Gå til innhold

Helsesøster irriterer meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hu er ei ålreit dame, men det her har plagd meg lenge og neste gang vi skal dit så kommer jeg til å sprekke. 

Far hjelper mye til med barnet, men jeg syns at måten helsesøster formulerer seg på virker så tilbake i tid at det ikke går ann. 

Eksempler

- Mor har bært barnet og gått gjennom en fødsel, ødelagt underlivet sitt men står likevel på.  Det er bra 

far har stått opp annen hver natt i starten og skiftet en bleie. Det er dritbra! 

- Mor har tatt babyen hver eneste natt i 9 mndr. Det er ok. Far har tatt over for 2 mndr siden (vekker fortsatt mor når han ikke orker) men neida far er fortsatt dritflink. 

Altså far er flink, men jeg føler at helsesøster får det han gjør til å virke som om han gjør noe stort, mens jeg mener at det er en selvfølge. 

Er det feministen i meg som ikke syns dette er ok eller er jeg bare rar? 

Mannen er forøvrig enig i at det ikke er noe stort når han står på for barnet på samme måte som jeg gjør.

Anonymkode: 50b3c...665

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er enig med deg, reagerer også på at hun bruker ord som «dritbra» og «dritflink»...

Anonymkode: 39332...a2d

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg er enig med deg, reagerer også på at hun bruker ord som «dritbra» og «dritflink»...

Og at mor har gått gravid og ødelagt underlivet sitt... er hun helt rusk?

Skrevet

Helsesøstre er stort sett irriterende. Jeg nikket og smilte, latet som jeg hørte etter, gikk hjem og gjorde ting på den måten som passet oss best. 

Anonymkode: 5b3bd...4ab

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Og at mor har gått gravid og ødelagt underlivet sitt... er hun helt rusk?

Nei nei det er mine ord. Mener at det er en selvfølge for henne at jeg gjør alt for jeg er en mamma. 

Var en rar måte å prøve å få budskapet ut på skjønte jeg nå🙈

Anonymkode: 50b3c...665

Skrevet

Ødelagt underlivet? Du overdriver nå. Den setningen gjør at jeg ikke tar deg seriøst. 

Anonymkode: d0930...f78

Skrevet

Tenker at hun mener at det er flott at far tar sin del av jobben, for det er faktisk mange hjem der far ikke løfter en finger om natten. Hun mener nødvendigvis ikke at du gjør en forventet jobb og at far skal møtes med applaus, men det er en bekreftelse på at far gjør det han bør. Og hvis du virkelig fikk ødelagt underliv etter fødsel, bør far ta over permisjonen og du sykemeldes, slik at du kan komme deg ordentlig. Prøv å ikke være fiendtlig innstilt, så slipper du å sprekke når du er der neste gang.

Anonymkode: f97b9...95e

Skrevet

Alt man skal reagere på, hårsår.no

Anonymkode: 8fa64...9cf

Skrevet
20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ødelagt underlivet? Du overdriver nå. Den setningen gjør at jeg ikke tar deg seriøst. 

Anonymkode: d0930...f78

Du vet det finnes folk som får ødelagt underlivet under fødselen? 

Jeg sitter her vid som en tunell og med null følelse under sex. Fått beskjed av leger om at jeg trenger operasjon, men at de ikke vil operere før jeg er ferdig å få barn. Lurer på hvordan de tenker det skal gå seg til. Har ikke hatt sex på fire år nå, så det er litt vanskelig å bli ferdig med barn da. Det er eventuelt prøverør, da. Men å si at man kan få underlivet ødelagt er IKKE å overdrive, altså. 

Anonymkode: 02122...6a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...