Gå til innhold

Stygt med for tynne kvinner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker ofte det. Var liksom OK i tjueårene nåe man kunne se ut som en modell og jobbe som det. Nå derimot. 35 år, tre barn, 182 høy og 59 kg og ikke veldig trent. Trives ikke i egen kropp lengre. 

Anonymkode: fa192...c41

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva kan du gjøre med det da?

Jeg er i utgangspunktet litt enig, man kan komme unna med å være mager som ung, men når man blir godt voksen er det nesten penere å ha 5 kg for mye enn 5 kg for lite...

Men det er ikke alltid man kan gjøre noe særlig med det, noen er fra naturens side veldig slanke og klarer ikke legge på seg. Min mamma er sånn, hun er 64 år nå og veier sikkert ikke mer enn 50 kg (hun er lavere enn deg da). Hun er mager og får ikke gjort noe med det. Hun er veldig aktiv da, og har en del muskelmasse, men må leve med å være litt mer rynkete enn sine rundere medsøstre.

Noen ganger må vi bare akseptere naturen som den er, ingen er perfekt.

Anonymkode: 319ea...c9e

Skrevet

Jeg tenker også litt som deg. Jeg er 167 og ca 52 kg. Jeg har absolutt fått høre både som barn og voksen at jeg er så tynn at det er stygt. Men jeg kan virkelig ikke noe for det. Jeg spiser bra, men legger ikke på meg. Dvs, hvis jeg legger på meg så er det kun på magen! Så jeg får fyrstikktynne armer og ben med stor mage. Det hjelper heller ikke akkurat. Så jeg for min del må bare akseptere det, at jeg er tynn. Kan ikke si jeg reagerer negativt på andre tynne da. Synes ikke det ser "rart" eller "feil" ut. 

Anonymkode: d58a1...064

Skrevet

Jeg syns dere høres flotte ut, de fleste syns nok deres kropper er helt ideelle størrelsesmessig. Mange er nok misunnelige, jeg merker at jeg er det i alle fall, jeg hadde byttet på flekken. 

Klær gjør mye da, enten en er tykk eller tynn. Tar en på seg for store klær som tynn vil en lett se veldig tynn ut.

Anonymkode: 3fa4a...215

Skrevet

Det er fint at kvinner og menn kommer i alle former. Fordelen med å være tynn/slank er at det er bra for helsa :) De fleste synes også det er pent og ideelt. Jeg, med mine 165 cm, synes høye kvinner ser flotte ut. De fleste mennesker har noe pent med seg, men utstrålingen er det som er viktigst. 

Anonymkode: 2fc21...638

Skrevet

Som tidligere overvektig, men nå tynn, så må jeg si at jeg trives bedre med å være mager. Man kan fint kle seg, så det ikke syns at man er syltynn. Som tjukk har man ingen muligheter til å skjule det. 

Anonymkode: 773cb...eb3

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Som tidligere overvektig, men nå tynn, så må jeg si at jeg trives bedre med å være mager. Man kan fint kle seg, så det ikke syns at man er syltynn. Som tjukk har man ingen muligheter til å skjule det. 

Anonymkode: 773cb...eb3

Jeg er uenig med deg. Jeg har veid 10 kg for mye og etter sykdom er jeg nå veldig tynn. Jeg lengter tilbake til da jeg veide 10 kg for mye, men klarer ikke å legge på meg. Som lettere overvektig følte jeg meg veldig flott, alle klær var flotte på meg og jeg fikk mye positiv oppmerksomhet fra  omgivelsene. Nå som mager føler jeg meg som et fugleskremsel og får ofte høre at jeg burde legge på meg da jeg var så utrolig flott når jeg hadde flere kg på kroppen og det stemmer også.

Anonymkode: 108cb...0f5

Skrevet

Man har den kroppen man har. Jeg er åtte kilo for lett. Men fordelen med å bli voksen (snart 40) er at jeg setter pris på å ha en frisk kropp som lystrer meg. Jeg er som jeg er, ikke helt radmager men klær henger ikke alltid så pent på meg. Men hva gjør vel det. Den har båret frem to herlige barn og den virker som den skal. 

Aksepter kroppene deres damer. Vi er alle forskjellige, og vet dere hva? Vi er alle helt fantastiske. ❤️

Anonymkode: 6b327...c84

Skrevet

Det kommer an på hvordan du kler deg. Er høy og slank selv. 

Ikke bruk sekkeklær, bruk klær som sitter fint inntil kroppen din. Jeans, topp og blaser ser bra ut på alle høye og tynne. Bruk skoletter eller liknende, gjerne med en liten hæl. 

Anonymkode: 229ac...1fd

Skrevet

Jeg tenker aldri over at noen er for tynne, hvis ikke det er sånn at det er bare beinrangel igjen. Har ei venninne med anoreksi og det er dessverre veldig lite pent. 

Anonymkode: 66b33...c69

Skrevet

Det er fint å være høy og tynn, men for ansiktet kan det nok være "foryngende" å ha noen kilo for mye heller enn det motsatte. 

Skrevet

Jeg har i perioder vært veldig tynn. Hvis jeg måtte velge mellom 10 kilo overvekt og ti kilo undervekt, ville jeg helt klart valgt overvekten! 

Anonymkode: a71b0...8f2

Skrevet

Man kan aldri bli for tynn eller for rik!

Anonymkode: 55c46...2eb

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man kan aldri bli for tynn eller for rik!

Jo. Man dør hvis man blir for tynn. 

Skrevet

Jeg synes at voksne som er tynne, ser mye eldre ut enn de er. Mer rynker og hengende hud i ansiktet. 

Anonymkode: c2b1d...c68

Gjest Havfruene
Skrevet

Jeg er 170 cm og veide 53 kg i alle år. I ungdommen fikk jeg høre at jeg har stygg kropp. Jeg la på meg og veier nå 65 kilo. Nå er jeg for tykk. Skal ikke være enkelt. Jeg tenker: vær deg selv du. Så lenge man spiser godt og er sunn, er det bare fint. 

Skrevet
36 minutter siden, Havfruene skrev:

Jeg er 170 cm og veide 53 kg i alle år. I ungdommen fikk jeg høre at jeg har stygg kropp. Jeg la på meg og veier nå 65 kilo. Nå er jeg for tykk. Skal ikke være enkelt. Jeg tenker: vær deg selv du. Så lenge man spiser godt og er sunn, er det bare fint. 

Hvem sier at du er for tykk?

Anonymkode: 3fa4a...215

Skrevet
49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo. Man dør hvis man blir for tynn. 

Det er et uttrykk. 

Skrevet

Jeg er overvektig, og blir litt lei meg på tynne folks vegne. Så leit å høre at dere tenker dere er stygge og har fått høre dere er stygge. 

Når dere er naturlig tynne, så tror jeg dere ser helt fine ut! Som noen skriver, så har det mye med hvordan man kler seg. Den perfekte kroppen finnes ikke, alle har noe de er misfornøyd med og må «kle vekk».

Anonymkode: 7639a...957

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...