Gå til innhold

Angsten ødela jula

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere her som sliter med angst?

er så forferdelig vondt.. ødelegger alt. Jeg avlyser juleselskap og vil ikke dra noen plass, er ille nok å bekjempe angsten jeg har inni meg når jeg er hjemme og ti gang verre hos andre. Julaften hadde jeg et flere timer langt angstanfall som gjorde meg ute av stand til å spise julemat eller kose meg på noe vis.. alt handlet om å puste seg gjennom det og overleve.. når panikkangsten kommer så kjennes det ut som hele kroppen slutter å fungere. Jeg tror alltid jeg skal dø. Det er så grusomt og jeg føler meg så alene med det:(

Anonymkode: 6b6c4...23f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja vet hvordan du har det, det er grusomt... Men for å komme over det verste så må du bare tvinge deg ut og ikke la angsten ta kontroll. Du må bare si til deg selv at den dumme angsten er ikke farlig, du vil ikke dø, det er kun psykisk og den skal ikke styre livet ditt. Søk på selvhjelps videoer på nettet, les om angst. Dette var det som hjalp meg ut av en vanskelig periode.

Anonymkode: 2fa15...222

Skrevet

Det var leit å høre. Jeg håper det går bedre og at du har et godt nettverk som sørger for at barna får en fin jul selv om du er syk.

Anonymkode: 7c888...718

Skrevet

Får du ikke hjelp mot angsten? Det må du! Både medisinering og psykolog. Jeg ser ikje noe poeng å klare seg uten medisiner, dersom livet uansett er dritt. Med medisiner kan du få et fullverdig liv uten angst. 

Jeg har gått fra å være sengliggende med superangst til å bli helt angstfri med medisin. 

Anonymkode: b956e...3ef

Skrevet

Sett deg et mål, f.eks at neste jul skal ikke angsten ha kontroll over deg, men du skal ha kontroll over angsten, også jobber du mot det.

Eneste som hjelper mot angst er eksponering, gjerne i samarbeid med terapeut og med medisiner. Du vet med fornuften din at kroppen din tar feil, den reagerer som om du er i livsfare, men du vet du ikke er det.

Du vet med fornuften at pusteproblemene, hjerteslagene, kvalmen osv kommer av at kroppen tror du er i livsfare, men den tar feil og du må lære den at det er feil.

Du må hele tiden jobbe med deg selv, og går det ikke uten medisiner bruker du medisiner til det går.

Du kan ikke gi opp, for du vet at det finnes et liv uten altoppslukende angst.

Anonymkode: b6e44...f92

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var leit å høre. Jeg håper det går bedre og at du har et godt nettverk som sørger for at barna får en fin jul selv om du er syk.

Anonymkode: 7c888...718

Jeg har ikke barn. 

Hi

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke barn. 

Hi

Da er det vel litt rart å være på et forum for foreldre eller?

Håper ikke du planlegger barn heller før du har kontroll på angsten?

Jeg har vokst opp med en mamma som har angst, og selv om jeg selvfølgelig er glad for livet er det ikke noe jeg unner andre å vokse opp med. Sørg for å bli frisk før du setter barn til verden!

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da er det vel litt rart å være på et forum for foreldre eller?

Håper ikke du planlegger barn heller før du har kontroll på angsten?

Jeg har vokst opp med en mamma som har angst, og selv om jeg selvfølgelig er glad for livet er det ikke noe jeg unner andre å vokse opp med. Sørg for å bli frisk før du setter barn til verden!

Unødvendig kommentar. Det er vel ikke ulovlig å være på dette forumet selv om man ikke har barn?

Og jeg går til behandling for angsten min men Roma ble ikke bygd på en dag :)

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Får du ikke hjelp mot angsten? Det må du! Både medisinering og psykolog. Jeg ser ikje noe poeng å klare seg uten medisiner, dersom livet uansett er dritt. Med medisiner kan du få et fullverdig liv uten angst. 

Jeg har gått fra å være sengliggende med superangst til å bli helt angstfri med medisin. 

Jeg får hjelp, går til psykolog men ting tar tid.. er bedre men i jula nå har det vært ekstra tøft 

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Unødvendig kommentar. Det er vel ikke ulovlig å være på dette forumet selv om man ikke har barn?

Og jeg går til behandling for angsten min men Roma ble ikke bygd på en dag :)

Det er helt sant, bare overse sånne idiotkommentarer. Folk strør om seg med sånne her inne. Du får hjelp og da er du på riktig vei 😊

Anonymkode: 78b8c...8f4

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva slags medisiner mot angst bruker du?

Anonymkode: baa8b...a22

Skrevet

Jeg vet akkurat hvordan du har det. Jeg er 40 år og har slitt med angst siden slutten av barneskolen. Men jeg har aldri fortalt det til noen. Dette er faktisk første gang jeg skriver det også. 

Egentlig skrev jeg et langt innlegg om hvordan jeg har overlevd,  men så at det bare handlet om meg selv. Derfor slettet jeg det. Uansett takk for at jeg fikk det ut og lykke til videre i livet. Du er ikke alene om disse følelsene ❤️

Anonymkode: 26707...b11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...