Gå til innhold

Hva får deres små barn i helgene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på "lørdagsgodt", får de noe på lørdagen? Har en på 5 og en på 3, og de får litt, men forsøker å begrense det. Har blitt mye nå i jula, men det tenker vi ikke så mye på. Lurer på hva det er vanlig å gi? 

Anonymkode: fc3c6...f28

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her får de 15 kr til å kjøpe seg noe på lørdager. Nå til dags får du ikke så voldsomt mye for 15 kr så det regulerer seg selv

Anonymkode: 10299...708

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her får de 15 kr til å kjøpe seg noe på lørdager. Nå til dags får du ikke så voldsomt mye for 15 kr så det regulerer seg selv

Anonymkode: 10299...708

Det var lurt :)

Skrevet

Vi har ikke noen bestemt dag vi. Her kan det stå godteri på bordet uten at noen tar. De er ikke så glad i godteri. De vil heller ha litt popcorn eller potetgull . 

Jeg selv er oppvokst med godteri kun på lørdager, i voksen alder kan jeg bli sur hvis det ikke blir noe godt på lørdagen. Har avvent meg med det nå hehe.  Så fru tilgang, i den som spiser. 

Anonymkode: 84293...ff3

Skrevet

Jeg er kjipingen som tar fra dem og porsjonerer ut. Vi er halvveis ned i halloweengodtet og de fikk store mengder til jul.

Jeg synes det er horribelt å holde på sånn, men ser ikke noe alternativ. Spesielt femåringen spiser til hn kaster opp om hn har fri tilgang til godteri.

Anonymkode: 85c10...184

Skrevet

Her har vi ikke lørdagsgodt, aldri hatt det heller. Det kan bli en sjokoladebit etter middagen en tirsdag og så kakebit i helgen, dersom jeg baker kake. Så blir ungen bedt til bursdagsfeiring og da blir det mye kAke og sukker. 

Anonymkode: 30616...6cf

Skrevet

Stort sett popcorn og litt smågodt her. Minste er 5 og har blitt hengt på hypen med de eldste :) var enklere å kontrollere inntaket når eldste var 5 foråsirresånn!

Anonymkode: 278d2...89f

Skrevet

Min på tre år er ikke så glad i godteri, men hun pleier å få noe popcorn eller sånne "fries" (potetgull) + en pakke gomp, en kjærlighet eller sånn fruktstang for baby. Ikke alltid hun spiser opp. 

Anonymkode: 11f9b...26a

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tenker på "lørdagsgodt", får de noe på lørdagen? Har en på 5 og en på 3, og de får litt, men forsøker å begrense det. Har blitt mye nå i jula, men det tenker vi ikke så mye på. Lurer på hva det er vanlig å gi? 

Datteren vår fikk ikke lørdagsgodt før hun selv begynte å etterlyse det og det startet da hun var 4 år. Hun får en liten klubbe hver lørdag og er veldig fornøyd med det 😊 evt velge seg 4 smågodterier fra smågodthylla 

Anonymkode: d9fa9...d5a

Skrevet

Her har de på 2 og 8 år hver sin lille skål som blir fylt med noe. Skålene er kanskje like stor som en diger tekopp (dårlig beskrivelse!). Kanskje noen smågodtbiter en helg eller f.eks en smarties + en eske gomp en annen helg. Det varierer veldig. Men det er hver sin skål som blir brukt. Ellers kjøper vi gjerne en pose potetgull og fordeler i skålene deres, og så har de denne posen over flere helger. 

Vi begrenser nesten aldri godterispising her i huset. F.eks nå i julen står det flere skåler med godteri fremme på studebord, spisebord, kjøkkenbenken, osv, så alle kan forsyne seg med noe når de vil. Vi prøver å innprente at man tar EN bit om gangen og ikke kaster seg over skålen. At man skal passe på at alle får smake.  Av og til kan ungene glemme seg litt, men som regel går det helt fint. De lærer at man fint kan ha godteri rundt seg uten å høvle innpå uten stopp. Ingen av ungene her har noen gang spist seg kvalm eller kastet opp av mat..

Anonymkode: 7aa46...220

Skrevet

Her får de et kinderegg hver og så setter vi frem litt popcorn/ potetgull på deling. Nå i jula har vi mye stående fremme hele tiden, men de vet de må spørre før de tar og klarer å beherske seg.

Anonymkode: 57832...6a2

Skrevet
On 12/29/2018 at 10:10 AM, Anonym bruker said:

Min gutt er snart 6 og er ganske kresen, han får enten en smarties og kinder egg eller 10 biter små godt, ikke alltid han spiser opp alt, er bare dette han liker og litt ren sjokolade.

blitt en del godt i julen her også og sukker brus, men ellers bare lørdager, han får vann eller sukkerfri saft på hverdager og kan få en sukkerbrus 0,5 på helga, jeg drikker bare max, og barn skal jo helst ikke ha så mye lett brus

Anonymkode: 634ae...4f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...