Anonym bruker Skrevet 28. desember 2018 #1 Skrevet 28. desember 2018 Hei, Jeg startet i vikariat som sykepleier på et sykehus i august i år og vikariatet varer frem til 13.03.19. Etter jeg ble ansatt i vikariatet sa sjefen min at jeg trengte ikke bekymre meg for veien videre pga det brukte å ordne seg med videre jobb og hun visste flere som skulle ut i permisjon. Jeg er gravid og har termin 7.juni, dermed er det kun 2 mnd fra vikariatet mitt går ut og til jeg skal ut i mammapermisjon. For noen uker siden spurte jeg sjefen om veien videre og hun sa at det er per dags dato ingen ledig jobb til meg etter vikariatet er ferdig. Jeg sa at jeg fint kunne jobbe ekstravakter og fikk da til svar "Du må jo tenke på helsa di". Sjefen anbefalte meg å melde meg som arbeidssøker hos NAV. En av de andre nyansatte som ikke er gravid har fått beskjed om at vikariatet blir forlenget. I går sa en av mine kolleger at hun følte jeg ble diskriminert pga graviditeten og at de årene hun hadde jobbet her hadde alle som var i vikariat fått fortsette og at jeg burde ta en ny prat med sjefen. Dog er det vanskelig å bevise hvorvidt det er diskriminering. Hva bør jeg gjøre videre? Hadde jeg visst at det ikke var muligheter for videre jobb hadde jeg selvfølgelig startet å søke ny jobb for lenge siden. Jeg har ikke annet valg enn å søke ny jobb,men hvor stor sjanse er det for at noen vil ansatte meg kun for 2 mnd? Jeg bør vel være ærlig om at jeg skal ut i permisjon hvis jeg blir invitert på jobbintervju? Anonymkode: e1897...112
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2018 #2 Skrevet 28. desember 2018 Ta kontakt med tillitsvalgte. Anonymkode: 4cff0...235
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2018 #3 Skrevet 28. desember 2018 Her er din forrige tråd som er ordrett lik: Og her er tråden din før det om samme situasjon, bare vinklet litt forskjellig: Trenger du virkelig en til? Anonymkode: 4f7ff...f07
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #4 Skrevet 29. desember 2018 hårsår.no Anonymkode: 14505...923
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #5 Skrevet 29. desember 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: hårsår.no Anonymkode: 14505...923 Elsker slike saklige og sarkastiske kommentarer Anonymkode: e1897...112
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #6 Skrevet 29. desember 2018 Nei, du blir ikke diskriminert. Selvfølgelig velger sjefen andre ansatte som ikke omtrent er høygravide hvis de kan. Hvor mye nytte er du i jobben din når du har 2 mnd igjen av graviditeten? Kan du gjøre alle arbeidsoppgaver? Anonymkode: bd102...98a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå