Gå til innhold

Umotivert eller hva er det?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

 

min 13 årige datter liker seg best foran spillkonsollen eller foran sin PC. Faktisk så mye at hun til tider sitter foran den i 8-10 timer daglig (kanskje mer). Vi har latt henne få lov til å gjøre det, da hun er 13 og har ikke mange venner, men noen har hun. Jeg har tenkt på å begynne å skrenke inn på tidsbruken hennes på alt av duppedingser fra nå, og jeg lurer på hvilke restriksjoner dere foreldre har til tenåringene deres? 

Litt av grunnen til at jeg nå føler for å skrenke inn er rett og slett at all tiden forsvinner gjør også at de få tingene hun har som oppgave i hjemmet blir stadig avglemt. Også selvsagt fordi jeg kanskje føler det er bedre at hun opplever å være med vennene ikke bare over Internett.

 

takk på forhånd for deres synspunkter og gjerne info om hvordan dere «fikser» dette hjemme 🙂

 

Anonymkode: 42a44...eff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Her må lekser og alle oppgaver være gjort først; som å finne frem klær til i morgen, faktisk treffe skittentøy kurven, sette inn all egen oppvask i maskinen, er opp og skifte på egen seng - slike vanlige ting som forbereder de på at de en gang ikke bor hos mamma.

Er ikke dette gjort er ikke data, spill eller noe lov til å ta i bruk. Og datamaskinen skal ligge i stua når det er sengetid. Han er 9 år. Utover dette skal det ikke være for mye vold med i bildet på feks spill. Jeg forventer at han spiser familiemiddag med oss andre. Forventer at vi han er med på de få kosekveldene vi har tid til som familie.

Grense setting er viktig. Og å forklare hvorfor man ønsker disse grensene. Snakk sammen. Ta avgjørelser sammen. Er alt gjort og på sin plass ser jeg ikke noe i veien med å la barna spille, se på YouTube o.l. 

Anonymkode: 88037...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...