Gå til innhold

Pelskåpe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg arvet min mormors flotte pelskåpe. Den er nok nærmere 50 år gammel og var hennes store stolthet i alle år. 

Den ble tatt vare på, hang på kjøle om sommeren og ble kun luftet i iskaldt vintervær. Et av mine beste minner om mormor var da vi gikk på byen og hun hadde pels, hatt og veske. Da var det høytid, altså. 

Hun fikk med seg endringen i samfunnets holdning til pels, og ble motstander av pelsdyrindustrien, likevel bar hun sin pels med stolthet og eleganse til det siste. 

Så kommer dilemmaet. Jeg er helt og fullt mot pelsdyrindustrien og er kjempenøye på å ikke kjøpe klær med pelskant osv, men jeg kommer til å bruke mormors mink. Pelsen er gammel og jeg føler at det nærmest er å vanhellige den å kaste den! 

Hadde dere brukt den i min situasjon?

Anonymkode: 2dead...b45

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri verden

Anonymkode: 19d7d...d90

Skrevet

Kva med å redesigne den? 😊

Skrevet

Hadde brukt den, men sagt at den var falsk. 

Ville derimot aldri ha kjøpt ekte pels selv.

Anonymkode: 89c3e...ce1

Skrevet
9 minutter siden, Valkyriemamma skrev:

Kva med å redesigne den? 😊

Redesigne den til å ikke være minkpels?

Skrevet

Jeg hadde ikke fått meg selv til å bruke den, men jeg forstår godt at du vil og at du har fine minner knyttet til den. Synes ingen skal dømme deg for det.

Anonymkode: cec2f...7ed

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Redesigne den til å ikke være minkpels?

Eg veit ikkje! Har ikkje greie på minkpels! 😅 Tenkte kanskje det er noko anna ein kan bruka pelsen til! På den måten blir dette arvestykke tatt vare på, men ikkje på ein slik måte at det kan provosere nokon nok til å kaste malingsspann! Kanskje eit pute? 😅 

(Merker at eg kanskje ikkje er den beste til å svare😅)

Skrevet

Selvsagt hadde jeg brukt den, og med glede.

Skrevet

Jeg hadde ikke brukt den, men det er fordi jeg synes det er dritstygt. Liker du den, så bruk den

Skrevet

Hvis jeg hadde likt pels (noe jeg ikke gjør fordi jeg forbinder det med kjærring) så hadde jeg brukt den. 

Anonymkode: 3ed35...ee2

Skrevet

Hadde helt klart brukt den. Det er ikke bruken av pels som er problemet, men dyrevelferden når man gjør det. Jeg bruker min grandtantes pelskåpe til pent, kommer ikke til p slutte med det. 

Skrevet

Hvorfor i all verden skulle du ikke bruke den? Er det fordømmelse du er redd for? Den hadde jeg i så fall gitt glatte beng i.

Anonymkode: 30bb1...ae0

Skrevet

Jeg er vegetarianer og sterkt imot pelsdyroppdrett, likevel har jeg null problem med å gå med en 80 år gammel pelskåpe jeg fikk av min tante. 

Anonymkode: a56a6...84b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...