Gå til innhold

Behandle dyr som mennesker


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i en litt kinkig situasjon, jeg trenger råd om hvordan jeg bør opptre.

Min aller beste venninne siden barnbens av har ikke barn, men tre hunder. Dessverre etter mange forsøk klaffet det ikke å få barn. Hundene er nok en slags erstatning for barna de aldri fikk. 

Hun behandler hundene på en måte som rett og slett gjør det vanskelig å forholde meg til henne lenger på en normal måte. 

De kjører hundene 5 mil hver dag for å gå i «barnehage» for hunder, hundene har klær som er spesialsydd i utlandet, og egne senger. 

Før var hun en morsom og sprudlende jente, men nå tar det hund/barn opplegget helt av. Hun ringer meg for hun er sint på vår tredje venninne fordi hun ikke hadde kjøpt julegave for like mye som hun hadde gitt til deres unger. De forventer altså julegave til dyrene sine. Og nå står begi midten. Forstår jo vår andre venninne godt, men vil ikke si noe..

I starten hørte jeg på mye om hundene og la god-viljen til, men det her har gått for langt! Hun forteller i det kjedsommelige om hvordan hundene ligger, spiser, koser etc etc. Og kaller de for barn, ikke hunder. 

Jeg synes selvsagt synd på de, men samtidig isoleres de mer og mer og lever mer og mer i en boble hvor de behandler dyr som barna dems.

Hva ville dere gjort? Jattet med galskapen?

Anonymkode: e636a...595

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville jattet med galskapen, så lenge det ikke er min diskusjon så driter jeg i å blande meg. 

Anonymkode: 95202...f40

Skrevet

Jeg hadde sagt noe den dagen de hadde spurt om min mening. Inntil da hadde jeg vært taus. Jeg blander meg minst mulig i andre sine krangler. 

Anonymkode: c7a13...964

Skrevet

Dette høres dessverre sykt ut. Men det spørs om du oppnår noe ved å ta det opp 🤔 

Anonymkode: 9ef0f...993

Skrevet

Au... 

Den dama trenger hjelp, dette er helt klart langt fra sunt. Men... Er det din oppgave å ta denne kampen? 

 

Anonymkode: 6c8a8...dc1

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er i en litt kinkig situasjon, jeg trenger råd om hvordan jeg bør opptre.

Min aller beste venninne siden barnbens av har ikke barn, men tre hunder. Dessverre etter mange forsøk klaffet det ikke å få barn. Hundene er nok en slags erstatning for barna de aldri fikk. 

Hun behandler hundene på en måte som rett og slett gjør det vanskelig å forholde meg til henne lenger på en normal måte. 

De kjører hundene 5 mil hver dag for å gå i «barnehage» for hunder, hundene har klær som er spesialsydd i utlandet, og egne senger. 

Før var hun en morsom og sprudlende jente, men nå tar det hund/barn opplegget helt av. Hun ringer meg for hun er sint på vår tredje venninne fordi hun ikke hadde kjøpt julegave for like mye som hun hadde gitt til deres unger. De forventer altså julegave til dyrene sine. Og nå står begi midten. Forstår jo vår andre venninne godt, men vil ikke si noe..

I starten hørte jeg på mye om hundene og la god-viljen til, men det her har gått for langt! Hun forteller i det kjedsommelige om hvordan hundene ligger, spiser, koser etc etc. Og kaller de for barn, ikke hunder. 

Jeg synes selvsagt synd på de, men samtidig isoleres de mer og mer og lever mer og mer i en boble hvor de behandler dyr som barna dems.

Hva ville dere gjort? Jattet med galskapen?

Anonymkode: e636a...595

Veeel.. ville sagt at hunder ikke er barn. Ville faktisk tatt side i julegavekrangelen. NOEN må sette grenser for henne. 

Anonymkode: a8a30...d4e

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Veeel.. ville sagt at hunder ikke er barn. Ville faktisk tatt side i julegavekrangelen. NOEN må sette grenser for henne. 

Anonymkode: a8a30...d4e

Det ville jeg og - jeg ville sagt at jeg forstår hun som ikke kjøpte julegave til hundene.
Du trenger ikke være hverken spydig eller si noe sårende, men det blir feil å jatte med også, for de kommer jo til å miste alle etterhvert hvis de fortsetter sånn her.

Skrevet

Hjelpes! Hun er ikke helt frisk. Noen må jo fortelle henne at det hun driver med ikke er innenfor normalen. 

Anonymkode: 6d1d6...4d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...