Anonym bruker Skrevet 31. desember 2018 #1 Skrevet 31. desember 2018 Smertene sitter ikke i halsen, men i magesekken. Det gjør veldig vondt å svelge, våknet av det.. sliter samtidig med sure oppstøt pga mye fet mat. Jeg svelger, det går noen sekunder, så får jeg smerter fra magesekken. Helt øvre del. Hva kan dette være :(? Var greit da jeg la meg rundt kl 01 Anonymkode: 22879...b88
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2018 #2 Skrevet 31. desember 2018 Får angst av det kjenner jeg. Og klør litt Anonymkode: 22879...b88
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2018 #3 Skrevet 31. desember 2018 Nexim, zantac, gaviscon.. Du har for mye magesyre. Få deg legetime. Anonymkode: c839d...195
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2018 #4 Skrevet 31. desember 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Nexim, zantac, gaviscon.. Du har for mye magesyre. Få deg legetime. Anonymkode: c839d...195 Men hvorfor klør jeg av magesyre? Har helt klart for mye, og har vært litt sånn i flere uker. Så toppet det seg i natt. Men skjønner ikke hvor kløen kommer inn. Kan man klø av magesyre? Middagen idag er pinnekjøtt. Merker at jeg er skeptisk... Anonymkode: 22879...b88
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2018 #5 Skrevet 31. desember 2018 Gå på apoteket i dag og kjøp noe syrenøytraliserende. Middagen spiser du som vanlig, men ta nå litt mer stappe og poteter, velg kjøttstykker uten allverdens fett osv også lar du være å drikke brus utover kvelden. Ta litt syrenøytraliserende før du legger deg så går det nok fint. Er du overvektig eller gravid? Det gjør gjerne slike plager verre... Anonymkode: 0a8f8...0d2
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2018 #6 Skrevet 31. desember 2018 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Smertene sitter ikke i halsen, men i magesekken. Det gjør veldig vondt å svelge, våknet av det.. sliter samtidig med sure oppstøt pga mye fet mat. Jeg svelger, det går noen sekunder, så får jeg smerter fra magesekken. Helt øvre del. Hva kan dette være :(? Var greit da jeg la meg rundt kl 01 Anonymkode: 22879...b88 Sure oppstøt forverres når du ligger nede. Anonymkode: 67c2a...dba
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2018 #7 Skrevet 31. desember 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Sure oppstøt forverres når du ligger nede. Anonymkode: 67c2a...dba merket det ja men aldri opplevd at spiserøret stenges på den måten. Fikk nesten ikke spyttet ned. Anonymkode: 22879...b88
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2018 #8 Skrevet 31. desember 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Gå på apoteket i dag og kjøp noe syrenøytraliserende. Middagen spiser du som vanlig, men ta nå litt mer stappe og poteter, velg kjøttstykker uten allverdens fett osv også lar du være å drikke brus utover kvelden. Ta litt syrenøytraliserende før du legger deg så går det nok fint. Er du overvektig eller gravid? Det gjør gjerne slike plager verre... Anonymkode: 0a8f8...0d2 Jeg er overvektig ja, enda en grunn til å slanke seg... Anonymkode: 22879...b88
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2018 #9 Skrevet 31. desember 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: merket det ja men aldri opplevd at spiserøret stenges på den måten. Fikk nesten ikke spyttet ned. Anonymkode: 22879...b88 Jeg er endel plaget med sure oppstøt, og blir da veldig slimete og tett i luftveiene. Det var ikke noe sånt det var da? Anonymkode: 67c2a...dba
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2018 #10 Skrevet 31. desember 2018 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er endel plaget med sure oppstøt, og blir da veldig slimete og tett i luftveiene. Det var ikke noe sånt det var da? Anonymkode: 67c2a...dba Det var ikke i luftveiene. Det var i magesekken, spyttet ville IKKE ned.. Og når det skulle ned så fikk jeg sterke smerter.. Idet magen "slapp det inn". Luftveiene var helt normale.. Men klødde. Jeg har elveblest og tenkte først at jeg var redd for at jeg har fått det i magesekken (man kan få det), siden jeg klødde. Men tror kløen kan komme av stresset? Anonymkode: 22879...b88
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2018 #11 Skrevet 31. desember 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det var ikke i luftveiene. Det var i magesekken, spyttet ville IKKE ned.. Og når det skulle ned så fikk jeg sterke smerter.. Idet magen "slapp det inn". Luftveiene var helt normale.. Men klødde. Jeg har elveblest og tenkte først at jeg var redd for at jeg har fått det i magesekken (man kan få det), siden jeg klødde. Men tror kløen kan komme av stresset? Anonymkode: 22879...b88 Har du prøvd allergitablett for å se om det kan hjelpe på kløen? Hadde fått meg en time hos legen hadde jeg vært deg Anonymkode: 67c2a...dba
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2018 #12 Skrevet 31. desember 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det var ikke i luftveiene. Det var i magesekken, spyttet ville IKKE ned.. Og når det skulle ned så fikk jeg sterke smerter.. Idet magen "slapp det inn". Luftveiene var helt normale.. Men klødde. Jeg har elveblest og tenkte først at jeg var redd for at jeg har fått det i magesekken (man kan få det), siden jeg klødde. Men tror kløen kan komme av stresset? Anonymkode: 22879...b88 Høres ut som brokk, da er det klaffen mellom spiserør og magesekk som er synderen, den slipper syre feil vei... Overvekt gjør telt klart dette verre, så du har helt rett, enda en grunn til å gå ned i vekt. 1.januar i morgen, nytt år og mye muligheter 😊 Anonymkode: 0a8f8...0d2
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2018 #13 Skrevet 31. desember 2018 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har du prøvd allergitablett for å se om det kan hjelpe på kløen? Hadde fått meg en time hos legen hadde jeg vært deg Anonymkode: 67c2a...dba Jeg går allerede på høydose allergimedisin. Hvis jeg ikke tar dem, klør jeg infernalsk. Skal til legen om noen mnd for å se om jeg kan få annen medisin i tillegg. Anonymkode: 22879...b88
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2018 #14 Skrevet 31. desember 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Høres ut som brokk, da er det klaffen mellom spiserør og magesekk som er synderen, den slipper syre feil vei... Overvekt gjør telt klart dette verre, så du har helt rett, enda en grunn til å gå ned i vekt. 1.januar i morgen, nytt år og mye muligheter 😊 Anonymkode: 0a8f8...0d2 Kan være.. Men jeg sliter ikke med det til vanlig, da? Anonymkode: 22879...b88
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2018 #15 Skrevet 31. desember 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan være.. Men jeg sliter ikke med det til vanlig, da? Anonymkode: 22879...b88 Hva med refluks? Anonymkode: 67c2a...dba
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2018 #16 Skrevet 31. desember 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hva med refluks? Anonymkode: 67c2a...dba Burde jeg ikke merket noe til det ellers? Anonymkode: 22879...b88
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2018 #17 Skrevet 31. desember 2018 Jeg vet ikke hva som feiler deg, men jeg har refluks, og hos meg føles det som jeg skal brenne opp innvendig. Går nå fast på Nexium, og problemene er så godt som borte. Kontakt lege, og finn ut hva som er årsak til dine problemer. Anonymkode: afb4f...794
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2019 #18 Skrevet 1. januar 2019 Høres ut som magekatarr eller magesår. Får nexium som kan hjelpe. Men ville forlangt en henvisning til gastroscopi av legen. Anonymkode: e26aa...1a2
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2019 #19 Skrevet 1. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Høres ut som magekatarr eller magesår. Får nexium som kan hjelpe. Men ville forlangt en henvisning til gastroscopi av legen. Anonymkode: e26aa...1a2 Neitakk. Gastroskopi er min store frykt og jeg har traumer knyttet mot sykehus Anonymkode: 22879...b88
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2019 #20 Skrevet 1. januar 2019 22 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg vet ikke hva som feiler deg, men jeg har refluks, og hos meg føles det som jeg skal brenne opp innvendig. Går nå fast på Nexium, og problemene er så godt som borte. Kontakt lege, og finn ut hva som er årsak til dine problemer. Anonymkode: afb4f...794 Ok. Det er ikke sånn jeg har det. Anonymkode: 22879...b88
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2019 #21 Skrevet 19. februar 2019 Hadde det i natt igjen og jeg så en klar sammenheng mellom dette her og allergi. Spiste noe jeg ikke tålte både forrige gang og i går kveld (det er masse jeg ikke tåler så vanskelig å unngå), fikk en allergisk reaksjon (kløe i øynene, kløe på kroppen, uggen influensafølelse, litt hoven, slapp med svetteanfall). Så la jeg meg. Gikk noen timer og så våknet jeg av disse fæle smertene i magesekken igjen. Hver gang jeg svelget Ingen sure oppstøt osv. Noe stikking og prikking i tunga. Og veldig vondt i magen. Noe hoven i hendene. Anonymkode: 22879...b88
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2019 #22 Skrevet 19. februar 2019 Jeg er SKIKKELIG allergisk mot nøtter og var i et møte i går der de serverte nøtter. Folk satt og knasket det osv,lurer på om det kan ha trigget Anonymkode: 22879...b88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå