Gå til innhold

17 åringen vil ikke noe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 17 år som ikke vil gjøre noe med resten av familien. Er bare på rommet eller ute med kompiser. I jula har det vært noen sammenkomster. Noen slapp han men noen måtte han bli med på. Er dette vanlig? 

Anonymkode: 8e971...d3f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok ganske vanlig ja.

Jeg har også en 17-åring, han er ikke mye med familien. Han går på skolen, han jobber, han er med kompiser og han spiller på pc.

Men han er ikke avvisende eller ufin da, han har bare nok i sitt liv akkurat nå. Han spiser middag med oss når han er hjemme, og snakker med oss i bilen når vi kjører og henter på jobb osv. Han er hyggelig mot oss og snakker med oss, men har liten tid til å være sammen med familien akkurat nå.

I morgen jobber han fra 8 til 16.30, og skal til en kompis fra klokken 18, så han rekker hjem for å dusje ;) Det er vel sånn det skal være når de er 17 år tenker jeg, plutselig er tenårene over og de har tid til storfamilien igjen (resten av oss skal være sammen med søsteren min og hennes familie i morgen).

Anonymkode: 8058e...a3b

Skrevet

Hva jobber han med? 17 åringen min har lyst å jobbe, men ikke lett å finne noe 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva jobber han med? 17 åringen min har lyst å jobbe, men ikke lett å finne noe 

Min jobber på Europris, har jobbet der et år nå og jobber til tider veldig mye. Har en ettermiddag i uken og annehver lørdag fast, men blir stadig bedt om å jobbe ekstra.

Skrevet

Gikk han innom og spurte om jobb? 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gikk han innom og spurte om jobb? 

Han var ganske "på" ja, var innom flere ganger og snakket med butikksjefen før han fikk prøve seg. Han begynte som ekstrahjelp som kunne presse papp, fylle på smågodt osv i travle perioder, men de var veldig fornøyd med han så han jobbet bare mer og mer, fikk opplæring i kassa osv og var etterhvert fast på vaktlista.

Skrevet

helt vanlig.

Mine på 14 og 17 vil helst være hjemme også, de måtte bare bli med til besteforeldrene på begge sider 1 og 2 juledag,ellers har de vert hjemme alene.

på nyttårsaften skal eldste til noen venner og 14åring skal ha et par kamerater her.

så tror det er ganske normalt de ønsker være sammens med venner i stedenfor familie

Anonymkode: 7c816...0dd

Skrevet

Høres ut som en helt normal 17-åring!!

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har en gutt på 17 år som ikke vil gjøre noe med resten av familien. Er bare på rommet eller ute med kompiser. I jula har det vært noen sammenkomster. Noen slapp han men noen måtte han bli med på. Er dette vanlig? 

Hweeeeeelt normalt. 

Syns dere det var gøy med familiegreier da dere var ungdommer ? 

Selv måtte jeg få barn før jeg synes det var koselig. 

Anonymkode: 0f94d...fc3

Skrevet

Vi kjøpte gilde gryteklar pinnekjøtt. var kjempegodt .... tine det i kaldt vann :) 

Anonymkode: 0cf5a...b1e

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vår 17 åring har vært med på familie sammenkomster.Han har vært med venner og på rommet og spillt utenom.Hadde vært rart hvis han ikke skulle vært med oss i julen.

Til vanlig blir han ikke med i fornøyelsesparker og fisketurer.Han blir med en gang i blandt hvis det passer.Han jobber to dager annenhver uke ,å dømmer kamper å spiller fotball også utenom.

Anonymkode: 71005...132

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...