Anonym bruker Skrevet 27. desember 2018 #1 Skrevet 27. desember 2018 Hvordan merket du det i såfall? Jeg har de 3 siste dagene klødd litt ytterst i endetarmen og det kjennes innimellom ut som at noe rører seg,det kiler..Har hatt det en gang før og men da var det ikke noe..Etter å ha vært på do så sjekket jeg så det ikke var noe "dyr" der, eneste jeg så var små hvite prikker i avføringen eller normalt.. Leste på nettet og da står det intens kløe og det har jeg iallefall ikke...Får bare se det an. Men går det an å feks kjøpe tabletter mot det og prøve uten å kontakte lege eller må man da være helt sikker på at man har det? Anonymkode: 64cd5...c96
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2018 #2 Skrevet 27. desember 2018 Usj, ja har hatt det og det klør mest på kvelden / natta. De er ca 7-8 mm lange og du kan prøve å tørke de vekk med papir og se om det er på papiret. gjør dette når det klør. Jeg syntes IKKE det klødde intens. men sikkert fordi jeg begynnte kur med engang og ikke lot det blir for mange....... Anonymkode: 8c303...c00
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2018 #3 Skrevet 27. desember 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Usj, ja har hatt det og det klør mest på kvelden / natta. De er ca 7-8 mm lange og du kan prøve å tørke de vekk med papir og se om det er på papiret. gjør dette når det klør. Jeg syntes IKKE det klødde intens. men sikkert fordi jeg begynnte kur med engang og ikke lot det blir for mange....... Anonymkode: 8c303...c00 Isj...Jeg har prøvd å tørke med papir når det klødde,men så ingenting..Derfor jeg kikka i do og tenkte at kanskje det rørte seg nedi der hvis det var mark..Men har ikke sett noe verken i går eller i går, bare hvite små prikker i avføringen..Det klør en liten stund bare, litt av og på.Så merker ikke noe på natt, har vært våken men kjenner ingenting da..Får bare se det an da så lenge jeg ikke har sett noe.. Takk for svar 😊 Hi Anonymkode: 64cd5...c96
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2018 #4 Skrevet 27. desember 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Isj...Jeg har prøvd å tørke med papir når det klødde,men så ingenting..Derfor jeg kikka i do og tenkte at kanskje det rørte seg nedi der hvis det var mark..Men har ikke sett noe verken i går eller i går, bare hvite små prikker i avføringen..Det klør en liten stund bare, litt av og på.Så merker ikke noe på natt, har vært våken men kjenner ingenting da..Får bare se det an da så lenge jeg ikke har sett noe.. Takk for svar 😊 Hi Anonymkode: 64cd5...c96 Hvite prikker i avføringen høres ut som mark ja:) Anonymkode: 81c4d...ab6
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2018 #5 Skrevet 27. desember 2018 Du trenger ikke gå til lege om du har mark i magen, tablettene selges reseptfritt på apoteket. Hele familien må ta da, for selv om ikke alle har symptomer er de mest sannsynlig smittet for det er veldig smittsomt.... Jeg har ikke hatt det selv, men har hatt det på barna, det ser ut som små sytråder, de er ganske små disse dyrene. Hele familien har da tatt en kur og de har blitt borte. Ungene har forresten ikke sagt de klør i rumpa, de har sagt det er vondt i rumpa. Anonymkode: 9a460...632
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2018 #6 Skrevet 27. desember 2018 Du har garantert mark! Tabletter kjøpes reseptfritt på apoteket og hele familien må ta kur samtidig. Det er veldig smittsomt!!! Anonymkode: ad414...fa1
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2018 #7 Skrevet 27. desember 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du har garantert mark! Tabletter kjøpes reseptfritt på apoteket og hele familien må ta kur samtidig. Det er veldig smittsomt!!! Anonymkode: ad414...fa1 Spurte på apoteket nå og små hvite prikker i avføring kunne være mark, så nå har jeg kjøpt mikstur til hele familien 😉 De er bittesmå da,men har aldri sett det i avføring før så da spørs det om det er mark.. Jeg jobber på småbarnsavdeling i barnehage og for 2-3 uker siden så sa vikaren vi har på avd at ett barn hadde masse små hvite riskorn i bleia når hun skiftet bæsjebleie så spørs om det var mark han hadde 🙈 Hi Anonymkode: 64cd5...c96
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2018 #8 Skrevet 27. desember 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Spurte på apoteket nå og små hvite prikker i avføring kunne være mark, så nå har jeg kjøpt mikstur til hele familien 😉 De er bittesmå da,men har aldri sett det i avføring før så da spørs det om det er mark.. Jeg jobber på småbarnsavdeling i barnehage og for 2-3 uker siden så sa vikaren vi har på avd at ett barn hadde masse små hvite riskorn i bleia når hun skiftet bæsjebleie så spørs om det var mark han hadde 🙈 Hi Anonymkode: 64cd5...c96 Det var det nok! Dere bør varsle alle foreldrene, så de er oppmerksomme på symptomene ellers blir dere ikke kvitt marken. Vi har blitt smittet gjennom barnehagen to ganger. Anonymkode: ad414...fa1
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2018 #9 Skrevet 27. desember 2018 Jeg hadde det i barndommen. Merket det ikke på noen annen måte enn at man så dem i avføringa. Husker jeg hadde blitt fortalt at hvis man spiser snø får man mark i magen. Jeg var flau over dette og fortalte det aldri til mine foreldre, de hadde jo sagt at man ikke skulle spise snø. Fikk dermed aldri behandling heller 🙈 Anonymkode: e183f...5fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå