Gå til innhold

Jula nådde ikke opp til forventningene..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gledet meg sånn til jul.. har hatt en herlig desember. 

Men julefeiringen ble en nedtur. Jeg trives rett og slett ikke sammen med svigerfamilien. Det er så mange konflikter. Og min stefar fikk for mye å drikke.. selv om jeg forsøkte å gjemme unna. Hater at folk ikke klarer å styre seg i forhold til alkohol.. Hjelper jo ikke å begrense servering når han sannsynligvis stæsjer unna..

Så julestemningen kom aldri på selve dagen. 

Heldigvis virker det som om barna har hatt det fint.

Jeg bare føler meg litt tom. Og kjenner ingen glede over hverken mann eller familie.. kun barna.. 

Andre som har hatt det litt kjipt i jula? 

Anonymkode: 96ac2...141

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mamma døde i jula i fjor så litt trist har julen vært, men jula er heldigvis ikke over. Og jeg finner ro og glede i de små tingene. Som lukten av svibel, O helga natt med Jussi Björling, nystekte rundstykker til frokost, barnas glede når nissen hadde vært her, nye ullsokker fra tante på Voss og sene kvelder med film og vin. 

God jul🎄

Anonymkode: acb0b...58b

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mamma døde i jula i fjor så litt trist har julen vært, men jula er heldigvis ikke over. Og jeg finner ro og glede i de små tingene. Som lukten av svibel, O helga natt med Jussi Björling, nystekte rundstykker til frokost, barnas glede når nissen hadde vært her, nye ullsokker fra tante på Voss og sene kvelder med film og vin. 

God jul🎄

Anonymkode: acb0b...58b

Viktig perspektiv ❤️

Lurer bare på hva det er med meg som gjør at jeg takler familien så dårlig.. 

God jul ❤️

HI

Skrevet

Jeg elsker jul men føler at selve julaften ble ødelagt av stress. Vi fikk besøk av svigerfamilien, de er hyggelige, greie og alt det, men med 4 barn, full jobb og alt det som skal ordnes, handles og få unna alle avslutninger osv så var vi allerede ganske slitne. 

Siden vi fikk besøk så må liksom huset skinne i tillegg, å siden minste bare er 1 år så vil vi helst være hjemme pga legging. 

Men nesteår så vil i nok gjøre det vi kan for å få være alene. Vi er jo 6 stk så trist blir det neppe😀 da blir det julemiddag i julepysj og huset ser helt ok ut, gjør ingenting om det ikke skinner og vi spiser, åpner pakker når vi føler for det. Gleder meg allerede til neste jul 😀😀😀

Nyttårsaften skal vi kunn være kjernefamilien, gleder meg!! Vi skal ha helstekt indrefilet med masse godt tilbehør, brus, snop, snacks, dressert, kaker og masse fyrverkeri 👌👍

Anonymkode: 96aac...af8

Skrevet

Det er fremdeles mange juledager igjen, så du har fremdeles god tid til å være i julestemning. Kjipt, selvsagt, med folk som ikke klarer å styre sitt alkoholinntak, men bruk nå de resterende juledagene godt. Det er jul frem til 13. januar. 

Anonymkode: 21798...f0c

Skrevet
57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men julefeiringen ble en nedtur. Jeg trives rett og slett ikke sammen med svigerfamilien. Det er så mange konflikter. Og min stefar fikk for mye å drikke.. selv om jeg forsøkte å gjemme unna. Hater at folk ikke klarer å styre seg i forhold til alkohol.. Hjelper jo ikke å begrense servering når han sannsynligvis stæsjer unna..

Jeg bare føler meg litt tom. Og kjenner ingen glede over hverken mann eller familie.. kun barna.. 

Jeg synes du skal snakke i klartekst, jeg. Stille helt tydelige krav, av hensyn til deg og de andre som er tilstede, og spesielt av hensyn til barna! Stakkars barn, de skal få slippe å oppleve bestefar/stebestefar synlig beruset. Hvis han drikker igjen neste år så er det (på huet og ræva) ut av selskapet.

Skrevet
2 minutter siden, Mrs. Meisebolle skrev:

Jeg synes du skal snakke i klartekst, jeg. Stille helt tydelige krav, av hensyn til deg og de andre som er tilstede, og spesielt av hensyn til barna! Stakkars barn, de skal få slippe å oppleve bestefar/stebestefar synlig beruset. Hvis han drikker igjen neste år så er det (på huet og ræva) ut av selskapet.

Jeg snakket i klartekst med utropstegn 😥

Det ble heldigvis ikke så ille. Vi var mange, og han er ikke en fyr som gjør mye ut av seg i form av å bli konfronterende og sånn.. men jeg hater det så intenst. Jeg tar meg gjerne en øl og akevitt selv.. men noe mer enn det passer ikke på julaften. 

Aller helst kunne jeg tenkt meg å hatt julaften uten alkohol, men jeg er allerede litt uglesett som kniper på akevitten til middag ( tilbyr kun et påfyll i løpet av middagen) og at jeg bare serverer øl utenom ett glass vin til middagen for dem som ikke liker øl.. 

uansett hjelper det ikke, siden den som har problemer med alkohol uansett vil drikke. 

Jeg gar selv opplevd en mamma som ble full på julaften da jeg var liten.. og det var virkelig ikke gøy.

Hjelper ikke å kjøpe gaver i dyre dommer hvis man ikke klarer å følge opp gjennom ttilstedeværelse.. 

I kombinasjon med noen litt spess blant svigerfamilien ble det bare litt mye. Barna var superfornøyde.. men jeg var utslitt av å holde trådene samlet.. 

HI

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg snakket i klartekst med utropstegn 😥

Det ble heldigvis ikke så ille. Vi var mange, og han er ikke en fyr som gjør mye ut av seg i form av å bli konfronterende og sånn.. men jeg hater det så intenst. Jeg tar meg gjerne en øl og akevitt selv.. men noe mer enn det passer ikke på julaften. 

Aller helst kunne jeg tenkt meg å hatt julaften uten alkohol, men jeg er allerede litt uglesett som kniper på akevitten til middag ( tilbyr kun et påfyll i løpet av middagen) og at jeg bare serverer øl utenom ett glass vin til middagen for dem som ikke liker øl.. 

uansett hjelper det ikke, siden den som har problemer med alkohol uansett vil drikke. 

Jeg gar selv opplevd en mamma som ble full på julaften da jeg var liten.. og det var virkelig ikke gøy.

Hjelper ikke å kjøpe gaver i dyre dommer hvis man ikke klarer å følge opp gjennom ttilstedeværelse.. 

I kombinasjon med noen litt spess blant svigerfamilien ble det bare litt mye. Barna var superfornøyde.. men jeg var utslitt av å holde trådene samlet.. 

HI

Skjønner godt at du blir utslitt!

Sånn du beskriver det, så har du jo virkelig prøvd det du kan, så da tenker jeg (som ikke har noen bånd til, eller følelser for, familien din, og dermed tenker kynisk) at du bør vurdere om de skal være med på feiringen neste år..? Du fortjener en fin julaften du og.

Skrevet
25 minutter siden, Mrs. Meisebolle skrev:

Skjønner godt at du blir utslitt!

Sånn du beskriver det, så har du jo virkelig prøvd det du kan, så da tenker jeg (som ikke har noen bånd til, eller følelser for, familien din, og dermed tenker kynisk) at du bør vurdere om de skal være med på feiringen neste år..? Du fortjener en fin julaften du og.

Mannen vil jo gjerne være med sin familie.. de gjør ikke noe galt, det er bare jeg som opplever en liten «kulturkrasj» når to måter å feire jul på møtes.

Og i forhold til min familie, så betyr det mye for meg å være sammen med mamma.. og hun ville aldri klart å la han være aleine på julaften. Det hadde jo ikke jeg heller klart ❤️

Det er en vanskelig dag dette, når all familie skal samles og forventninger her møter realiteten.

Men tusen takk for gode ord 😊

HI

Skrevet

Tror julaften fort kan bli litt stress for mange HI. Selv har jeg ofte syntes at barna har mast sånn og blitt så utrolig oppspilte at det har blitt for mye av det gode. Egentlig koser jeg meg mest når pakkene er pakket opp og besøket dratt hjem og synes egentlig at romjulen er det beste ved høytiden.

Kanskje dere kan feire jul bare med kjernefamilien et år, dra på hytta eller noe.

Skrevet
17 hours ago, Anonym bruker said:

stakkars barn med ei så negativ mor. VOKS OPP

Anonymkode: 60ead...ace

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, la alkoholen flyte! Eller ikke... 

Anonymkode: c4ffd...6b5

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Relax.. jeg er god til å klistre på et smil.. 

HI

Skrevet

Første jul uten både pappa og svigerfar. Det var tungt, i tillegg har svigermor blitt alvorlig syk og ligger på sykehus. Jula var trist og tung for oss voksne. Vi var alle utslitt av jobb, mas, sykehus og alt som skulle bli ferdig. Ungene hadde en fin jul og mamma og jeg la oss likt med ungene. Søster, hennes mann og min mann sovnet alle tre på sofaen til en film. 

Rimelig utslitt hele gjengen. 

Anonymkode: 21c46...e16

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Å, hold smella på deg! 

Anonymkode: 5163a...336

Skrevet
50 minutes ago, Anonym bruker said:

Å, hold smella på deg! 

bare hold smella du

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Å, hold smella på deg! 

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

bare hold smella du

Nå er det flere som er veldig agressive og bør roe seg ned.

Anonymkode: 862fa...7a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...