Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #1 Skrevet 30. desember 2018 Jeg har nesten aldri barnefri. Far bor 14 timer unna og har barna sjelden. Nå har han hatt de et par dager og det er sms’er HVER DAG. «Kom og hent meg», «jeg orker ikke være her mer», «pappa sit og pappa datt». Jeg må ha litt fri for å kunne hente meg inn og jeg burde kunne få det. Men jeg må megle fordi far ikke klarer å være hyggelig mot barna og kjefter konstant. Lar de være lenge oppe så de blir sure og grinete og så blir det enda verre. Glemmer at de må ha mat og så blir de sure fordi de er sultne og så klager de til meg og ber meg hente de klokken 23.30 på kvelden. Hvorfor i all verden fikk jeg barn med denne mannen!? Jo, han var en super pappa før vi gikk fra hverandre. Etter det ble han en dritt som ikke gidder å få til noe med noen og jeg er så lei av å aldri få fri selv om jeg har fri. Så, i morgen må jeg hente barna fordi han ikke orker mer. Barna er nemlig ikke oppdratt og det er min feil. Da får jeg bare komme og hente de. Hilsen stemoren. Blir en god start på nyåret det her! Takk for at du leste Anonymkode: 57561...b67
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #2 Skrevet 30. desember 2018 Hvor gamle er barna ? Er de over 13 så ville jeg ikke hentet dem, og latt far håndtere det på en eller annen måte. Stemoren er ikke verdt et øre i mine øyne i dette tilfelle så henne hadde jeg fint minnet på at hun selv valgte å bli sammen med en som hadde barn før han traff henne. Anonymkode: 9fbde...7ce
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #3 Skrevet 30. desember 2018 Barna er 7 og 9. Anonymkode: 57561...b67
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #4 Skrevet 30. desember 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Barna er 7 og 9. Anonymkode: 57561...b67 Da burde de klare å si at de er sultne, evt smøre seg noen skiver selv Anonymkode: 31dfa...14e
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #5 Skrevet 30. desember 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Da burde de klare å si at de er sultne, evt smøre seg noen skiver selv Anonymkode: 31dfa...14e Ja, hadde de turt det. Men da får de kjeft. De skal ikke spise utenom måltider Anonymkode: 57561...b67
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #6 Skrevet 30. desember 2018 Stakkars små! Anonymkode: 69def...7f2
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #7 Skrevet 30. desember 2018 Dette er jo ikke bra for ungene. Du får nok bare hente de. Og du satte 2 unger til verden. Ungene dine spurte ikke om å få han som far eller deg som mor eller å komme til denne verden. Syns at det er dumt at du er LEI av meldinger fra dine egne unger som tydeligvis ikke liker å være hos faren sin i det hele tatt. Det skal ikke gå utover ungene. Og viss det er så ille for deg at du virkelig trenger fri så finnes det faktisk organisasjoner som hjelper som du kan forhøre deg med. Anonymkode: 94a8e...b4b
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #8 Skrevet 30. desember 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette er jo ikke bra for ungene. Du får nok bare hente de. Og du satte 2 unger til verden. Ungene dine spurte ikke om å få han som far eller deg som mor eller å komme til denne verden. Syns at det er dumt at du er LEI av meldinger fra dine egne unger som tydeligvis ikke liker å være hos faren sin i det hele tatt. Det skal ikke gå utover ungene. Og viss det er så ille for deg at du virkelig trenger fri så finnes det faktisk organisasjoner som hjelper som du kan forhøre deg med. Anonymkode: 94a8e...b4b Det er faktisk lov å bli sliten av å ikke ha fri når man har fri. Å få barn er ikke ensbetydende med at man aldri blir sliten og lei. Det er lov. Finn en organisasjon som opererer på bondelandet. Det finnes ikke avlastning å få her og barna har en far de kan være hos og som bør ta sin del. Det skal ikke være nødvendig å få ekstra hjelp om barna har en far. Anonymkode: 57561...b67
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #9 Skrevet 30. desember 2018 Alle trenger en pust i bakken og fri iblant,det gjør deg ikke til en dårlig mor. barna tar ikke skade av mangel på rutiner eller et måltid eller to. Men de trenger deg som en buffer mot far. Ut ifra din beskrivelse er han en dårlig forelder som ikke tar ansvar for relasjonen til sine barn. Barna dine trenger å vite å de har en mor som ikke gir blaffen i dem. Prøv å overkomme skuffelsen av mangel på fri med gleden av å gå inn i det nye året sammen med de du har kjærest Anonymkode: 98aa3...dff
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #10 Skrevet 30. desember 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette er jo ikke bra for ungene. Du får nok bare hente de. Og du satte 2 unger til verden. Ungene dine spurte ikke om å få han som far eller deg som mor eller å komme til denne verden. Syns at det er dumt at du er LEI av meldinger fra dine egne unger som tydeligvis ikke liker å være hos faren sin i det hele tatt. Det skal ikke gå utover ungene. Og viss det er så ille for deg at du virkelig trenger fri så finnes det faktisk organisasjoner som hjelper som du kan forhøre deg med. Anonymkode: 94a8e...b4b Ungene er tydeligvis trygge hos mor til vanlig siden de vil hjem igjen. Da er det ikke SÅ farlig at mor faktisk får fred en sjelden gang. Far har også satt to unger til verden i dette tilfellet. Og far bør hjelpe til ikke organisasjoner som gjør det de klarer for folk som er helt alene med barna. Anonymkode: 9fbde...7ce
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #11 Skrevet 30. desember 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det er faktisk lov å bli sliten av å ikke ha fri når man har fri. Å få barn er ikke ensbetydende med at man aldri blir sliten og lei. Det er lov. Finn en organisasjon som opererer på bondelandet. Det finnes ikke avlastning å få her og barna har en far de kan være hos og som bør ta sin del. Det skal ikke være nødvendig å få ekstra hjelp om barna har en far. Anonymkode: 57561...b67 Vel viss faren ikke klarer å ta vare på dem så er det jo hvertfall ikke bra for barna å være hos han. Det sier jo sitt? Og nei jeg sier ikke at det ikke er lov å bli sliten, er stor jobb med unger men det finnes andre alternativer enn barnefaren som ikke klarer egne unger. Men å sende unger til en far som ikke bryr seg og som du beskriver er utrolig dårlig gjort mot dine unger som IKKE vil være der i utgangspunktet. Anonymkode: 94a8e...b4b
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #12 Skrevet 30. desember 2018 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette er jo ikke bra for ungene. Du får nok bare hente de. Og du satte 2 unger til verden. Ungene dine spurte ikke om å få han som far eller deg som mor eller å komme til denne verden. Syns at det er dumt at du er LEI av meldinger fra dine egne unger som tydeligvis ikke liker å være hos faren sin i det hele tatt. Det skal ikke gå utover ungene. Og viss det er så ille for deg at du virkelig trenger fri så finnes det faktisk organisasjoner som hjelper som du kan forhøre deg med. Anonymkode: 94a8e...b4b Far satte jo også to unger til verden!!! Anonymkode: e4d95...3bb
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #13 Skrevet 30. desember 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Far satte jo også to unger til verden!!! Anonymkode: e4d95...3bb Ja og han viser tydeligvis at han ikke er en god far og ikke har lyst å ha dem. Anonymkode: 94a8e...b4b
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #14 Skrevet 30. desember 2018 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er faktisk lov å bli sliten av å ikke ha fri når man har fri. Å få barn er ikke ensbetydende med at man aldri blir sliten og lei. Det er lov. Finn en organisasjon som opererer på bondelandet. Det finnes ikke avlastning å få her og barna har en far de kan være hos og som bør ta sin del. Det skal ikke være nødvendig å få ekstra hjelp om barna har en far. Anonymkode: 57561...b67 Du sier også at barnefaren bor 14 timer unna. Tar du fly for å levere ungene, kjører du, henter han, tog/buss? For viss du kan kjøre i 14 timer en vei så tror jeg du kan finne noe hjelpeorginisasjoner på utsiden av bondelandet. Anonymkode: 94a8e...b4b
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2018 #15 Skrevet 31. desember 2018 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vel viss faren ikke klarer å ta vare på dem så er det jo hvertfall ikke bra for barna å være hos han. Det sier jo sitt? Og nei jeg sier ikke at det ikke er lov å bli sliten, er stor jobb med unger men det finnes andre alternativer enn barnefaren som ikke klarer egne unger. Men å sende unger til en far som ikke bryr seg og som du beskriver er utrolig dårlig gjort mot dine unger som IKKE vil være der i utgangspunktet. Anonymkode: 94a8e...b4b Barna vil til far. Det er bare det at de vil hjem igjen like fort. 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du sier også at barnefaren bor 14 timer unna. Tar du fly for å levere ungene, kjører du, henter han, tog/buss? For viss du kan kjøre i 14 timer en vei så tror jeg du kan finne noe hjelpeorginisasjoner på utsiden av bondelandet. Anonymkode: 94a8e...b4b Han bor 14 timer unna, men når han har barna bor han hos sine foreldre som bor 40 min fra meg. Dessuten så synes jeg det er alt for lettvint å skulle lete etter en organisasjon til å ta fars rolle. Det er faktisk viktig for barn å ha en far selv om han av og til er en dritt. Og jeg vil heller prøve å oppdra far enn å lete etter andre fremmede som kan passe barna Anonymkode: 57561...b67
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2018 #16 Skrevet 31. desember 2018 Kanskje du kan spør om hjelp hos barnevernet? Anonymkode: 69ea0...19e
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2018 #17 Skrevet 31. desember 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kanskje du kan spør om hjelp hos barnevernet? Anonymkode: 69ea0...19e Hvorfor? Anonymkode: 57561...b67
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2018 #18 Skrevet 31. desember 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hvorfor? Anonymkode: 57561...b67 Fordi dei kan hjelpe. Anonymkode: 69ea0...19e
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2018 #19 Skrevet 31. desember 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Fordi dei kan hjelpe. Anonymkode: 69ea0...19e Jeg trenger ikke hjelp Anonymkode: 57561...b67
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2018 #20 Skrevet 31. desember 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg trenger ikke hjelp Anonymkode: 57561...b67 Baklager! Da har jeg misforstått! Anonymkode: 69ea0...19e
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2018 #21 Skrevet 31. desember 2018 46 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg trenger ikke hjelp Anonymkode: 57561...b67 Hva er det da du klager etter? Anonymkode: 31dfa...14e
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2018 #22 Skrevet 31. desember 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg trenger ikke hjelp Anonymkode: 57561...b67 Så hvorfor klager du her da? Anonymkode: 4d4d5...93f
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2018 #23 Skrevet 31. desember 2018 Huff, dette fungerer dårlig for barna. Du bør vurdere hva du skal gjøre før neste samvær. Et alternativ kan kanskje være kortere samvær? Hvis han er nært, kan jo samværet være på dagtid eller evt over en natt eller to. Eller kan far komme på dagsamvær hos dere? Hvis alt er helt håpløst, ville jeg vurdere å la barna slippe - i alle fall for en stund. Som voksne må vi alltid barnas beste i fokus❤️ Anonymkode: 0d0ae...e8f
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2018 #24 Skrevet 31. desember 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg trenger ikke hjelp Anonymkode: 57561...b67 Du sier jo mot deg selv. Trenger du ikke hjelp, trenger ikke barna være hos udugelig far og ekkel stemor. Anonymkode: cdc62...76a
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2018 #25 Skrevet 31. desember 2018 Det er mange som trenger hjelp som ikke vil ha hjelp fra barnevernet. Når far er idioti, søker man hjelp andre steder. Har du familie som kan av og til kan passe ungene? Foreldre eller søsken? Du kan også søke om avlastningshjem. Anonymkode: 5debd...9a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå