Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #1 Skrevet 29. desember 2018 Er i uke 23, og jenta i magen sparker hele tiden. Det går forsåvidt greit men nå har hun holdt på i to timer og jeg blir så kvalm hver gang hun sparker. Uten å misforstå meg har noen noe råd til å få slutt på sparkingen i 5 min? Eller bli kvitt den kvalmen. Kvalmen og uvellheten kommer hver gang hun sparker.... Anonymkode: 697eb...351
Leverpostei Skrevet 29. desember 2018 #2 Skrevet 29. desember 2018 Da må du opp og gå. De fleste slutter å sparke når mor er i bevegelse.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #3 Skrevet 29. desember 2018 Jeg synes cola hjelper mot kvalme,det roer magen. Anonymkode: 4c1ac...d94
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #4 Skrevet 29. desember 2018 Ingefærtabletter... bruke veldig løse klær, mye frisk luft og farris Anonymkode: 9a027...80e
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #5 Skrevet 29. desember 2018 ... Viktig å begynne oppdragelse tidlig, skjønner jeg 😂🤦♀️ Snakk med jordmor. Overaktivitet i magen kan være tegn på stress hos baby (lite oksygen), i verste fall. Verdt å vite. Anonymkode: 57948...d9f
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #6 Skrevet 29. desember 2018 Da har jeg prøvd å gå rundt en god stund nå, men hun sparker bare hardere virker det som 😔 har ingen sjangs til å få i meg cola da det vil komme opp også... eneste som holdes nede er små slurker med vann, ofte men lite. Mannen skal få dratt å kjøpt farris nå for det kan jeg klare å få i meg. Hvor får jeg kjøpt ingefærtabletter ? takk for svar dere ❤️ Anonymkode: 697eb...351
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #7 Skrevet 29. desember 2018 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: ... Viktig å begynne oppdragelse tidlig, skjønner jeg 😂🤦♀️ Snakk med jordmor. Overaktivitet i magen kan være tegn på stress hos baby (lite oksygen), i verste fall. Verdt å vite. Anonymkode: 57948...d9f Virker sånn ja 😂 må til kontroll etter nyttår så kan jeg ta det opp med legen da, kvalmen er uutholdelig når hun sparker. 1 barnet var rolig både før og etter fødsel men frøkna her har tydeligvis ikke tid til å sitte i ro. 😩 Anonymkode: 697eb...351
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #8 Skrevet 29. desember 2018 Prøv å danse med litt store, rytmiske, gyngende bevegelser. Tenk at du "bysser" barnet i magen. Det funket av og til for meg. Anonymkode: acb2d...efa
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #9 Skrevet 29. desember 2018 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da har jeg prøvd å gå rundt en god stund nå, men hun sparker bare hardere virker det som 😔 har ingen sjangs til å få i meg cola da det vil komme opp også... eneste som holdes nede er små slurker med vann, ofte men lite. Mannen skal få dratt å kjøpt farris nå for det kan jeg klare å få i meg. Hvor får jeg kjøpt ingefærtabletter ? takk for svar dere ❤️ Anonymkode: 697eb...351 Cola gjør vel at barnet sparker mer? Unngå sukker. Anonymkode: c4ea3...bbf
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #10 Skrevet 30. desember 2018 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da har jeg prøvd å gå rundt en god stund nå, men hun sparker bare hardere virker det som 😔 har ingen sjangs til å få i meg cola da det vil komme opp også... eneste som holdes nede er små slurker med vann, ofte men lite. Mannen skal få dratt å kjøpt farris nå for det kan jeg klare å få i meg. Hvor får jeg kjøpt ingefærtabletter ? takk for svar dere ❤️ Anonymkode: 697eb...351 På apoteket spørr etter dem.. Det har hjelpet meg mot alle typer kvalme Anonymkode: 9a027...80e
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #11 Skrevet 30. desember 2018 Da jeg var gravid slet jeg veldig med kvalme og kjøpte ingefærtabletter. Endte med å ikke ta de, for det var ikke anbefalt at gravide brukte de! Anonymkode: 076a7...aa0
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #12 Skrevet 30. desember 2018 46 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da jeg var gravid slet jeg veldig med kvalme og kjøpte ingefærtabletter. Endte med å ikke ta de, for det var ikke anbefalt at gravide brukte de! Anonymkode: 076a7...aa0 Jeg har fått høre motsatt.. hvilken type brukte du ? ( ble anbefalt av lege å få i meg ingefær mot kvalme) Anonymkode: 9a027...80e
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #13 Skrevet 30. desember 2018 Huff, hvis du sånn generelt får i deg kun litt vann i uke 23 trenger du kanskje medisiner? Jeg var innlagt i perioder gjennom hele svangerskapet, og fikk tre forskjellige medisiner mot kvalme. Har du gått mye ned i vekt? Anonymkode: 30678...e92
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #14 Skrevet 30. desember 2018 hadde tatt kontakt med føden, min var veldig aktiv og han manglet fostervann,heldigvis fikk vi oppdaget det i tide,så alt gikk bra Anonymkode: 55617...b0d
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #15 Skrevet 30. desember 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Huff, hvis du sånn generelt får i deg kun litt vann i uke 23 trenger du kanskje medisiner? Jeg var innlagt i perioder gjennom hele svangerskapet, og fikk tre forskjellige medisiner mot kvalme. Har du gått mye ned i vekt? Anonymkode: 30678...e92 Har verken gått opp eller ned i vekt. Kvalmen startet ikke før hun begynte å sparke og røre på seg. Så de få gangene hun er rolig så spiser jeg det jeg kommer over sånn at jeg får i meg noe. Lite og ofte, har ikke gått ned så da går det greit tenker jeg. Med første så gikk jeg opp veldig lite og han var en stor og fin baby så trøster meg med at det vil nok gå bra nå og. Er normalvektig/slank om det har noe betydning. Men hun rører seg hele tiden så kjenner at det blir slitsomt og vanskeligere for hver uke. Anonymkode: 697eb...351
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #16 Skrevet 30. desember 2018 57 minutter siden, Anonym bruker skrev: hadde tatt kontakt med føden, min var veldig aktiv og han manglet fostervann,heldigvis fikk vi oppdaget det i tide,så alt gikk bra Anonymkode: 55617...b0d Hvem uke var du i da? Skal til legen neste uke så får be om en ul time om det ikke gir seg. Anonymkode: 697eb...351
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #17 Skrevet 30. desember 2018 1 minute ago, Anonym bruker said: Hvem uke var du i da? Skal til legen neste uke så får be om en ul time om det ikke gir seg. Anonymkode: 697eb...351 24 Anonymkode: 55617...b0d
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #18 Skrevet 30. desember 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: 24 Anonymkode: 55617...b0d Takk for svar skal ha det i bakhodet. Hun ga seg ikke før kl 3 inatt og startet igjen kl 5 frem til 12. Men roligere nå... godt det er fridager så mannen får tatt alt hjemme, så jeg får ta litt vare på meg selv. Anonymkode: 697eb...351
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #19 Skrevet 30. desember 2018 Jeg ble også litt kvalm av spark. Var nok baby som traff noen vitale organer. Ville spurt jordmor om ultralyd er lurt. Ellers er det en trøst at sparkingen blir lutt mindre mot slutten Anonymkode: 05c76...902
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #20 Skrevet 30. desember 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar skal ha det i bakhodet. Hun ga seg ikke før kl 3 inatt og startet igjen kl 5 frem til 12. Men roligere nå... godt det er fridager så mannen får tatt alt hjemme, så jeg får ta litt vare på meg selv. Anonymkode: 697eb...351 Synes ikke dette høres helt normalt ut.. ring føden. Ikke vanlig at de rører på seg hele tiden, de skal jo sove mye også. Anonymkode: a9fe6...35f
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #21 Skrevet 30. desember 2018 Jeg ville også ringt føden. Da får du en sjekk med en gang, CTG og ultralyd, og slipper å vente. De har ofte også mye mer kompetanse enn andre på området, og kan vurdere om det er noe som trenger tettere oppfølging. Jeg hadde liten baby i magen og ble fulgt opp med ultralyd hver uke. Det var det ingen indikasjoner på hos vanlig jordmor før de tilfeldigvis fant det ut fordi jeg tok kontakt med føden pga lite liv. Viktig å være føre var med disse små! Anonymkode: fdd1e...e2d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå