Gå til innhold

Hva slags smertestillende er best mot menstruasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og er det vanlig å ha så vondt i beina under menstruasjon? Jeg har så vondt hver gang at jeg blir liggende våken og bevege på beina, for når jeg beveger dem gjør det litt mindre vondt. Er så lei av å ikke få sove. 

Anonymkode: e9954...a1e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar en liten cocktailmix med paracet og ibux! Våkner jeg på natta, blir det to av hver, og flere ila dagen! Jeg tar egentlig altfor mye, men jeg sliter og med smerte i bena. Det pleier som oftest å hjelpe, men noen ganger må jeg rett og slett ta fri fra jobb hvis det kommer på natten. De fleste egenmeldingsdagene mine er pga menssmerter! 

Dette ble værre med årene, og jeg hadde planer om å gå til legen. Men så blei jeg gravid, og har ikkje hatt mensen på 1,5 år! Blir smertene like gale når jeg får det igjen, er det rett til legen. Da jeg bodde hjemme, fikk jeg noen resepttabletter fra mamma. Vet ikke hva de heter, desverre.

Anonymkode: 1fed6...12d

Skrevet

Naproxen

Anonymkode: 9cb2a...31a

Skrevet

Naproxen funker veldig bra på meg!

Anonymkode: 874ef...67b

Skrevet

Mot selve mens-smerter er naproxen best, mot slike smerter er det best med Ibux + magnesium

Anonymkode: 2116f...376

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tar en liten cocktailmix med paracet og ibux! Våkner jeg på natta, blir det to av hver, og flere ila dagen! Jeg tar egentlig altfor mye, men jeg sliter og med smerte i bena. Det pleier som oftest å hjelpe, men noen ganger må jeg rett og slett ta fri fra jobb hvis det kommer på natten. De fleste egenmeldingsdagene mine er pga menssmerter! 

Dette ble værre med årene, og jeg hadde planer om å gå til legen. Men så blei jeg gravid, og har ikkje hatt mensen på 1,5 år! Blir smertene like gale når jeg får det igjen, er det rett til legen. Da jeg bodde hjemme, fikk jeg noen resepttabletter fra mamma. Vet ikke hva de heter, desverre.

Uff, synd at du også sliter sånn med det. Det er ikke noe jeg unner noen. Før fikk barn hadde jeg veldig vondt i magen under menstruasjon. Etter jeg fikk barn flytta smertene seg fra magen til beina. Tror nesten det er verre 🙄

Skrevet

Naproxen tar toppene for meg også. 

Anonymkode: 3be6f...3ca

Skrevet

Takk for svar! Jeg kan prøve naproxen, har ikke prøvd det før. Ibux+magnesium skal også testes 👍

Skrevet

Prøv naproxsen og les brukerveiledning der står dosen beskrevet. 

Skrevet

Ser mange har skrevet dette men altså naproxen er et mirakel for meg når tante rød kommer. 

For mannen også, da han får fred😂😂 

Anonymkode: 4c7b6...6e1

Skrevet
50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar! Jeg kan prøve naproxen, har ikke prøvd det før. Ibux+magnesium skal også testes 👍

Jeg hadde mye vondt i beina før når jeg hadde mensen, da var naproxen det eneste som hjalp

Anonymkode: 9cb2a...31a

Skrevet

Cataflam, gjerne kombinert med Naproxen. Ibux for de som knapt har smerter.

Anonymkode: eaf1b...5ba

Skrevet

ibux er eneste som hjelper her

Anonymkode: 28ce3...3b3

Skrevet
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og er det vanlig å ha så vondt i beina under menstruasjon? Jeg har så vondt hver gang at jeg blir liggende våken og bevege på beina, for når jeg beveger dem gjør det litt mindre vondt. Er så lei av å ikke få sove. 

Det høres nesten litt ut som restless leg syndrome, da har man vondt i beina og det hjelper på smertene å bevege de. Leste et sted at man tror at jernmangel kan være en av triggerne, så det kan jo kanskje stemme med at dette skjer mens du har mensen? 

Anonymkode: ac651...4ac

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det høres nesten litt ut som restless leg syndrome, da har man vondt i beina og det hjelper på smertene å bevege de. Leste et sted at man tror at jernmangel kan være en av triggerne, så det kan jo kanskje stemme med at dette skjer mens du har mensen? 

Anonymkode: ac651...4ac

"Mens du har mens" 🤣

(Huff! For en humor jeg har😅)

Skrevet

Jeg bruker vimovo og Paracet, sammen med badstue, varmt bad eller varmeflasker på de vondeste stedene. 

Noen ganger hjelper aktivitet eller trening mot smerter i ben og korsrygg, men jeg er ikke alltid like motivert til en treningsøkt på kveld eller natt, eller når jeg i utgangspunktet føler meg elendig...

Anonymkode: 3a798...bb2

Skrevet

Naproxen - men, da må du ta den med en gang du kjenner antydning til murring. Venter du for lenge så virker den ikke.

Anonymkode: 08d0c...b75

Skrevet

Proxan bruker jeg, den er for akkurat mensen smerter. Utrolig god!

Anonymkode: 81932...d8d

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Proxan bruker jeg, den er for akkurat mensen smerter. Utrolig god!

Anonymkode: 81932...d8d

Proxan og naproxen er identisk 

Anonymkode: 1742a...76a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...