? 

Dette fikk jeg høre av min ektemann gjennom 10 år. Vi har akkurat kjøpt nytt hus sammen, og flytter inn ila 2019. Nå vet jeg ikke lenger hva jeg skal gjøre med alle planene for 2019. Hva hadde du gjort? 

Anonymkode: 5f25d...6d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et ekteskap går i bølgedaler. Om vi skulle sprunget hver gang livet butter imot, så er det ikke mange ekteskap som hadde holdt. Ville jobbet med forholdet. Gått til fvk og hatt noen utenforstående å prate med.

Om dere har noen fremtid sammen kan dere finne ut når dere har vært hos fvk, og jobbet med forholdet om det er noe dere begge egentlig vil.

Anonymkode: 23b60...560

Skrevet

Ja, om barna var små og vi hadde en fin tone oss i mellom hadde jeg blitt og kjempet for forholdet. Er i nesten samme situasjon som deg. Ønsker deg lykke til. 

Anonymkode: 6b4c1...963

Skrevet (endret)

Hva er hans begrunnelse for å kjøpe hus sammen med noen han ikke elsker da ? 

Ahh, rettelse her, så ikke at barna var nevnt. Så da kan du bare hoppe over mitt innlegg :)
Eller, ja kunne jo vært greit at han luftet dette før dere kjøpte hus da. Er jo ikke sikkert du deler hans oppfatning av hvordan ekteskapet/familien skal fungere. 

Endret av MrGoodMan
Skrevet

Ja, det hadde jeg. Og det gjør jeg for øyeblikket. 

Det skal mer til for å bryte opp barnas trygghet, så lenge mannen selvsagt oppfører seg greit og miljøet i huset er bra for alle. 

Anonymkode: 94e85...834

Skrevet

Ja. Og så hadde jeg jobbet for å få forholdet til å fungere. Har vært sammen med mannen i over 20 år og vi har hatt våre tunge stunder. Men vi har ikke gitt opp for det. Vi har jobbet oss gjennom det og har det bra sammen nå. 

Anonymkode: 8ed6f...5dc

Skrevet

Jeg er på akkurat samme sted dessverre. Jeg velger å være her, selv om jeg går på nåler fordi jeg er redd han skal si at han ikke vil mer. Jeg vet at den dagen kommer, men vet ikke om det blir i år eller om 10 år... Jeg håper bare han holder ut så lenge barna bor her. 

Anonymkode: 5e68e...a64

Skrevet

Det kommer jo litt an på synes jeg. Om jeg fortsatt elsket mannen og han ikke hadde følelser for meg over hodet, så hadde jeg syntes det hadde vært veldg vanskelig. Men sånn som ting er mellom meg og mannen nå, så kunne jeg fint godtatt det om han bare var glad i meg, så meg som en god venn eller søster og behandlet meg bra. Hadde han derimot mislikt meg og behandlet meg dårlig så hadde det ikke gått.

Anonymkode: ef27c...730

Skrevet

Hvis han hadde vært villig til å jobbe med forholdet for å finne tilbake til hverandre, så ja. Hvis ikke ville jeg jobbet mot å forlate ham.

Anonymkode: 78ecb...7fb

Skrevet

Nei, det tror jeg ikke. Først og fremst fordi jeg da hadde tenkt at han var en dust. Å først kjøpe hus med en man ikke elsker, og så gjøre det opp til henne å vurdere om det var nok eller ikke, hadde fått meg til å revurdere hele fyren. Hvor mye han elsker eller ikke, er jo først og fremst hans regnskap. Hva er vitsen med å fortelle deg til deg unntatt for å såre deg? 

Men om jeg ville at mannen skulle forlatt meg fordi barn og hus var det viktigste limet for tiden? Nei, det ville jeg nok ikke. Min erfaring er i hvert fall at følelsene svinger i intensitet gjennom livet. Dødperioder kan fint etterfølges av fine perioder. 

Skrevet

Nei, jeg hadde ikke det. Hadde han derimot sagt at han ville jobbet med forholdet og følelsene kunne jeg vurdert det.

Hva er grunnen til at han sa det? Ville han jobbe med forholdet? Gå i familieterapi? 

Skrevet
On 12/31/2018 at 12:34 PM, Anonym bruker said:

Bare var med deg pga barna, og at han ikke elsket deg lenger? 

Dette fikk jeg høre av min ektemann gjennom 10 år. Vi har akkurat kjøpt nytt hus sammen, og flytter inn ila 2019. Nå vet jeg ikke lenger hva jeg skal gjøre med alle planene for 2019. Hva hadde du gjort? 

Anonymkode: 5f25d...6d5

nei

Anonymkode: 769fc...b8a

Skrevet

Jeg hadde dratt på lette ben.

Anonymkode: 54093...310

Skrevet

Hvis det var en «dødperiode» som vi begge var villige til å jobbe med for og legge det bak oss; ja. Hvis han nektet å jobbe for og finne følelsene igjen; nei.

Men det finnes jo mange variabler her. Elsker du ham, da? Som mer enn en venn og far til dine barn, altså? Om ikke tror jeg at jeg i det minste kunne vurdert å bli boende sammen til barna var store, men da måtte det blitt av typen åpent forhold.

Anonymkode: f50c4...678

Skrevet
På 31.12.2018 den 15.59, Liv & Røre skrev:

Nei, jeg hadde ikke det. Hadde han derimot sagt at han ville jobbet med forholdet og følelsene kunne jeg vurdert det.

Hva er grunnen til at han sa det? Ville han jobbe med forholdet? Gå i familieterapi? 

Enig. Hvis han ville jobbe for det, så ja. Hvis han bare har gitt opp så hadde jeg ikke bodd med ham. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...