Gå til innhold

Crinone, ekle bivirkninger


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nå kommer det ekkel informasjon, så om du ikke tåler slikt anbefaler jeg deg å ikke lese videre. 

Jeg er gravid igjen etter 3 SA (blitt utredet, ingenting er galt). Har ingen barn fra før. Er 9+3 og har slått alle rekorder + sett hjertebank på UL i uke 7 (hurra). Jeg har blitt satt på Albyl-E og Crinone bare for å gjøre det lille ekstra, men jeg klarer snart ikke den crinonen lenger. Restene som kommer ut føles ut som cottage cheese og det er akkurat som om det tetter igjen hullet. Ting føles så trangt og rart (oppdaget under forsøk på å ta ut restene) der nede, og jeg liker virkelig ikke følelsen! Kjenner ingenting til vanlig, kun når jeg kjenner. Redd noe er forandret der nede, for det føles bare rart. Vurderte en liten stund om det kunne være en bitteliten prolaps, men sannsynligheten er jo lav. 

Noen som har vært gjennom det samme, og har råd? skal selvfølgelig ringe legen når det åpner igjen.  

Anonymkode: 72130...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At ting virkere tettere enn vanlig kan være pga øke blodgjennomstrømming og at ting hovner opp litt. Hvis du ikke merker noe annet enn når du kjenner etter, ville jeg ikke bekymret meg. Det er heller ikke noe behov for å fjerne restene, så bare la det være. Lurt å nevne det for lege uansett, slik at du ikke går og bekymrer deg, men siden du ikker merker noe til vanlig høres det ikke bekymringsverdig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meningen å kuppe tråden din, men siden vi er i samme båt, så kan kanskje du svare meg på det jeg lurer på.

Jeg har blitt gravid nå etter 4 sa. Er i uke 4+3.

Har fått lutinus og albyl E. Har brukt lutinus siden etter el, og hentet ut albyl-E på apoteket i dag.

Når begynte du på albyl-E? Husker ikke hva de sa på sykehuset, det er nesten 1 år siden jeg fikk disse reseptene, og har ikke vært gravid siden.
Er det når hjertet begynner å slå i uke 6? eller bare med en gang?

Og lutinus/crinone, hvor mange ganger pr dag tar du den? Jeg har hittil tatt 1 gang pr dag (om kvelden når jeg legger meg). Tenker at det blir mye søl og styr å ta den oftere. Trenger man egentlig å øke før i uke 8 nåe morkaka tar over progesteronproduksjonen?

Anonymkode: 509eb...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg brukte crinone, men jeg husker det var akkurat slik du beskriver. Nesten gummiaktige klumper som kom ut. Ekkelt, og ja, det føltes litt «tettet» der nede, men det er ikke farlig. Er du likevel bekymret så snakk med legen. 

Anonymkode: 160e8...697

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...