Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på fyrverkeri?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker 0,-. Kjøper kanskje stjerneskudd til barna til 40,-

Anonymkode: 6a9a8...110

Skrevet

Ingenting 

Anonymkode: 8748b...366

Skrevet

Bruker heller ingenting. Barna er for små etter min mening til å tenne på fyrverkeri. Og vi har ingenting imot av å se på andre sine. Når de blir eldre så kjøper vi sikkert inn noe.  

Ang dårlig samvittighet pga verdens fattige så kommer den oftere enn en gang i året. 

Når jeg kaster mat som ikke ble spist opp, tøy fordi jeg har for mye, lar vanne rennet for lenge, når jeg sløser med penger og tar enkle ting for gitt bare fordi jeg er vant til å ha det. 

Syns det er litt viktig å ta seg selv i de småtingene man gjør i hverdagen. Ikke bare en gang i året.

Anonymkode: 62b80...fe4

Skrevet

Ble vel 650,- men familiepakke, stjerneskudd og "tennstav". 

Skrevet

Nøyaktig kr. 0,-

Anonymkode: 36da8...783

Skrevet

I år kroner 0,- for første gang. Pleier kjøpe litt stjerneskudd og en pakke. I år gidder vi ikke sløse penger på det. 

Anonymkode: b6c08...f8f

Skrevet

Null, niks, nada og ingenting. 

Fyrverkeri er den mest idiotiske formen for sløseri jeg kan tenke meg. 

Anonymkode: 9e6f7...baf

Skrevet

Ingenting!!

Anonymkode: fb7ce...fd5

Skrevet

Ingenting. Ønsker meg totalforbud mot fyrverkeri. Makan til unødvendig fjas. 

Anonymkode: a4d22...7b6

Skrevet (endret)

Du bryr deg ikke og får ikke dårlig samvittighet men du må forsvare det t i et innlegg ovenfor anonyme på Internett? Jeg støtta Jan Frode penger og det gjorde mannen også. Han er en knall person.  Og jeg bruker ikke penger på fyrverkeri. Har ikke råd til å sende dem til værs.

Endret av Lektor Doppler med tillegg
Skrevet

Jeg elsker fyrverkeri !Det gir meg stor glede. Vi får kalle det ett av mine store laster.. 

Bruker vel maks 500 kr. Pluss endel på stjerneskudd 😊

Anonymkode: eafe4...c9c

Skrevet
58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Null, niks, nada og ingenting. 

Fyrverkeri er den mest idiotiske formen for sløseri jeg kan tenke meg. 

Jeg tenker motsatt. Vi lever bare én gang. Bruker gjerne penger på noe så vakkert 😊 Jeg kildesorterer og gir til veldedighet også. 

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker motsatt. Vi lever bare én gang. Bruker gjerne penger på noe så vakkert 😊 Jeg kildesorterer og gir til veldedighet også. 

Jeg synes ikke fyrverkeri er vakkert. Har du sett tre-fire raketter, så har du sett alle. Jeg lever også bare én gang, og gidder ikke å kaste bort tiden min på sånt fjas. 

Skrevet

Kr 0,-

Har to barn som begge er livredde for fyrverkeri + at jeg synes det er sløsing av værste sort, så det utgår hos oss.  

Før brukte pappaen i huset å insistere på å kjøpe noe, han syntes ikke det helt ble nyttårsaften uten. Men det som skjedde hvert eneste år var at han sto alene ute, mens jeg sto inne med to livredde barn med hørselvern og vernebriller. (De følte seg absolutt ikke trygg uten så lenge det ble fyrt opp rett utenfor...) Ikke fikk vi de til å sove etterpå heller. 

Så de siste årene har han klart seg uten. Vi koser oss veldig likevel, og klarer å markere overgang til nytt år uten fyrverkeri  :)

Anonymkode: 9e040...edc

Skrevet

Vi bruker 500 kr., og det er vel ingen som synes at det er fornuftig anvendte penger. Allikevel synes jeg det er helt greit!

Anonymkode: 3c7c6...fd5

Skrevet

Ingenting. Har aldri kjøpt en rakett i hele mitt liv! 

Anonymkode: aa6b9...7cc

Skrevet

200,- en andel i bydelsfyrverkeriet.

Anonymkode: 43252...2f1

Skrevet

Under tusenlappen, har både råd og samvittighet til å sløse litt denne ene kvelden, det er hva jeg gjør resten av året som teller.

Anonymkode: 0a3e0...5fd

Skrevet
6 timer siden, Lektor Doppler med tillegg skrev:

Du bryr deg ikke og får ikke dårlig samvittighet men du må forsvare det t i et innlegg ovenfor anonyme på Internett? Jeg støtta Jan Frode penger og det gjorde mannen også. Han er en knall person.  Og jeg bruker ikke penger på fyrverkeri. Har ikke råd til å sende dem til værs.

Ja? Er det ikke ofte slik innlegg blir til her? At man leser eller opplever noe som engasjerer eller provoserer og så skriver man et innlegg om det?

Det er flott med bevisstgjøring, men det kan ikke bli slik at man ikke kan unne seg noe unødvendig i blant fordi det finnes fattige barn i verden. Jeg vil tro at de fleste av oss som har råd til å bruke noen hundrelapper på fyrverkeri, for eksempel, også setter av penger til bistand. 

Anonymkode: 4c106...c9b

Skrevet

1 pk stjerneskudd. 29 kr, da kanskje?

Er ikke tilhenger av at private skal få sende opp fyrverkeri i noen form. Det er farlig for de som sender opp i påvirket tilstand (noen gjør det, selv om ikke akkurat DU gjør det,  så bare rolig...?). Det blir branner. Småbarn våkner. Dyr blir redde. Søppel i gaten i UKER etterpå.

Og... det sendes opp dager i forveien,  og dager i etterkant.

Anonymkode: ad55b...7ef

Skrevet

Sikkert nærmere 2000. Mannen verken drikker, har hobbyer eller gjør andre ting i løpet av året, så de få tusenlappene der og den gleden unner jeg han! Er definitivt verre ting å bruke pengene på. Han tjener godt så det står ikke på pengene. Enkelte har faktisk stor glede av å tenne opp fyrverkeri selv. Blir nok et par batterier og barnepakke til tenåringen.

Anonymkode: 9da3e...d2f

Skrevet

500 kroner til fyrverkeri, og et par pakker stjerneskudd oppå der igjen.

Anonymkode: b8595...148

Skrevet

Ikke noenting på fyrverkeri i seg selv men vi har reist på ferie til en storby for å få med oss ett spektakulært offentlig fyrverkeri . Slik sett går det jo greit med penger på det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...