Anonym bruker Skrevet 26. desember 2018 #1 Skrevet 26. desember 2018 Han vil ikke ha barn noe som er helt uaktuelt for ham. Han nektet bruke kondom hvor jeg kun gikk på p piller men ville ha kondom Pga ekstra « sikkerhet». Vi har vært av og på i et tiår så vi kjenner hverandre veldig godt, har også et barn fra før sammen... vi er ikke sammen og jeg fant ut om svangerskapet når jeg var 14 uker Pga mens som har vært tilstedet ... Hvordan forteller jeg det til han og hva skal jeg si? Jeg krever ikke noe forhold eller delt omsorg med han jeg vil bare fortelle han om det.. Anonymkode: 5ffc1...b46
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2018 #2 Skrevet 26. desember 2018 Rett fram. "Jeg er gravid i 14de uke. Du er faren." Anonymkode: e26c5...557
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2018 #3 Skrevet 26. desember 2018 ...også legg til at han er dum som stoler på ei jente som sier hun går på pilla. Det blir en dyr lærepeng. Anonymkode: d4945...b70
Gjest Antarctica Skrevet 26. desember 2018 #4 Skrevet 26. desember 2018 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: ...også legg til at han er dum som stoler på ei jente som sier hun går på pilla. Det blir en dyr lærepeng. Anonymkode: d4945...b70 Han er dum som nekter å bruke kondom når det er han selv som ikke vil ha barn, tenker jeg vi sier.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2018 #5 Skrevet 27. desember 2018 7 timer siden, Pashla skrev: Han er dum som nekter å bruke kondom når det er han selv som ikke vil ha barn, tenker jeg vi sier. Det er vanlig å bruke ett prevensjonsmiddel om gangen, men når dama lyver hjelper det ikke. Det å bruke flere p-piller i tillegg til kondom er vel som å kjøre bil med hjelm i tillegg til sikkerhetsbelte. P-piller er så sikre at alle skjønner hun har lyvet, og at det er det som er problemet hans. Anonymkode: d4945...b70
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2018 #6 Skrevet 27. desember 2018 Bare å si det rett ut. Det virker dog litt planlagt fra din side. Ønsket du deg ett helsøsken til barnet ditt? Tydeligvis er han en bra pappa ettersom du har hatt sex med bf. Litt tilfeldig at du var godt over 12 uker da du «fant» det ut også. Når det er sagt, din kropp og ditt valg. Anonymkode: adbe4...1bf
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2018 #7 Skrevet 27. desember 2018 bare si det rett ut, ikke noe annet og gjøre Anonymkode: 2282e...015
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2018 #8 Skrevet 27. desember 2018 59 minutter siden, Anonym bruker skrev: bare si det rett ut, ikke noe annet og gjøre Anonymkode: 2282e...015 "Jeg løy for deg, og det vil koste deg omtrent 1 million de neste 17 årene, godt nytt år!" Skjønner at det blir vanskelig å si, om hun ikke er ond tvers igjennom. Anonymkode: d4945...b70
Tøystykke Skrevet 27. desember 2018 #9 Skrevet 27. desember 2018 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Han vil ikke ha barn noe som er helt uaktuelt for ham. Han nektet bruke kondom hvor jeg kun gikk på p piller men ville ha kondom Pga ekstra « sikkerhet». Vi har vært av og på i et tiår så vi kjenner hverandre veldig godt, har også et barn fra før sammen... vi er ikke sammen og jeg fant ut om svangerskapet når jeg var 14 uker Pga mens som har vært tilstedet ... Hvordan forteller jeg det til han og hva skal jeg si? Jeg krever ikke noe forhold eller delt omsorg med han jeg vil bare fortelle han om det.. Anonymkode: 5ffc1...b46 Du sier at du er gravid, og at han må stille opp. Altså, dette sa han ja til da han hadde sex med deg så det bør ikke akkurat komme som et sjokk
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2018 #10 Skrevet 27. desember 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er vanlig å bruke ett prevensjonsmiddel om gangen, men når dama lyver hjelper det ikke. Det å bruke flere p-piller i tillegg til kondom er vel som å kjøre bil med hjelm i tillegg til sikkerhetsbelte. P-piller er så sikre at alle skjønner hun har lyvet, og at det er det som er problemet hans. Anonymkode: d4945...b70 Det heter løyet. Jeg har tre barn, første kom på p-pilla, hadde uansett planlagt å starte i løpet av et halvt år så barnet var velkommen. Andre kom på p-ring, litt tett på første men også velkommen. Minste kom etter jeg ble sterilisert. Ikke planlagt, men takk Gud for at det ble slik. 😊 Det skal ikke være mulig ikke sant? Det kan altså skje. Anonymkode: 6ad51...c57
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2018 #11 Skrevet 27. desember 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det skal ikke være mulig ikke sant? Det kan altså skje. Anonymkode: 6ad51...c57 Joda, men i dette tilfellet er det vel soleklart og ikke noe å vinne på å lyve mer. For å sitte igjen med et snev av respekt er det eneste riktige å si det som det er. Tror både mor og bidragsbetaler vil ha det bedre med å forholde seg til den fulle og hele sannheten. Anonymkode: d4945...b70
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2018 #12 Skrevet 27. desember 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Joda, men i dette tilfellet er det vel soleklart og ikke noe å vinne på å lyve mer. For å sitte igjen med et snev av respekt er det eneste riktige å si det som det er. Tror både mor og bidragsbetaler vil ha det bedre med å forholde seg til den fulle og hele sannheten. Anonymkode: d4945...b70 Så du tror seriøst at hi lyver anonymt på et anonymforum hvor ingen har noen sjans til å skjønne hvem hun er? Du når ikke heeelt opp til den øverste greina, du? Anonymkode: 0a1c9...701
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2018 #13 Skrevet 27. desember 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Bare å si det rett ut. Det virker dog litt planlagt fra din side. Ønsket du deg ett helsøsken til barnet ditt? Tydeligvis er han en bra pappa ettersom du har hatt sex med bf. Litt tilfeldig at du var godt over 12 uker da du «fant» det ut også. Når det er sagt, din kropp og ditt valg. Anonymkode: adbe4...1bf Om jeg hadde vært 7 eller 12 hadde ikke hatt noe å si... han ville aldri foreslått abort... hilsen HI Anonymkode: 5ffc1...b46
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2018 #14 Skrevet 27. desember 2018 Ikke gjør det vanskeligere enn det er når du skal si det til ham, Hi. Ikke pakk det inn. "Du, vi har hatt sex, jeg har gått på p-piller hele tiden, men er likevel blitt gravid. Har hatt mensen hele tiden, så jeg har ikke forstått før nå at jeg var gravid, og jeg er nå 14 uker på vei. Dette blir søskenet til det barnet vi har fra før, så vi som foreldre må samarbeide godt for å gi barna våre det beste fremover også." Etterhvert er det vel på tide å vurdere hva dere egentlig holder på med. Nå har dere barn nr. to på vei, og dere har holdt på "av og på i ti år". For barnas del, like mye som for deres egen del - finn ut om dere skal holde sammen eller ikke. Anonymkode: 22b02...ea4
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2018 #15 Skrevet 27. desember 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er vanlig å bruke ett prevensjonsmiddel om gangen, men når dama lyver hjelper det ikke. Det å bruke flere p-piller i tillegg til kondom er vel som å kjøre bil med hjelm i tillegg til sikkerhetsbelte. P-piller er så sikre at alle skjønner hun har lyvet, og at det er det som er problemet hans. Anonymkode: d4945...b70 Alle voksne mennesker vet at selv den sikreste prevensjon kan slå feil, og at heterofil sex kan føre til graviditet. Dette er et felles utgangspunkt for alle voksne og ansvarlige mennesker, kvinner som menn. En mann som vil være ekstra sikker, kan også velge å bruke kondom og på den måten ta ansvar for seg selv og egne livsvalg. Det valgte mannen fra i dette tilfellet. Forøvrig fascinerende at du skriver "mor" og "bidragsbetaler" i stedet for mor og far? Anonymkode: 0d91f...e91
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2018 #16 Skrevet 27. desember 2018 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er vanlig å bruke ett prevensjonsmiddel om gangen, men når dama lyver hjelper det ikke. Det å bruke flere p-piller i tillegg til kondom er vel som å kjøre bil med hjelm i tillegg til sikkerhetsbelte. P-piller er så sikre at alle skjønner hun har lyvet, og at det er det som er problemet hans. Anonymkode: d4945...b70 Enhver som er noenlunde oppegående bør vite at ingen prevensjon er 100 % sikker. Når to ikke er i et fast forhold har begge to et eget ansvar for å beskytte seg selv og den andre. Dama kan beskytte seg mot graviditet med p-piller, men disse beskytter ikke mot seksuelt overførbare infeksjoner - ergo var HI fornuftig som ville at mannen skulle bruke kondom også. Mannen har kun en måte å beskytte seg selv (og kvinnen), og det er med kondom. Det eneste fornuftige når man har sex med noen man ikke er i et fast forhold med, det er å bruke kondom. Denne mannen ville ikke gjøre det, og DET er hans problem. Da må han også ta følgene av det. En venninne av meg hadde fått beskjed av leger at hun ikke kunne få barn selv. Dette hadde hun fått beskjed om både i forbindelse med annen alvorlig sykdom som visstnok også hadde skadet hennes reproduksjonsorganer. I et forhold senere, hvor barn var et stort ønske ble hun igjen undersøkt, denne gangen av spesialister - konklusjon, hun kunne aldri bli gravid, selv ikke med hjelp. Forholdet røk. Da hun begynte å date igjen ble hun litt "paranoid" og valgte å bruke p-piller likevel, for hun ville uansett ikke ha barn med noen hun ikke var i et fast forhold til. Vi lo godt av henne som brukte p-pillen til tross for at hun helt sikkert ikke kunne få barn. Vel... selv hun ble faktisk gravid, på p-pillen hun tok slavisk på samme tid hver dag, til tross for at ulike spesialister hadde konkludert med at det ikke fantes noen mulighet for henne å bli gravid, selv ikke med prøverør. Så å automatisk anta at en dame lyver, slik du gjør, det blir for dumt, og det viser to ting - det ene er at du mangler kunnskap om prevensjon, det andre er at du tydeligvis har fordommer mot damer. Kanskje heller ha fordommer mot menn som nekter å beskytte seg, selv om de ikke er i et fast forhold med de de har sex med? Anonymkode: 22b02...ea4
Gjest Antarctica Skrevet 27. desember 2018 #17 Skrevet 27. desember 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er vanlig å bruke ett prevensjonsmiddel om gangen, men når dama lyver hjelper det ikke. Det å bruke flere p-piller i tillegg til kondom er vel som å kjøre bil med hjelm i tillegg til sikkerhetsbelte. P-piller er så sikre at alle skjønner hun har lyvet, og at det er det som er problemet hans. Anonymkode: d4945...b70 "Lyvet"? Du må lese hovedinnlegget. Han vil ikke bruke kondom og vil ikke ha barn. Det er to hovedpremisser, og de spiller ikke på lag. Det er ikke hun som syns det er uaktuelt å få barn. Ergo ikke hennes problem.
Gjest Antarctica Skrevet 27. desember 2018 #18 Skrevet 27. desember 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: "Jeg løy for deg, og det vil koste deg omtrent 1 million de neste 17 årene, godt nytt år!" Skjønner at det blir vanskelig å si, om hun ikke er ond tvers igjennom. Anonymkode: d4945...b70 Mener du at det er noe billigere for mor, jeg mener, billigere for bidragsmottaker...? Du vet at bidrag bare er, ja, altså - et bidrag?
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2018 #19 Skrevet 28. desember 2018 Det høres ut som om noen her mener at kvinnen må beskytte seg med p-piller, i tillegg til at mannen må ha kondom. De fleste vil nok si det holder med enten eller når de kjenner hverandre godt. Å si at man går på pilla, men har slurvet med å ta den er det samme som om mannen stikker hull på kondomen uten å si noe. HI er den eneste som vet hva som er sant og bør ikke fortelle noe annet til den kommende faren. Men ja dessverre, jeg tror HI bløffer. Anonymkode: d4945...b70
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2018 #20 Skrevet 28. desember 2018 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det høres ut som om noen her mener at kvinnen må beskytte seg med p-piller, i tillegg til at mannen må ha kondom. De fleste vil nok si det holder med enten eller når de kjenner hverandre godt. Å si at man går på pilla, men har slurvet med å ta den er det samme som om mannen stikker hull på kondomen uten å si noe. HI er den eneste som vet hva som er sant og bør ikke fortelle noe annet til den kommende faren. Men ja dessverre, jeg tror HI bløffer. Anonymkode: d4945...b70 Finnes det virkelig folk som er så kunnskapsløse som deg? Anonymkode: 21b77...6fe
gale damen Skrevet 28. desember 2018 #21 Skrevet 28. desember 2018 47 minutter siden, Anonym bruker skrev: Finnes det virkelig folk som er så kunnskapsløse som deg? Anonymkode: 21b77...6fe De finnes. I hovedsak er det menn som har feilet med kondombruken, og så har det blitt barn som de ikke ville ha. Da er det sånn at mor har løyet. Eller lyvet, som han så greit fremstiller det.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2018 #22 Skrevet 28. desember 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Finnes det virkelig folk som er så kunnskapsløse som deg? Anonymkode: 21b77...6fe ?? Anonymkode: 24450...3f8
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2018 #23 Skrevet 28. desember 2018 1 time siden, gale damen skrev: I hovedsak er det menn som har feilet med kondombruken Om en mann stikker hull på kondomen for å lure til seg barn er det han og ingen andre som har gjort noe galt. Om en kvinne sier hun går på pilla uten å gjøre det, mener jeg hun gjør som gjør tilsvarende galt. Her er det bare HI som vet sannheten og det bør hun stå for. Anonymkode: d4945...b70
Yellow Brick Road Skrevet 28. desember 2018 #24 Skrevet 28. desember 2018 Egentlig er det så enkelt som at uansett prevensjonsmetoder, så er det bare en måte å være helt sikker på å ikke bli gravid på: Å ikke ha sex. Et hvert oppegående menneske bør vite at man kan bli gravid enten fordi prevensjonsmiddelet svikter av ukjent årsak, eller pga menneskelig svikt, uplanlagt eller planlagt. Er det planlagt, så er det selvfølgelig å lure partneren, noe som selvfølgelig er både umoralsk og dårlig gjort, eller rett og slett forkastelig. Men ingen her kan si at HI har lurt partneren sin, og det håper jeg inderlig ikke at hun har gjort heller. Men den eneste måten å forsikre seg selv så godt som mulig, er å stå for prevensjonen selv, da vet man i alle fall at man har gjort sitt om noe går galt. HI, du må bare si det som det er. "Jeg vet at det ikke er dette du helst vil høre, men jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid, 14 uker på vei. "
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2018 #25 Skrevet 28. desember 2018 Hvorfor sier dere at HI har løyet for han? 😂 Det er mange som blir gravid på P-piller, og om mannen ikke vil ha barn burde han tatt på kondom når HI foreslo det for å være på den sikreste siden. Men du må nesten fortelle det til han snart, han trenger nok tid til å fordøye det. Si at du nettopp har funnet det ut, og hvor langt du er på vei. Videre kan du jo si at du håper han vil støtte deg i det, men hvis du bruker dette til en unnskyldning for å få han tilbake blir han sikkert skremt bort. Dere får ta ting som det kommer etter han har bearbeidet følelsene sine angående det. Anonymkode: 0f33b...c4e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå