Anonym bruker Skrevet 27. desember 2018 #1 Skrevet 27. desember 2018 1. Hva koster det? 2. Kommer man da i overgangsalderen? 3. Får man mensen? 4. Går De Ann å ta vekk livmor og alt? Har 4 kids og skal ikke ha flere og hadde nokk aldri klart og ta abort😋 so vil sterilisere meg for å være sikker. Er 32 år gammel. Anonymkode: fb68d...857
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2018 #2 Skrevet 27. desember 2018 https://nhi.no/familie/seksualitet-og-prevensjon/sterilisering-kvinne/ Anonymkode: f0d6b...6b1
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2018 #3 Skrevet 27. desember 2018 Aner ikke hva det koster, for jeg gjorde det i forbindelse med keisersnitt og da er det gratis. Se på et bilde av forplantningsorganene dine, så skjønner du litt mer av hva de gjør. De kutter over egglederne, mens eggstokker og livmor forblir akkurat som før. Du kommer derfor ikke i overgangsalderen. Du får mensen akkurat som før, men eggene har ikke lenger noen "vei" ned til livmor så de får ikke møtt noen sædceller, derfor ikkenoe svangerskap. Nei, man fjerner ikke hele livmoren uten at det er spesielle grunner til det (sykdom). Anonymkode: 8367d...c2c
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2018 #4 Skrevet 27. desember 2018 Som hun over sier: gratis viss du tar keisersnitt. Men det koster 6000 kr for å gjøre det. Spurte fastlegen min. Og ja du kan være uheldig å komme i overgangsalderen. Og faktisk mye andre porblemer også. Gjør ett googlesøk så finner du mye lesestoff om dette. Jeg vurderte å gjøre det til jeg leste om alle problemene man kan få. Og det værste er at legen ikke sier til deg om problemene man KAN få av å gjøre dette. Anonymkode: b2a78...019
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2018 #5 Skrevet 28. desember 2018 18 hours ago, Anonym bruker said: 1. Hva koster det? 2. Kommer man da i overgangsalderen? 3. Får man mensen? 4. Går De Ann å ta vekk livmor og alt? Har 4 kids og skal ikke ha flere og hadde nokk aldri klart og ta abort😋 so vil sterilisere meg for å være sikker. Er 32 år gammel. Anonymkode: fb68d...857 1. jeg fikk det gratis av medisinske årsaker,men vet at ei vennine betale ca 6000 kr 2. Nei 3. Ja 4. det går an,men blir mye mer omfattenede enn og bare sterlisere seg Anonymkode: 360a5...bab
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2018 #6 Skrevet 28. desember 2018 16 timer siden, Anonym bruker skrev: Som hun over sier: gratis viss du tar keisersnitt. Men det koster 6000 kr for å gjøre det. Spurte fastlegen min. Og ja du kan være uheldig å komme i overgangsalderen. Og faktisk mye andre porblemer også. Gjør ett googlesøk så finner du mye lesestoff om dette. Jeg vurderte å gjøre det til jeg leste om alle problemene man kan få. Og det værste er at legen ikke sier til deg om problemene man KAN få av å gjøre dette. Anonymkode: b2a78...019 Hvordan i allverden mener du man kan komme i overgangsalderen?eggstokkene står igjen. Veldig lite problemer ved sterilisering altså. Snakk om skremselspropaganda. Det er en 15 min operasjon. Anonymkode: 0b1b1...24c
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2018 #7 Skrevet 28. desember 2018 16 timer siden, Anonym bruker skrev: Som hun over sier: gratis viss du tar keisersnitt. Men det koster 6000 kr for å gjøre det. Spurte fastlegen min. Og ja du kan være uheldig å komme i overgangsalderen. Og faktisk mye andre porblemer også. Gjør ett googlesøk så finner du mye lesestoff om dette. Jeg vurderte å gjøre det til jeg leste om alle problemene man kan få. Og det værste er at legen ikke sier til deg om problemene man KAN få av å gjøre dette. Anonymkode: b2a78...019 Uheldig å komme i overgangsalder? De rører ikke eggstokkene, så det er helt umulig å komme i overgangsalderen av å sterilisere seg altså. Da må det ha skjedd noe annet enn at de bare har kuttet over egglederne som de skal. Anonymkode: 8367d...c2c
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2018 #8 Skrevet 28. desember 2018 1. Vet ikke, gjorde det i forbindelsen med keisersnitt og da er det gratis 2. Nei siden man kun kutter egglederne, man beholder eggstokkene som styrer når man kommer i overgangsalderen 3. Ja, siden man bare har kuttet egglederne slik at egget ikke kommer frem til livmoren, og sperm ikke kommer frem til egget 4. Man får kun fjernet livmoren dersom det er medisinske årsaker til det Anonymkode: e52ba...932
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2018 #9 Skrevet 28. desember 2018 Jeg ble strilisert i forbindelse med keisersnitt da jeg var 34 år - angret som en hund etterpå - mensen ble til styrtblødninger og fikk krampesmerter hver måned j forbindelse med mens - noe jeg aldri hadde opplevd før steriliseringen - jeg fikk omgjort steriliseringen noen år etterpå, og ble faktisk mye bedre. Legene sa at noen få kan oppleve komplikasjoner slik jeg gjorde, men det er de færreste som gjør det, men synes allikvel det burde bli opplyst mer at slikt kan skje. Anonymkode: dd98d...004
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2018 #10 Skrevet 28. desember 2018 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg ble strilisert i forbindelse med keisersnitt da jeg var 34 år - angret som en hund etterpå - mensen ble til styrtblødninger og fikk krampesmerter hver måned j forbindelse med mens - noe jeg aldri hadde opplevd før steriliseringen - jeg fikk omgjort steriliseringen noen år etterpå, og ble faktisk mye bedre. Legene sa at noen få kan oppleve komplikasjoner slik jeg gjorde, men det er de færreste som gjør det, men synes allikvel det burde bli opplyst mer at slikt kan skje. Anonymkode: dd98d...004 Særlig. Man får ikke styrtblødninger av sterilisering. Er vel heller pga ks. Anonymkode: 0b1b1...24c
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2018 #11 Skrevet 28. desember 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Særlig. Man får ikke styrtblødninger av sterilisering. Er vel heller pga ks. Anonymkode: 0b1b1...24c Neimen, så flott at du vet mer enn legene da!!! Anonymkode: dd98d...004
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2018 #12 Skrevet 28. desember 2018 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Neimen, så flott at du vet mer enn legene da!!! Anonymkode: dd98d...004 Sitter på jobb sammen med ett par gynekologer nå og de sier det ikke har noen sammenheng. Hvis du ser på anatomien, hva skulle sammenhengen være? Anonymkode: 0b1b1...24c
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2018 #13 Skrevet 28. desember 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Sitter på jobb sammen med ett par gynekologer nå og de sier det ikke har noen sammenheng. Hvis du ser på anatomien, hva skulle sammenhengen være? Anonymkode: 0b1b1...24c Som du selv skrev tidligere ….."særlig" at du sitter på jobb med to gynekologer. Jeg var på utallige undersøkelser og samtaler før jeg fikk innvilget operasjonen, og snakket med flere leger/gynekologer. Det er ikke mye utbredt, men enkelte få kan få slike komplikasjoner som jeg fikk, deriblant sterke blødninger med smerter etter sterilisering! Regner med at du forstår at jeg stoler mer på de forskjellige legene jeg har hatt samtaler med og mine egne erfaringer enn en som svarer anonymt på dette forumet + to gynekologer hun akkurat sitter med på jobb og tilfeldigvis da også sitter på jobb og bruker jobbtiden på dette forumet! Anonymkode: dd98d...004
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2018 #14 Skrevet 28. desember 2018 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Som du selv skrev tidligere ….."særlig" at du sitter på jobb med to gynekologer. Jeg var på utallige undersøkelser og samtaler før jeg fikk innvilget operasjonen, og snakket med flere leger/gynekologer. Det er ikke mye utbredt, men enkelte få kan få slike komplikasjoner som jeg fikk, deriblant sterke blødninger med smerter etter sterilisering! Regner med at du forstår at jeg stoler mer på de forskjellige legene jeg har hatt samtaler med og mine egne erfaringer enn en som svarer anonymt på dette forumet + to gynekologer hun akkurat sitter med på jobb og tilfeldigvis da også sitter på jobb og bruker jobbtiden på dette forumet! Anonymkode: dd98d...004 Men forklar meg hvordan å brenne over egglederen gir store blødninger da. Regner med at de ga deg en forklaring. Anonymkode: 0b1b1...24c
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2018 #15 Skrevet 28. desember 2018 Overgangsalderen kan man komme i ja. Les dere litt opp dere som sier at man IKKE kan komme i den. 😂 finner mye forskjellig viss man bare søker litt. http://tubal.org/VGHPTS.htm https://medium.com/@SusanBucherBSN/female-sterilization-exposing-the-untold-risk-of-ovarian-isolation-female-castration-6d07beeb0b7b Anonymkode: b2a78...019
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2018 #16 Skrevet 28. desember 2018 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men forklar meg hvordan å brenne over egglederen gir store blødninger da. Regner med at de ga deg en forklaring. Anonymkode: 0b1b1...24c Jeg har ikke tenkt å forklare meg til deg, jeg mener, det skulle jo ikke være nødvendig siden du tydeligvis vet om dette. Kan ikke du heller linke ved fakta som sier at dette er umulig. Jeg bare svarte på en tråd i dette forumet om min egen erfaring - du svarte og sier at dette er umulig - da kan jo du linke til info som støtter deg - klarer du det? merkelig hvis ikke du kan gjøre det, siden du er så påståelig. Anonymkode: dd98d...004
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå