Gå til innhold

Progesteron krem


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Heisann 🙂

Etter et tips fra en bekjent, så startet jeg med progesteron krem for å øke sjansene mine til å bli gravid. Hun ble gravid i første pp etter å ha startet på denne.

Noen andre her inne som har prøvd dette? Hvor lenge etter dere startet med kremen ble dere gravide?

Litt spent på deres erfaringer rundt dette 🙂

Anonymkode: ff3bc...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker ikke krem, men tabletter (Lutinus). Når jeg først forstod når jeg skulle starte med denne, så ble jeg gravid på første forsøk. Har for øvrig brukt denne i 6-10 mnd, men har alltid brukt å starte før el, har ikke fått ordentlig forklaring på når jeg skulle starte. Så leste jeg her inne at man ikke skulle starte med den før etter el. 4 dager etter ikm nå og positiv test i går.

Anonymkode: cd14c...715

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bruker ikke krem, men tabletter (Lutinus). Når jeg først forstod når jeg skulle starte med denne, så ble jeg gravid på første forsøk. Har for øvrig brukt denne i 6-10 mnd, men har alltid brukt å starte før el, har ikke fått ordentlig forklaring på når jeg skulle starte. Så leste jeg her inne at man ikke skulle starte med den før etter el. 4 dager etter ikm nå og positiv test i går.

Anonymkode: cd14c...715

Ååå ❤❤ såå heldig du er 😍 Gratulerer så mye ❤

Jeg hadde mens 20.desember (som var dag nr.1) , og jeg starta med kremen 28.desember. stod ingenting om når jeg skulle starte, bare at man ikke kan få før mye progesteron i kroppen.

Så jeg krysser fingrene og håper det funker kjapt hos meg også ❤

Anonymkode: ff3bc...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ååå ❤❤ såå heldig du er 😍 Gratulerer så mye ❤

Jeg hadde mens 20.desember (som var dag nr.1) , og jeg starta med kremen 28.desember. stod ingenting om når jeg skulle starte, bare at man ikke kan få før mye progesteron i kroppen.

Så jeg krysser fingrene og håper det funker kjapt hos meg også ❤

Anonymkode: ff3bc...e50

Tusen takk ❤️ Tør ikke helt begynne å glede meg helt enda, da jeg har 4 sa bak meg.

Jeg forstod dess mer jeg leste meg opp at man ikke skal begynne før etter el, da de kan gjøre at man ikke får el tror jeg. Kroppen begynner vel heller ikke å produsere progesteron før etter egget har festet seg mener jeg. For meg klaffet det i hvert fall når jeg denne måneden begynte på progesteron på syklusdag 23.

Jeg har også fått albyl-e som jeg nettop har startet med.

Anonymkode: cd14c...715

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.12.2018 den 23.09, Anonym bruker skrev:

Tusen takk ❤️ Tør ikke helt begynne å glede meg helt enda, da jeg har 4 sa bak meg.

Jeg forstod dess mer jeg leste meg opp at man ikke skal begynne før etter el, da de kan gjøre at man ikke får el tror jeg. Kroppen begynner vel heller ikke å produsere progesteron før etter egget har festet seg mener jeg. For meg klaffet det i hvert fall når jeg denne måneden begynte på progesteron på syklusdag 23.

Jeg har også fått albyl-e som jeg nettop har startet med.

Anonymkode: cd14c...715

Hmm...jeg tok å stoppet med kremen tvert etter å ha lest kommentarene din 😉 Jeg begynner på igjen etter EL og stopper ved første mens dag. Og deretter så starter jeg igjen etter EL. 

Men igår, etter ha kuttet ut kremen i 2 dager, så fikk jeg skikkelig mensensmerter både i rygg og kjente det litt i magen... Men uten selvfølgelig å ha mensen eller noen form for blødninger. Så vet ikke hva det skulle bety.. om det er hormonene som går seg til eller hva... 

Så vi får se nå hva tiden bringer. Om det kommer en spire som holder seg fast 😍 

Anonymkode: ff3bc...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen nå??????

Etter å ha hatt vanlig mensen 20.desember og startet med progesteron krem 27.desember og kuttet den for 3-4 dager siden, så begynte jeg å blø idag igjen... hva skjer??? Noen som vet? 

Er det mensen nå igjen pga kremen eller en SA?

Anonymkode: ff3bc...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere kan ikke starte med progesteron før etter eggløsning hat vært. Progesteron hindrer eggløsning. Kroppen produserer progesteron etter eggløsning, den holdes gjevt for så å synke ved mens. Hvis man produserer for lite progesteron å den synker for tidlig vil ikke egget feste seg. Progesteron gjør livmoren fin og god for at ett egg skal feste seg. Som sagt ved en graviditet sier det til kroppen at her er det noe som har festet seg fortsett og produsere progesteron. Helt til svangerskapsuke 10-12. Da tar morkaken over produksjonen av progesteron ☺️ håper det var greit forklart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...