GĂ„ til innhold

Tips til sunne barnevenlege middager? 😁

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjerne nokon raske og billige og â˜ș

Anonymkode: a01ab...8fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ole Martin Alfsen har skrevet en super bok som heter "Familiemiddag". Sjekk den ut!

Anonymkode: 2fbea...5cf

Skrevet

Pastalaks. Kok 1 pakke fullkornspasta i svÊr kjele, hiv oppi laks i spisebiter de siste to minuttene av koketiden, hell av vannet, ha opp i en hel pose vasket spinat, samt en finhakket vÄrlÞk eller to, hell pÄ en boks lett matflÞte og krydre med salt og pepper. Bland forsiktig og la spinaten dampe ned og bland igjen. Spises av barn som pÄstÄr de ikke liker fisk, og av barn som aldri spiser grÞnnsaker hjemme, pluss barn som liker alt.

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ole Martin Alfsen har skrevet en super bok som heter "Familiemiddag". Sjekk den ut!

Anonymkode: 2fbea...5cf

Tusen takk đŸ€— den skal eg sjĂ„ pĂ„

Skrevet
11 minutter siden, sug lut skrev:

Pastalaks. Kok 1 pakke fullkornspasta i svÊr kjele, hiv oppi laks i spisebiter de siste to minuttene av koketiden, hell av vannet, ha opp i en hel pose vasket spinat, samt en finhakket vÄrlÞk eller to, hell pÄ en boks lett matflÞte og krydre med salt og pepper. Bland forsiktig og la spinaten dampe ned og bland igjen. Spises av barn som pÄstÄr de ikke liker fisk, og av barn som aldri spiser grÞnnsaker hjemme, pluss barn som liker alt.

HĂžyrtes godt ut, tusen takk đŸ€—Â 

Skrevet

Lettsaltet torsk, poteter, gulrÞtter og eggesmÞr er populÊrt hos oss. 

Anonymkode: 594f0...a63

Skrevet

Kanskje ikke det sunneste, men godt, billig og en flott mÄte Ä bruke opp daggammelt brÞd. Kan gjÞres klart dagen fÞr.

Lag «strata»: https://www.klikk.no/mat/spise/oppskrift-pa-strata-3580858

Kan lages med spinat, brokkoli og/eller grÞnnkÄl. Du kan ogsÄ ha et lag med bacon eller skinke.

Skrevet

Mine er veldig glad i alle typer grÞnnsaksuppe.

Stekt laks med rÞmmesaus,poteter og blomkÄl.

BlomkÄl carbonara.

Anonymkode: 700b6...f98

Skrevet (endret)
6 minutter siden, MammantilNurket skrev:

Kanskje ikke det sunneste, men godt, billig og en flott mÄte Ä bruke opp daggammelt brÞd. Kan gjÞres klart dagen fÞr.

Lag «strata»: https://www.klikk.no/mat/spise/oppskrift-pa-strata-3580858

Kan lages med spinat, brokkoli og/eller grÞnnkÄl. Du kan ogsÄ ha et lag med bacon eller skinke.

SÄ kult! Den skal prÞves i morgen med halvtÞrr resteloff fra julelunsj og alt jeg har av smÄrester ellers.

Endret av sug lut
Skrevet

hjemmelaget hamburgere og brĂžd, gjerne med hjemmet laget chips, veldig godt

Anonymkode: 2cecb...94d

Skrevet

Ovnsbakt torsk, kokte poteter og enten kokte grÞnnsaker eller rÄkost. Jeg pleier lage sandefjordsmÞr og ha noen baconterninger over torsken, da spiser alle det her i huset selv om det da kanskje ikke er veldig sunt lenger ;) RÄkost er veldig populÊrt her da, raspet gulrot og raspet grÞnt eple med litt sitronsaft over er det mest populÊre, yngste her kan spise det med skje, masse.

Hamstre de toro-basene nÄr de kommer pÄ 10-kroners marked, de er veldig gode. De er litt dyre egentlig, men er mye bedre enn buljong og de er med pÄ 10-kroners marked innimellom og da kjÞper jeg mange. Du bruker hermetisk tomat, grÞnnsaker osv etter oppskriften pÄ dem og lager "sausen" med basen istedenfor buljong. https://www.toro.no/smaksrike-baser/

Anonymkode: 0fb42...0c4

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ovnsbakt torsk, kokte poteter og enten kokte grÞnnsaker eller rÄkost. Jeg pleier lage sandefjordsmÞr og ha noen baconterninger over torsken, da spiser alle det her i huset selv om det da kanskje ikke er veldig sunt lenger ;) RÄkost er veldig populÊrt her da, raspet gulrot og raspet grÞnt eple med litt sitronsaft over er det mest populÊre, yngste her kan spise det med skje, masse.

Hamstre de toro-basene nÄr de kommer pÄ 10-kroners marked, de er veldig gode. De er litt dyre egentlig, men er mye bedre enn buljong og de er med pÄ 10-kroners marked innimellom og da kjÞper jeg mange. Du bruker hermetisk tomat, grÞnnsaker osv etter oppskriften pÄ dem og lager "sausen" med basen istedenfor buljong. https://www.toro.no/smaksrike-baser/

Anonymkode: 0fb42...0c4

Tusen takk đŸ€— skal prĂžves 😋 

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

hjemmelaget hamburgere og brĂžd, gjerne med hjemmet laget chips, veldig godt

Anonymkode: 2cecb...94d

Det fekk eg lyst pĂ„ no med ein gong đŸ€—

Skrevet

BlomkÄlgrateng med bacon, evt skinke

Anonymkode: 1ed31...849

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...