Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #1 Skrevet 29. desember 2018 Det har vært opp og ned mellom mannen min og meg det siste året, mye som har skjedd og vi går nå i parterapi. Har egentlig hatt noen fine uker i det siste. Men i går spurte mannen om det var ok at ein kamerat overnatta (han skulle på eit kurs i nærheten av her vi bor). Jeg så at det var greit og så ba han meg samtidig gå innom å handle litt på veg heim fra jobb. De ville lage middag som me kunne ete på kvelden. Ja, greit det. Eg gjekk innom p handla (mannen min har ikke sertifikat og kunne derfor inne gjøre det selv) på kvelden var jeg og barna på 9, 7 og 4 år på juletrefest. vi kom hjem akkurat når han kameraten kom. Vi snakka litt og så fekk jeg med minste gutten om på badet og la han. Når han hadde sovna gjentok jeg prosedyren med han på 7 og så la ho på 9 seg etterpå. I mellomtiden hadde mannen og kameraten gått ut ein tur og de kom inn når seg var stillt i huset og begynte å lage mat. De satte seg ved kjøkkenet og prata,og jeg såg en film i stua. Då maten var klar sa mannen min at det er sikkert. Jeg takka og bukla og tok litt mat på en tallerken og satte meg i stua. De prata vil mye og plutselig overhørte jeg at de snakka om fotballtrening til ungene og om bussforbindelse osv og om hvordan vi gjorde det. Om ungene sitter på med andre (siden mannen ikke kjører bil). Ja, seier mannen min. Noe som er fullstendig usant. Det han ikke sa er at jeg kjører og henter på treninger,ser på kamper, kjører til spilletimer, følger opp med aktiviteter og ting som skjer i bygda og lista er uendelig lang. Hadde satt pris på å bli satt pris på med alt jeg gjør i steden for at han ikke skal si sannheten. Har jeg grunn til å reagere? Anonymkode: 0a629...c76
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #2 Skrevet 29. desember 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det har vært opp og ned mellom mannen min og meg det siste året, mye som har skjedd og vi går nå i parterapi. Har egentlig hatt noen fine uker i det siste. Men i går spurte mannen om det var ok at ein kamerat overnatta (han skulle på eit kurs i nærheten av her vi bor). Jeg så at det var greit og så ba han meg samtidig gå innom å handle litt på veg heim fra jobb. De ville lage middag som me kunne ete på kvelden. Ja, greit det. Eg gjekk innom p handla (mannen min har ikke sertifikat og kunne derfor inne gjøre det selv) på kvelden var jeg og barna på 9, 7 og 4 år på juletrefest. vi kom hjem akkurat når han kameraten kom. Vi snakka litt og så fekk jeg med minste gutten om på badet og la han. Når han hadde sovna gjentok jeg prosedyren med han på 7 og så la ho på 9 seg etterpå. I mellomtiden hadde mannen og kameraten gått ut ein tur og de kom inn når seg var stillt i huset og begynte å lage mat. De satte seg ved kjøkkenet og prata,og jeg såg en film i stua. Då maten var klar sa mannen min at det er sikkert. Jeg takka og bukla og tok litt mat på en tallerken og satte meg i stua. De prata vil mye og plutselig overhørte jeg at de snakka om fotballtrening til ungene og om bussforbindelse osv og om hvordan vi gjorde det. Om ungene sitter på med andre (siden mannen ikke kjører bil). Ja, seier mannen min. Noe som er fullstendig usant. Det han ikke sa er at jeg kjører og henter på treninger,ser på kamper, kjører til spilletimer, følger opp med aktiviteter og ting som skjer i bygda og lista er uendelig lang. Hadde satt pris på å bli satt pris på med alt jeg gjør i steden for at han ikke skal si sannheten. Har jeg grunn til å reagere? Anonymkode: 0a629...c76 ....sikkert litt mat til deg også. Anonymkode: 0a629...c76
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #3 Skrevet 29. desember 2018 Kanskje mannen din rett og slett ble flau og ikke turte å si det som det var...?! Det var det første som falt meg inn. Kan han ikke ta lappen? Anonymkode: b2087...253
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #4 Skrevet 29. desember 2018 Hele den lange utgreiingen, også er det en liten kommentar som gnager deg? Han synes vel det er pinlig og lite mandig at han har en samboer som må sørge for alt; til og med mat på bordet. Fy til han! Men det må være mer enn bare dette som plager deg? Anonymkode: b1044...255
Pobie Skrevet 29. desember 2018 #5 Skrevet 29. desember 2018 Jeg tror det ville plaget meg mer at mannen ikke tar lappen slik at han kan hjelpe til med kjøring og at han ikke hjalp til med legging. Mannen min setter pris på meg, men han legger ikke ut i vide og brede om hvor mye jeg gjør hvis noen spør. Mannen min hadde nok sagt noe slikt som "ja, kona kjører mye da" og latt det være med det. Hadde ikke forventet at han skulle liste opp alt jeg gjør, og hadde ikke tatt det som at han ikke setter pris på meg fordi han ikke lister opp alt mens han sitter og prater med en kamerat. Han viser at han setter pris på meg på andre måter. Hvorfor krever du ikke at han tar lappen slik at han kan hjelpe deg mer i hverdagen?
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #6 Skrevet 29. desember 2018 Har du tre barn med en mann som ikke har lappen? Da skulle det søren meg vært gode (medisinske) grunner til at han ikke hadde lappen altså.... Akkurat at den kommentaren irriterte deg sånn skjønner jeg ikke, det er vel ikke vanlig å sitte å skryte av alt partneren gjør når man sitter i en samtale med en kompis, men om mannen din ikke engasjerer seg i det hele tatt skjønner jeg at du er irritert på det. Anonymkode: 3d8cd...f46
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #7 Skrevet 29. desember 2018 9 minutter siden, Pobie skrev: Jeg tror det ville plaget meg mer at mannen ikke tar lappen slik at han kan hjelpe til med kjøring og at han ikke hjalp til med legging. Mannen min setter pris på meg, men han legger ikke ut i vide og brede om hvor mye jeg gjør hvis noen spør. Mannen min hadde nok sagt noe slikt som "ja, kona kjører mye da" og latt det være med det. Hadde ikke forventet at han skulle liste opp alt jeg gjør, og hadde ikke tatt det som at han ikke setter pris på meg fordi han ikke lister opp alt mens han sitter og prater med en kamerat. Han viser at han setter pris på meg på andre måter. Hvorfor krever du ikke at han tar lappen slik at han kan hjelpe deg mer i hverdagen? Har prøvd, men han nekter. Han sier det er kor psykisk, han har til og med tatt teorien og hatt oppkjøring men strøk. (Dette er sikkert 15 år siden). Hadde ikke forventet at han så hvor mye jeg kjører, men at det er jeg som kjører og ikke at de sitter på med andre. I tillegg så lurer jeg på hva han har fortalt kameraten om meg siden det enten må være at de sitter på med andre eller om de tar buss. HI Anonymkode: 0a629...c76
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #8 Skrevet 29. desember 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har prøvd, men han nekter. Han sier det er kor psykisk, han har til og med tatt teorien og hatt oppkjøring men strøk. (Dette er sikkert 15 år siden). Hadde ikke forventet at han så hvor mye jeg kjører, men at det er jeg som kjører og ikke at de sitter på med andre. I tillegg så lurer jeg på hva han har fortalt kameraten om meg siden det enten må være at de sitter på med andre eller om de tar buss. HI Anonymkode: 0a629...c76 Det er jo ikke mye kjøring på en 4 og 7 åring, bare vent til de blir eldre... Jeg har selv fire barn, og vet hvilken logistikk det er. Du er jo nødt til å ordne samkjøring for i det hele tatt å få det til å gå opp. Når alle skal på trening 2-4 ganger i uka kan du ikke kjøre alle selv. Selv vi som er to foreldre med lappen, og har to biler, må organisere til samkjøring for å få det til å gå opp. Vi bytter på med andre foreldre også sitter det alltid barn på til og fra trening. Anonymkode: 3d8cd...f46
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #9 Skrevet 29. desember 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er jo ikke mye kjøring på en 4 og 7 åring, bare vent til de blir eldre... Jeg har selv fire barn, og vet hvilken logistikk det er. Du er jo nødt til å ordne samkjøring for i det hele tatt å få det til å gå opp. Når alle skal på trening 2-4 ganger i uka kan du ikke kjøre alle selv. Selv vi som er to foreldre med lappen, og har to biler, må organisere til samkjøring for å få det til å gå opp. Vi bytter på med andre foreldre også sitter det alltid barn på til og fra trening. Anonymkode: 3d8cd...f46 Vi samkjører av og til. Men aktivitetene er stort sett ikke samtidig så det er egentlig ikke nødvendig for vår del. Men tenker på når de blir eldre ja. Anonymkode: 0a629...c76
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå