Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #1 Skrevet 30. desember 2018 Jeg skal lage ribbe, men mannen kjøpte ferdig krydret (har bare laget naturell før, og bare et par ganger). Skal denne også saltes et par dager før steking, eller er det bare å slenge den ret i ovnen? Anonymkode: fc43d...7b4
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #2 Skrevet 30. desember 2018 Sleng den i ovnen. Pleier stå oppskrift på pakken. Anonymkode: 3fd0c...e78
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #4 Skrevet 30. desember 2018 18 minutter siden, HeiteH skrev: Den er altfor salt som det er.. Det var det jeg var redd for Blir det for ille har vi heldigvis medisterkaker og masse grønnsaker Tusen takk for svar begge to! Anonymkode: fc43d...7b4
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #5 Skrevet 30. desember 2018 Det er bare å skylle den og tørke av den med kjøkkenpapir, da får du av mye av krydderet utenpå. Blir bra det altså. Jeg pleier å slå kokende saltvann over svoren før jeg putter den i ovnen, om du er redd det blir for salt kan du jo bare slå kokende vann over og droppe saltet i. Anonymkode: ab0f5...5be
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #6 Skrevet 30. desember 2018 Det kommer jo helt annpå. Vi har aldri opplevd at ribba er for salt. Men nå kjøper vi heller ikke den billigste som finnes heller. Anonymkode: d2ed4...c72
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #7 Skrevet 30. desember 2018 Skyll av i kaldt vann og tørk av med kjøkkenpapir. Salt og pepre som vanlig og legg med svoren ned i langpanne. Jeg fulgte denne oppskriften julaften og den ble nydelig, enkleste oppskriften og beste resultatet jeg har fått. https://trinesmatblogg.no/recipe/langtidsstekt-ribbe-med-sjysaus/ Anonymkode: 55c5c...4ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå