Gå til innhold

Nyttårsdessert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her og skal planlegg nyttårsmeny. Jeg har vil en plan, men mangler bare desserten. Det blir bare oss i familien, så det hadde vært kult og overrasket med en litt spennende dessert, gjerne som kan lages i porsjonsglass eller skål. Ikke karamellpudding eller pannacotta. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gamle er barna? Her har det vært veldig stas med gele i stetteglass, med sukker på kanten rundt, paraply osv så det ser ut som en skikkelig nyttårsdrink.

Anonymkode: 2e35c...a41

Skrevet
5 minutter siden, Yellow Brick Road skrev:

Sitter her og skal planlegg nyttårsmeny. Jeg har vil en plan, men mangler bare desserten. Det blir bare oss i familien, så det hadde vært kult og overrasket med en litt spennende dessert, gjerne som kan lages i porsjonsglass eller skål. Ikke karamellpudding eller pannacotta. 

Jeg lagde hvit sjokolademousse et år, som stod i kjøleskapet til de ble servert med kirsebærsaus over. Ble helt greit..!?

Ellers går det jo an å lage ganske kul gelé med lag i flere farger og med ulik vinkel, om man bruker nok tid.

Skrevet

Hjemmelaget sjokolademousse med pranøttkaramellsaus! 

Anonymkode: d6546...3d1

Skrevet

Ostekake kan også lages i glass, om ungene liker det da.

Skrevet

Googlet Dessert porsjonsglass, og fikk mange tips. Ostekake, safarikake, Oreodessert, multekrem, bær/krem/marengs, tilslørte bondepiker, mousse, is, you name it. 

De fleste kaker og desserter kan tilpasses porsjonsglass, egentlig. 

Anonymkode: 327c3...ab6

Skrevet

Det meste kan jo lages i glass: Tiramisu, oreokake, fromasj, tilslørte bondepiker, alt av puddinger...Jeg ville laget en fromasj, tror jeg. 

Skrevet

Dronning Mauds! Finnes ikke bedre dessert😋

Skrevet

Her blir det nok is... jeg er ikke glad i dessert... Kan strekke meg til sjokolademousse. Men man kan lage is selv også😊

Anonymkode: 00577...7e3

Skrevet

Favoritten til mine barn er superenkel! 

Knuste kjeks( safari, Oreo hva som helst) i bunn, pisket krem og rørte jordbær på toppen. 

Avansere litt til voksne med ostekake i glass

Anonymkode: a6b14...a26

Skrevet

Vi spiser ute nyttårsaften, men vi kommer til å ta desserten hjemme. Det blir créme brûlée. Har en sprek liten blåselampe. Veldig lett å lage, og veldig godt. 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor gamle er barna? Her har det vært veldig stas med gele i stetteglass, med sukker på kanten rundt, paraply osv så det ser ut som en skikkelig nyttårsdrink.

De er tenåringer, men gele er en slager her hos oss. Så det var kanskje en god ide! Kan jo pynte med litt frukt. Forresten så er vi voksne så barnslige at vi liker gele også...

Skrevet

Jeg skal også lage porsjonsdessert og tenker å lage sjokolademousse, sitronfromasj og gelé til de minste.

Skrevet

Takk for mange gode tips! Skal nok finne noe her ja!

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Favoritten til mine barn er superenkel! 

Knuste kjeks( safari, Oreo hva som helst) i bunn, pisket krem og rørte jordbær på toppen. 

Avansere litt til voksne med ostekake i glass

Anonymkode: a6b14...a26

Takk for tips, dette skal jeg lage 👍😊

Skrevet

Semulepudding. Tidligere veldig vanlig, men nå er det vel knapt noen som har smakt det de siste 20 åra. Sjansen er stor for "åhh, sånn fikk vi hos bestemor" Gamle smaker bringer fram gamle minner.

Skrevet

Dronning Maud, med masse hakket sjokolade / melkesjokolade.  Nydelig og verdens beste dessert 👍👌

Skrevet

Ser at du skrev ikke panna cotta, men tenkte å tipse om det uansett. Jeg skal lage en variant med litt smak, da den vanlige blir ofte litt platt. I tillegg til vanlijestang har jeg i hel kanel, stjerneanis, litt tørket ingefær og revet klementinskall i fløten. Blir veldig godt sammen med bjørnebærkompott. 

Skrevet
1 time siden, Yellow Brick Road skrev:

De er tenåringer, men gele er en slager her hos oss. Så det var kanskje en god ide! Kan jo pynte med litt frukt. Forresten så er vi voksne så barnslige at vi liker gele også...

Hvis du lar den stivne i forskjellige vinkler med ulik helling i kjøleskapet, så blir det faktisk ganske kult.

Skrevet

Sitronsorbet med sprudlevin over til voksne og sitronbrus over til barna.

Skrevet

Jeg skal lage sjokoladefoundant. Tenåringen har ønsket seg dette så det går vi for i år 😃 lager det i små porsjoner.

Anonymkode: 706e1...556

Skrevet

Her vert det dronning Maud, som vanleg på nyttårsafta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...