Anonym bruker Skrevet 28. desember 2018 #1 Skrevet 28. desember 2018 Jeg har ei jente på snart syv måneder. Når jeg skal pumpe og gi flasker, blir alt sterilisert! Tuttekopp blir og sterilisert med gjevne mellomrom (ca en gang om dagen). Bortsett fra det blir alt vasket i maskin, sammen med resten av kjøkkenutstyret. Men her en dag fikk jeg kjeft av ei som mente at jeg var en smittefare for barnet. Alt skal steriliseres; skjeer, skåler osv. Er jeg for skitten, eller er det godt nok? Hun har fått alt av vaksiner, og huset vil jeg si er rent nok. Anonymkode: a10c1...27f
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2018 #2 Skrevet 28. desember 2018 Tull og tøys. Snart kryper hun rundt på gulvet og spiser støv og smuler som hun finner på sin vei. Anonymkode: 76e74...863
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2018 #3 Skrevet 28. desember 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Tull og tøys. Snart kryper hun rundt på gulvet og spiser støv og smuler som hun finner på sin vei. Anonymkode: 76e74...863 Dette! ☝️ Anonymkode: a5bc2...2bc
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2018 #4 Skrevet 28. desember 2018 Hun du snakka med er på villspor. ( I tillegg: Vask i vanlig oppvaskmaskin på 70 grader er faktisk nok for å drepe alt av bakterier - de bruker helt vanlig oppvaskmaskin på sykehuset til tåteflasker. Ingen koking der.) Folk må slutte å være hysteriske. Anonymkode: a67ac...71d
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2018 #5 Skrevet 28. desember 2018 Etter at de er 4mnd skal varmt vann de skal drikke (blande feks mme) eller spise i grøt o.l varmes i kjel/vannkoker fordi du ikke skal drikke varmt vann fra krana. Flasker og pumpeutstyr som er i kontakt med morsmelk eller morsmelkerstatning skal kokes pga melkebakterier. De skal kokes etter hvert bruk (ihvertfall mme, litt usikker på om det kanskje er en gang i døgnet på mm?). Annet som det spises og drikkes vanlig mat og drikke av trenger ikke steriliseres, men flasker med smokk skal vel uansett steriliseres en gang i uka eller noe har jeg hørt. Tutekopper på ikea kan ikke steriliseres, så hva skal man med de om man absolutt skal sterilisere alt? Anonymkode: 4f616...beb
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2018 #6 Skrevet 28. desember 2018 Skjeer og skåler trenger ikke å steriliseres ☺ Pumpeutstyr skal kokes en gang i døgnet, hvis man bruker den flere ganger i døgnet kan man skylle den godt rett etter bruk og bruke den igjen samme dag, og koke når det har gått 1 døgn. Flasker bør ikke brukes flere ganger når de har blitt brukt til morsmelk eller morsmelkerstatning pga melkebakterier, så kok mellom hver gang! 😁 Jeg koker av vane alle flasketutene, men om flasken bare er brukt til vann har jeg den i oppvaskmaskin. Melkeflasker koker jeg , både tut og flaske 😊 Anonymkode: 99754...a55
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2018 #7 Skrevet 28. desember 2018 Dere er litt hysteriske begge to. Med mindre du gir morsmelk eller mme trenger du ikke å sterilisere kopper altså. Oppvaskmaskin på varmeste program er godt nok. I den alderen klarer de fint å få masse bakterier i seg, bokstavelig talt på egenhånd. Anonymkode: 9b2e6...509
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2018 #8 Skrevet 28. desember 2018 Takk for svar! 🙏😊 Jeg visste det egentlig, men hun var så bestemt, og stemmen hennes festet seg i bakhode mitt! Jeg hadde et lite behov for å få bekreftet det jeg egentlig visste! Dette er føste barnet mitt, så jeg tør ikke ta noen sjanser! Tusen takk! 😊💖 Anonymkode: a10c1...27f
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2018 #9 Skrevet 28. desember 2018 Når barnet er 7.mnd trenger du ikke sterilisere noe som helst. Anonymkode: b38a8...c8c
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2018 #10 Skrevet 28. desember 2018 Vi steriliserte absolutt alt frem til 8 mndr. Men vi reiste på ferie i en mnds tid. Så vi holdt det gående bare for å ikke slurve på ferie. Når vi kom hjem så steriliserer vi bare brystpumpe og smokker. En sjelden gang tar vi flasken han drikker ifra. Har hund som elsker å sleike på alt guttungen eier så det er grunnen. Rester går i oppvaskmaskinen eller vaskes for hånd. Anonymkode: c7b98...53c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå