Gå til innhold

Hvordan fortelle ?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Han vil ikke ha barn noe som er helt uaktuelt for ham. Han nektet bruke kondom hvor jeg kun gikk på p piller men ville ha kondom Pga ekstra « sikkerhet». Vi har vært av og på i et tiår så vi kjenner hverandre veldig godt, har også et barn fra før sammen... vi er ikke sammen og jeg fant ut om svangerskapet når jeg var 14 uker Pga mens som har vært tilstedet ... Hvordan forteller jeg det til han og hva skal jeg si? Jeg krever ikke noe forhold eller delt omsorg med han jeg vil bare fortelle han om det..

Anonymkode: 5ffc1...b46

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rett fram.

"Jeg er gravid i 14de uke. Du er faren."

Anonymkode: e26c5...557

Skrevet

...også legg til at han er dum som stoler på ei jente som sier hun går på pilla. Det blir en dyr lærepeng.

Anonymkode: d4945...b70

Gjest Antarctica
Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

...også legg til at han er dum som stoler på ei jente som sier hun går på pilla. Det blir en dyr lærepeng.

Anonymkode: d4945...b70

Han er dum som nekter å bruke kondom når det er han selv som ikke vil ha barn, tenker jeg vi sier.

Skrevet
7 timer siden, Pashla skrev:

Han er dum som nekter å bruke kondom når det er han selv som ikke vil ha barn, tenker jeg vi sier.

Det er vanlig å bruke ett prevensjonsmiddel om gangen, men når dama lyver hjelper det ikke. 

Det å bruke flere p-piller i tillegg til kondom er vel som å kjøre bil med hjelm i tillegg til sikkerhetsbelte.

P-piller er så sikre at alle skjønner hun har lyvet, og at det er det som er problemet hans.

Anonymkode: d4945...b70

Skrevet

Bare å si det rett ut.

 

Det virker dog litt planlagt fra din side. Ønsket du deg ett helsøsken til barnet ditt? Tydeligvis er han en bra pappa ettersom du har hatt sex med bf. Litt tilfeldig at du var godt over 12 uker da du «fant» det ut også. Når det er sagt, din kropp og ditt valg.

Anonymkode: adbe4...1bf

Skrevet

bare si det rett ut, ikke noe annet og gjøre

Anonymkode: 2282e...015

Skrevet
59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

bare si det rett ut, ikke noe annet og gjøre

Anonymkode: 2282e...015

"Jeg løy for deg, og det vil koste deg omtrent 1 million de neste 17 årene, godt nytt år!" Skjønner at det blir vanskelig å si, om hun ikke er ond tvers igjennom.

Anonymkode: d4945...b70

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han vil ikke ha barn noe som er helt uaktuelt for ham. Han nektet bruke kondom hvor jeg kun gikk på p piller men ville ha kondom Pga ekstra « sikkerhet». Vi har vært av og på i et tiår så vi kjenner hverandre veldig godt, har også et barn fra før sammen... vi er ikke sammen og jeg fant ut om svangerskapet når jeg var 14 uker Pga mens som har vært tilstedet ... Hvordan forteller jeg det til han og hva skal jeg si? Jeg krever ikke noe forhold eller delt omsorg med han jeg vil bare fortelle han om det..

Anonymkode: 5ffc1...b46

Du sier at du er gravid, og at han må stille opp. 

Altså, dette sa han ja til da han hadde sex med deg så det bør ikke akkurat komme som et sjokk ;)

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er vanlig å bruke ett prevensjonsmiddel om gangen, men når dama lyver hjelper det ikke. 

Det å bruke flere p-piller i tillegg til kondom er vel som å kjøre bil med hjelm i tillegg til sikkerhetsbelte.

P-piller er så sikre at alle skjønner hun har lyvet, og at det er det som er problemet hans.

Anonymkode: d4945...b70

Det heter løyet. 

Jeg har tre barn, første kom på p-pilla, hadde uansett planlagt å starte i løpet av et halvt år så barnet var velkommen. Andre kom på p-ring, litt tett på første men også velkommen. Minste kom etter jeg ble sterilisert. Ikke planlagt, men takk Gud for at det ble slik. 😊 Det skal ikke være mulig ikke sant? Det kan altså skje. 

Anonymkode: 6ad51...c57

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det skal ikke være mulig ikke sant? Det kan altså skje. 

Anonymkode: 6ad51...c57

Joda, men i dette tilfellet er det vel soleklart og ikke noe å vinne på å lyve mer. For å sitte igjen med et snev av respekt er det eneste riktige å si det som det er.

Tror både mor og bidragsbetaler vil ha det bedre med å forholde seg til den fulle og hele sannheten.

Anonymkode: d4945...b70

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Joda, men i dette tilfellet er det vel soleklart og ikke noe å vinne på å lyve mer. For å sitte igjen med et snev av respekt er det eneste riktige å si det som det er.

Tror både mor og bidragsbetaler vil ha det bedre med å forholde seg til den fulle og hele sannheten.

Anonymkode: d4945...b70

Så du tror seriøst at hi lyver anonymt på et anonymforum hvor ingen har noen sjans til å skjønne hvem hun er?

Du når ikke heeelt opp til den øverste greina, du?

Anonymkode: 0a1c9...701

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bare å si det rett ut.

 

Det virker dog litt planlagt fra din side. Ønsket du deg ett helsøsken til barnet ditt? Tydeligvis er han en bra pappa ettersom du har hatt sex med bf. Litt tilfeldig at du var godt over 12 uker da du «fant» det ut også. Når det er sagt, din kropp og ditt valg.

Anonymkode: adbe4...1bf

Om jeg hadde vært 7 eller 12 hadde ikke hatt noe å si... han ville aldri foreslått abort...

hilsen HI

Anonymkode: 5ffc1...b46

Skrevet

Ikke gjør det vanskeligere enn det er når du skal si det til ham, Hi. Ikke pakk det inn.

"Du, vi har hatt sex, jeg har gått på p-piller hele tiden, men er likevel blitt gravid. Har hatt mensen hele tiden, så jeg har ikke forstått før nå at jeg var gravid, og jeg er nå 14 uker på vei. Dette blir søskenet til det barnet vi har fra før, så vi som foreldre må samarbeide godt for å gi barna våre det beste fremover også."

Etterhvert er det vel på tide å vurdere hva dere egentlig holder på med. Nå har dere barn nr. to på vei, og dere har holdt på "av og på i ti år". For barnas del, like mye som for deres egen del - finn ut om dere skal holde sammen eller ikke.

Anonymkode: 22b02...ea4

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er vanlig å bruke ett prevensjonsmiddel om gangen, men når dama lyver hjelper det ikke. 

Det å bruke flere p-piller i tillegg til kondom er vel som å kjøre bil med hjelm i tillegg til sikkerhetsbelte.

P-piller er så sikre at alle skjønner hun har lyvet, og at det er det som er problemet hans.

Anonymkode: d4945...b70

Alle voksne mennesker vet at selv den sikreste prevensjon kan slå feil, og at heterofil sex kan føre til graviditet. Dette er et felles utgangspunkt for alle voksne og ansvarlige mennesker, kvinner som menn. En mann som vil være ekstra sikker, kan også velge å bruke kondom og på den måten ta ansvar for seg selv og egne livsvalg. Det valgte mannen fra i dette tilfellet. 

Forøvrig fascinerende at du skriver "mor" og "bidragsbetaler" i stedet for mor og far? 

Anonymkode: 0d91f...e91

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er vanlig å bruke ett prevensjonsmiddel om gangen, men når dama lyver hjelper det ikke. 

Det å bruke flere p-piller i tillegg til kondom er vel som å kjøre bil med hjelm i tillegg til sikkerhetsbelte.

P-piller er så sikre at alle skjønner hun har lyvet, og at det er det som er problemet hans.

Anonymkode: d4945...b70

Enhver som er noenlunde oppegående bør vite at ingen prevensjon er 100 % sikker. Når to ikke er i et fast forhold har begge to et eget ansvar for å beskytte seg selv og den andre. Dama kan beskytte seg mot graviditet med p-piller, men disse beskytter ikke mot seksuelt overførbare infeksjoner - ergo var HI fornuftig som ville at mannen skulle bruke kondom også. Mannen har kun en måte å beskytte seg selv (og kvinnen), og det er med kondom.

Det eneste fornuftige når man har sex med noen man ikke er i et fast forhold med, det er å bruke kondom. Denne mannen ville ikke gjøre det, og DET er hans problem. Da må han også ta følgene av det.

En venninne av meg hadde fått beskjed av leger at hun ikke kunne få barn selv. Dette hadde hun fått beskjed om både i forbindelse med annen alvorlig sykdom som visstnok også hadde skadet hennes reproduksjonsorganer. I et forhold senere, hvor barn var et stort ønske ble hun igjen undersøkt, denne gangen av spesialister - konklusjon, hun kunne aldri bli gravid, selv ikke med hjelp. Forholdet røk. Da hun begynte å date igjen ble hun litt "paranoid" og valgte å bruke p-piller likevel, for hun ville uansett ikke ha barn med noen hun ikke var i et fast forhold til. Vi lo godt av henne som brukte p-pillen til tross for at hun helt sikkert ikke kunne få barn. Vel... selv hun ble faktisk gravid, på p-pillen hun tok slavisk på samme tid hver dag, til tross for at ulike spesialister hadde konkludert med at det ikke fantes noen mulighet for henne å bli gravid, selv ikke med prøverør.

Så å automatisk anta at en dame lyver, slik du gjør, det blir for dumt, og det viser to ting - det ene er at du mangler kunnskap om prevensjon, det andre er at du tydeligvis har fordommer mot damer. Kanskje heller ha fordommer mot menn som nekter å beskytte seg, selv om de ikke er i et fast forhold med de de har sex med?

Anonymkode: 22b02...ea4

Gjest Antarctica
Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er vanlig å bruke ett prevensjonsmiddel om gangen, men når dama lyver hjelper det ikke. 

Det å bruke flere p-piller i tillegg til kondom er vel som å kjøre bil med hjelm i tillegg til sikkerhetsbelte.

P-piller er så sikre at alle skjønner hun har lyvet, og at det er det som er problemet hans.

Anonymkode: d4945...b70

"Lyvet"? 

Du må lese hovedinnlegget. Han vil ikke bruke kondom og vil ikke ha barn. Det er to hovedpremisser, og de spiller ikke på lag. Det er ikke hun som syns det er uaktuelt å få barn. Ergo ikke hennes problem.

Gjest Antarctica
Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

"Jeg løy for deg, og det vil koste deg omtrent 1 million de neste 17 årene, godt nytt år!" Skjønner at det blir vanskelig å si, om hun ikke er ond tvers igjennom.

Anonymkode: d4945...b70

Mener du at det er noe billigere for mor, jeg mener, billigere for bidragsmottaker...? Du vet at bidrag bare er, ja, altså - et bidrag? 

Skrevet

Det høres ut som om noen her mener at kvinnen må beskytte seg med p-piller, i tillegg til at mannen må ha kondom.

De fleste vil nok si det holder med enten eller når de kjenner hverandre godt.

Å si at man går på pilla, men har slurvet med å ta den er det samme som om mannen stikker hull på kondomen uten å si noe.

HI er den eneste som vet hva som er sant og bør ikke fortelle noe annet til den kommende faren.

Men ja dessverre, jeg tror HI bløffer.

Anonymkode: d4945...b70

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det høres ut som om noen her mener at kvinnen må beskytte seg med p-piller, i tillegg til at mannen må ha kondom.

De fleste vil nok si det holder med enten eller når de kjenner hverandre godt.

Å si at man går på pilla, men har slurvet med å ta den er det samme som om mannen stikker hull på kondomen uten å si noe.

HI er den eneste som vet hva som er sant og bør ikke fortelle noe annet til den kommende faren.

Men ja dessverre, jeg tror HI bløffer.

Anonymkode: d4945...b70

Finnes det virkelig folk som er så kunnskapsløse som deg?

Anonymkode: 21b77...6fe

Skrevet
47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Finnes det virkelig folk som er så kunnskapsløse som deg?

Anonymkode: 21b77...6fe

De finnes. I hovedsak er det menn som har feilet med kondombruken, og så har det blitt barn som de ikke ville ha. Da er det sånn at mor har løyet.
Eller lyvet, som han så greit fremstiller det.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Finnes det virkelig folk som er så kunnskapsløse som deg?

Anonymkode: 21b77...6fe

??

Anonymkode: 24450...3f8

Skrevet
1 time siden, gale damen skrev:

I hovedsak er det menn som har feilet med kondombruken

Om en mann stikker hull på kondomen for å lure til seg barn er det han og ingen andre som har gjort noe galt.

Om en kvinne sier hun går på pilla uten å gjøre det, mener jeg hun gjør som gjør tilsvarende galt.

Her er det bare HI som vet sannheten og det bør hun stå for.

Anonymkode: d4945...b70

Skrevet

Egentlig er det så enkelt som at uansett prevensjonsmetoder, så er det bare en måte å være helt sikker på å ikke bli gravid på: Å ikke ha sex.  Et hvert oppegående menneske bør vite at man kan bli gravid enten fordi prevensjonsmiddelet svikter av ukjent årsak, eller pga menneskelig svikt, uplanlagt eller planlagt. Er det planlagt, så er det selvfølgelig å lure partneren, noe som selvfølgelig er både umoralsk og dårlig gjort, eller rett og slett forkastelig. Men ingen her kan si at HI har lurt partneren sin, og det håper jeg inderlig ikke at hun har gjort heller. Men den eneste måten å forsikre seg selv så godt som mulig, er å stå for prevensjonen selv, da vet man i alle fall at man har gjort sitt om noe går galt. 

HI, du må bare si det som det er. "Jeg vet at det ikke er dette du helst vil høre, men jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid, 14 uker på vei. "

Skrevet

Hvorfor sier dere at HI har løyet for han? 😂  Det er mange som blir gravid på P-piller, og om mannen ikke vil ha barn burde han tatt på kondom når HI foreslo det for å være på den sikreste siden. 

Men du må nesten fortelle det til han snart, han trenger nok tid til å fordøye det. Si at du nettopp har funnet det ut, og hvor langt du er på vei. Videre kan du jo si at du håper han vil støtte deg i det, men hvis du bruker dette til en unnskyldning for å få han tilbake blir han sikkert skremt bort. Dere får ta ting som det kommer etter han har bearbeidet følelsene sine angående det. 

Anonymkode: 0f33b...c4e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...