Gå til innhold

Engstelig for Leukemi

Anbefalte innlegg

Skrevet

I de siste to mnd har jeg vært veldig slapp. Kan sove alt fra 12-18 timer og forsatt føle meg trøtt. En dag begynte jeg å blø fra tannkjøttet litt smått og det har bare økt på hver dag i to mnd, og har våknet opp med blod i nesen kanskje to ganger. Ble veldig akutt dårlig en periode mellom her, der jeg var skikkelig svimmel, vondt i hode og kvalm -  hadde også smerter i beina mine. Fikk også to hovne lymfeknuter (små) rundt halsen, og det var vondt å svelge - men hadde ikke influensa/eller var ikke forkjølet. Gikk da til legen, tok en urinprøve som ikke viste tegn til infeksjon (sjekket også om jeg var gravid, og det var jeg ikke). Fikk et brev fra ho at jeg hadde litt forhøyet hvite blodceller der ho anbefalte meg en kontroll før jul igjen. Har enda ikke gått, men får vel bestille en ny time for sjekk.

Er forsatt like trøtt og slapp, og får fort vondt i hode. Blør forsatt fra munnen og har de 2 siste ukene våknet opp der jeg plutselig koker av varme, og det tar tid før jeg blir kald igjen. Opplever også å bli mer tungpusten nå en før og blir fort andpusten. Har av og til hatt litt vondt i magen. Da jeg googlet symptomene mine kommer det frem blodkreft og den slags - er det noen som har noen erfaringer? Kan det være tannkjøtt betennelse? 

PS: ber selvfølgelig ikke om at andre kan stille diagnose over på nett, men om det er noen som har noen erfaringer. Er bare 20 år. 

Anonymkode: 5932a...f5e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å skrive i tråden at jeg de siste 3-4 mnd har jeg begynt å fått uregelmessige menstruasjoner, hvor jeg har fått mensen to ganger bare denne mnd. Kraftige blødninger som varer kanskje 3 dager. - Trådstarter

Anonymkode: 5932a...f5e

Skrevet

Lurt å ta blodprøve igjen rett etter jul, be om hastetime. Ikke utsett det, dersom det er noe alvorlig er det viktig med rask behandlingsstart. 

Anonymkode: 67441...397

Skrevet

Snakk om og være hysterisk.. kan være så mye annet enn blodkreft

Anonymkode: 51de5...17b

Skrevet

Farlig å google symptomer, da kommer alltod kreft opp som et alternativ.

Men om legen sier det er lurt å følge opp så gjør du selvfølgelig det. Kom deg til legen for å ta nye blodprøver.

Anonymkode: 7f2a7...954

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...