MammaTilFrøkna Skrevet 26. desember 2018 #1 Skrevet 26. desember 2018 Når andre voksne herjer med henne skriker hun så VANVITTIG høyt. Vil ikke be dem slutte med leken, men om jeg minner henne på å bruke innestemme har hun den i tre sekunder før hun er i gang igjen. De som herjer med henne må jo tåle det tenker jeg, men alle rundt burde jo slippe å høre på denne skrikinga inne.. Hvordan får man en treåring til å dempe stemmen sin? Skal sies at hun snakker helt normalt ellers, men det er når andre begynner å herje med henne at hun girer seg veldig opp.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2018 #2 Skrevet 26. desember 2018 Samme problem her. Bortsett fra at 3åringen gjerne skriker(=snakker) høyt inne også. Hun kan godt skrike til meg når jeg sitter rett ved henne. Anonymkode: 17be1...a21
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2018 #3 Skrevet 26. desember 2018 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Samme problem her. Bortsett fra at 3åringen gjerne skriker(=snakker) høyt inne også. Hun kan godt skrike til meg når jeg sitter rett ved henne. Anonymkode: 17be1...a21 Sjekket hørselen, eller for væske i mellomøret? Anonymkode: e3bc6...be8
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2018 #4 Skrevet 26. desember 2018 Hehe, slapp av. Hun er 3 år! Hadde det vært en 9-åring, kunne man vært litt mer «etter» barnet. Anonymkode: 07861...8b2
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2018 #5 Skrevet 26. desember 2018 Dette gjør min 3åring også. Og jeg tenker det er de voksnes feil faktisk. De som herjer med han. Det nytter ikke å komme som en annen tante Sofie og hysje når de voksne fortsetter leken som skaper uroen. Utrolig slitsomt... Jeg prøver å holde ut, også skjer ikke slik lek når vi er alene uten disse familiemedlemmene Anonymkode: 64f46...24d
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2018 #6 Skrevet 26. desember 2018 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sjekket hørselen, eller for væske i mellomøret? Anonymkode: e3bc6...be8 Nei, men tenkte litt på det i det jeg skrev det. Men hun kan snakke vanlig også. Må Google litt om dette. Anonymkode: 17be1...a21
Optatium Skrevet 26. desember 2018 #7 Skrevet 26. desember 2018 Hadde det ikke vært for at min fireåring hører ordet «godteri» på en kilometers avstand, hadde jeg også vurdert hørsel. Har mast om lav stemme siden hun var to tror jeg. Ser bedring av og til nå.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2018 #8 Skrevet 26. desember 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Nei, men tenkte litt på det i det jeg skrev det. Men hun kan snakke vanlig også. Må Google litt om dette. Anonymkode: 17be1...a21 Jeg har to ørebarn nemlig, som begge har fått dren, og merket stor forskjell etterpå.. Så klart, det var rop og lek som alle småbarn flest, men plutselig (etter operasjon) ble tven satt lavere, "hverdags ropingen" sjeldnere, språket bedre og frustrasjonsnivået (hos både foreldre og barn) markant lavere. Det koster så lite å sjekke hvis du er usikker. En henvisning til ønh lege, et aperat som måler trommehinnens bevegelse (som å ha i en ørepropp m lav pipelyd) og rask titt. Å ha væske i ørene er omtrent som å høre under vann. Det er perioder det er bedre, og verre (ettersom hvor god drenasjen er). Så noen dager hører de bedre en andre, feks. Anonymkode: e3bc6...be8
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2018 #9 Skrevet 26. desember 2018 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har to ørebarn nemlig, som begge har fått dren, og merket stor forskjell etterpå.. Så klart, det var rop og lek som alle småbarn flest, men plutselig (etter operasjon) ble tven satt lavere, "hverdags ropingen" sjeldnere, språket bedre og frustrasjonsnivået (hos både foreldre og barn) markant lavere. Det koster så lite å sjekke hvis du er usikker. En henvisning til ønh lege, et aperat som måler trommehinnens bevegelse (som å ha i en ørepropp m lav pipelyd) og rask titt. Å ha væske i ørene er omtrent som å høre under vann. Det er perioder det er bedre, og verre (ettersom hvor god drenasjen er). Så noen dager hører de bedre en andre, feks. Anonymkode: e3bc6...be8 Nå har hun to storebrødre også som er 2 og 4år eldre. Føler hun roper litt for å «bli hørt». Men hun hører godt om jeg hvisker gode ord som is, godteri osv. Språket er sånn passe da, snakker ikke reint men det kommer seg. Hmm skal observere det litt ekstra også tenke på om vi bør ta en titt. Anonymkode: 17be1...a21
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2018 #10 Skrevet 27. desember 2018 du har vel litt høye forventer til ei på bare 3 år Anonymkode: 611eb...4cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå