Gå til innhold

Sykemelding gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

sykemelding i graviditetet fàr man full lønn.

jeg har fast lønn.fàr jeg sykepenger samne som fast lønna mi eller mindre.

hva med ferie penger?teller det ogsà vanlig.eller taper jeg penger hvis jeg Er sykmeldt 

Takk 

Anonymkode: c47e4...89a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på om det er nav eller arbeidsgiver som utbetaler sykepengene. 

Anonymkode: 8dad5...348

Skrevet

Du skal få full lønn som gravid, men du taper gjerne noen tillegg så om du har en jobb med mye tillegg (kveld, natt osv) kan du tape noe.

Når det kommer til feriepenger kommer det an på hvordan du får sykepengene dine. De fleste som har arbeidsgivere som forskuddterer sykepenger får feriepenger som vanlig, men får du sykepengene direkte fra nav får du sykepenger bare av de første 48 dagene (tror jeg det er, du må nesten sjekke for å være sikker).

Det samme gjelder foreldrepenger, har du en arbeidsgiver som forskuddterer får du gjerne feriepenger som vanlig året etter, men får du foreldrepenger direkte fra nav er det vel bare tre måneder du får feriepenger for så det blir betydelig mindre året etter permisjon.

Anonymkode: 008a0...db2

Skrevet

Det kommer an på om du får sykepenger gjennom arbeidsgiver eller direkte fra Nav.

Anonymkode: 9af16...68a

Skrevet

Første 2 uker Er arbeidsgiver sà Er det nav som betaler

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Første 2 uker Er arbeidsgiver sà Er det nav som betaler

Da taper du feriepenger om du er sykemeldt lenge.

Anonymkode: 008a0...db2

Skrevet

Hvorfor sykemelding, ikke bare taper du eventuelle tillegg og feriepenger men du bruker og opp retten til sykemelding om det er lenge du planlegger og være sm, og du mister kontakten helt med arbeidsplassen. 

Kan du ikke søke svangerskapspenger? 

Skrevet
Akkurat nå, Mamma_til_2 skrev:

Hvorfor sykemelding, ikke bare taper du eventuelle tillegg og feriepenger men du bruker og opp retten til sykemelding om det er lenge du planlegger og være sm, og du mister kontakten helt med arbeidsplassen. 

Man kan ikke bare velge. Svangerskapspenger kan gis til FRISKE gravide som ikke kan fortsette i jobben pga fare for foster. Er man selv syk, er sykemelding det rette.

Anonymkode: 6a108...28b

Skrevet
2 minutter siden, Mamma_til_2 skrev:

Sikkert fordi hun er syk, tror du ikke?

Skrevet
5 minutter siden, Mamma_til_2 skrev:

Hvorfor sykemelding, ikke bare taper du eventuelle tillegg og feriepenger men du bruker og opp retten til sykemelding om det er lenge du planlegger og være sm, og du mister kontakten helt med arbeidsplassen

Planlegger å være lenge sykemeldt? Er det noe man planlegger? Hvordan beholder man kontakten helt med arbeidsplassen på svangerskapspenegr vs sykepenger?

Skrevet

håper du virkelig ikke får det. gravid er ikke en sykdom

Anonymkode: e662e...3b1

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Så gravide er immune mot sykdom de da?

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har helt rett. Graviditet er ingen sykdom, men man kan jammen meg bli syk av å være gravid ;) Skjerpings.

Gjest Marihønne
Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

For noe tull. Graviditet i seg selv er ikke noe sykdom, men komplikasjonene som kan oppstå under graviditeten derimot.. Eller du mener vell de som f. eks lider av ekstrem svangerskaps kvalme bare overdriver? Folk med så kraftig bekkensmerter bør vel ikke sykemeldes, sant?  Slik at de har mye større risiko for å få permanente skader og risikerer å gå sykmeldt mye lengre enn hvis de bare hadde tatt det mer med ro under svangerskapet. Sjerp deg. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Så når man er gravid kan man ikke bli syk?

Du når stadig nye høyder 😂😂😂

Anonymkode: 25368...753

Skrevet
12 minutter siden, Marihønne skrev:

For noe tull. Graviditet i seg selv er ikke noe sykdom, men komplikasjonene som kan oppstå under graviditeten derimot.. Eller du mener vell de som f. eks lider av ekstrem svangerskaps kvalme bare overdriver? Folk med så kraftig bekkensmerter bør vel ikke sykemeldes, sant?  Slik at de har mye større risiko for å få permanente skader og risikerer å gå sykmeldt mye lengre enn hvis de bare hadde tatt det mer med ro under svangerskapet. Sjerp deg. 

Sier det igjen: det er utrolig rart at ingen av legene her er sykmeldt. At de ikke får sv skapsplager, men jobber 18 timers vakter med stor vaktbelastning fra til 6 uker før termin. Merkelig altså. 

Anonymkode: 05bbf...61a

Gjest Marihønne
Skrevet
5 minutes ago, Anonym bruker said:

Sier det igjen: det er utrolig rart at ingen av legene her er sykmeldt. At de ikke får sv skapsplager, men jobber 18 timers vakter med stor vaktbelastning fra til 6 uker før termin. Merkelig altså. 

Og fordi noen du kjenner har enkle svangerskap betyr vel at alle har det? Snakk om å ikke tenke lengre enn sin egen nesetipp. Hva med de som utvikler svangerskapsforgiftning som er avhengige av å holde sengen? Er også leger som insisterer på at gravide må gå ned i stilling, sykemeldes osv. 

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tja, nå har jeg hatt en del kvinnelige leger og samtlige har vært sykemeldt i svangerskap og etter fødsel. Så.. 

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tja, nå har jeg hatt en del kvinnelige leger og samtlige har vært sykemeldt i svangerskap og etter fødsel. Så.. 

Ingen her er det. Og sykefraværet deres er under 0,5% på årsbasis.  Rart at man er friskere når man har høy utdannelse. Og det jobber noen 100 leger her. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ingen her er det. Og sykefraværet deres er under 0,5% på årsbasis.  Rart at man er friskere når man har høy utdannelse. Og det jobber noen 100 leger her. 

Ja, de noen 100 KVINNELIGE legene hos deg, har sikkert en helt annen utdannelse enn resten av landet. Blås deg ned litt. Du er på godt norsk, full i dritt. 

Gjest Marihønne
Skrevet
6 minutes ago, Anonym bruker said:

Er sånn ca 60 tusen kvinner som går gravide hvert år.. så at et par titalls leger ikke er det sier vel ikke så mye.. Kjenner også kvinnelige advokater, psykologer, leger, professorer osv som har vært sykemeldt under svangerskapet. Forsåvidt er jeg litt nysgjerrig på din utdannelse med tanke på hvordan du formulerer deg. 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så ingen av de hundre kvinnelige legene du kjenner har vært dårlige i svangerskapene sine? Ingen med hypermesis, ingen med bekkenløsning, ingen med svangerskapsforgiftning, ingen med truende prematur fødsel, ingen med noen form for risikosvangerskap? 

Jøss! Det var lege man skulle blitt, skjønner jeg. 

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så ingen av de hundre kvinnelige legene du kjenner har vært dårlige i svangerskapene sine? Ingen med hypermesis, ingen med bekkenløsning, ingen med svangerskapsforgiftning, ingen med truende prematur fødsel, ingen med noen form for risikosvangerskap? 

Jøss! Det var lege man skulle blitt, skjønner jeg. 

De går 18 timers vakter til 6 uker før fødsel. Med stor vaktbelastning. Ei i familien jobber en plass der de har stor andel av lavt utdannede og ufaglærte. De har 23!!!% sykefravær. Rare greier. 

Skrevet

det Er agentlig sjefen som Er ikke snill mot meg.jeg jobber I mat butikk .han gir meg tungt oppgaver derfor fikk jeg vondth og fikk kun 2 ganger fri fra jobben.han masser meg pà à ta sykmelding 100%.jeg har aldri hatt sykmelding før.

er gravid første gang og kommer til 4 máneder 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De går 18 timers vakter til 6 uker før fødsel. Med stor vaktbelastning. Ei i familien jobber en plass der de har stor andel av lavt utdannede og ufaglærte. De har 23!!!% sykefravær. Rare greier. 

Hvilket univers er det du lever i?

Anonymkode: 80fc7...3a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...