Gå til innhold

Jul og alkohol, men vi var bare voksne gjester

Anbefalte innlegg

Skrevet

Julaften. Vi er kun voksne, fra 20 år og opptil 50 årene. Vi får velkomst drink, vin til maten, vin mens vi åpner gaver, og baileys til kaffi og kaker. Det ble visst noe rødvin på vertinnen også. Vertinnen klarte nesten ikke holde øynene oppe i slutten av kvelden. Såg ut som hun hadde tatt noe dop. Jeg har opplevd fulle folk, men aldri sett noen bli så sløv på øyene av kun alkohol. 

Dette er ikke julaften for meg. Minner heller om nyttår med velkomstdrink og det hele. Er det så vanskelig å holde seg unna alkohol at en er nødt å ha det på selveste julaften? 

Anonymkode: 932d0...b9f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tipper heller vertinnen har sovet lite natten før julaften, for å få alt ferdig, enn at hun var voldsomt full eller dopet. Da skal det ikke så mye alkohol til for å bli veldig trøtt.

Anonymkode: ea8f6...541

Skrevet

Selveste juleaften? Er ikke det en ypperlig dag for god mat og drikke? Og de fleste voksne foretrekker nok vin fremfor brus.

Noen folk blir veldig trøtte av alkohol.

Anonymkode: ba02b...761

Skrevet

Stakkars vertinnen som sikkert har stått på døgnet rundt for å få alt ferdig. Hun var antagelig veldig sliten. 

Regner med at dere ikke ble tvunget til å drikke og at alle kunne ta så mye de ville?

vertsskapet tenkte vel det var høflig å tilby. 

Du er en veldig dømmende kvinne. 

Anonymkode: 1afbc...e4c

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Julaften. Vi er kun voksne, fra 20 år og opptil 50 årene. Vi får velkomst drink, vin til maten, vin mens vi åpner gaver, og baileys til kaffi og kaker. Det ble visst noe rødvin på vertinnen også. Vertinnen klarte nesten ikke holde øynene oppe i slutten av kvelden. Såg ut som hun hadde tatt noe dop. Jeg har opplevd fulle folk, men aldri sett noen bli så sløv på øyene av kun alkohol. 

Dette er ikke julaften for meg. Minner heller om nyttår med velkomstdrink og det hele. Er det så vanskelig å holde seg unna alkohol at en er nødt å ha det på selveste julaften? 

Anonymkode: 932d0...b9f

Jeg holdt på å sovne på sofaen i 22-tiden på juleafta. Hadde drukket 1 glass vin til maten og ikke tatt noe dop...

Men de siste ukene har jeg stresset på jobb, hjemme for å få slt ferdig og med studier, så DA var jeg trøtt da! Regner med vertinnen hadde stresset en del også...

Anonymkode: 770ed...c3b

Skrevet

altså ser ikke problemet når det er bare voksene, hos oss drakk vi selvom barn var tilstede, barn har ikke vondt og se at voksene har et normalt forhold til Alkehol

Anonymkode: 7e111...dcd

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

altså ser ikke problemet når det er bare voksene, hos oss drakk vi selvom barn var tilstede, barn har ikke vondt og se at voksene har et normalt forhold til Alkehol

Virker som det er blitt "inn" og være totalt avhold sammen med barn. Vi kan også ha oss et glass øl eller vin når ungene er til stede. Men vi drikker oss ikke fulle. Jeg tror det er lurt å vise barna at det er mulig å nyte alkohol i små mengder, og gi de et naturlig forhold til det.

Er redd det kan bli litt som de barna som aldri har fått godterier hjemme, som ikke klarer å styre seg når godteskåla kommer på bordet. 

Anonymkode: dab07...bbf

Skrevet
6 minutes ago, Anonym bruker said:

Virker som det er blitt "inn" og være totalt avhold sammen med barn. Vi kan også ha oss et glass øl eller vin når ungene er til stede. Men vi drikker oss ikke fulle. Jeg tror det er lurt å vise barna at det er mulig å nyte alkohol i små mengder, og gi de et naturlig forhold til det.

Er redd det kan bli litt som de barna som aldri har fått godterier hjemme, som ikke klarer å styre seg når godteskåla kommer på bordet. 

Anonymkode: dab07...bbf

helt enig der, nei var ikke mye, jeg tok et glass vin, mine foreldre og min svigerinnes mor og stefar og min bror tok seg et glass øl og mennene tok et glass akevitt, Nei er helt enig at barn bør ha et sunt forhold til alkehol og at man ser at man kan kose seg selvom man ikke drikker seg drita

Skrevet

Det virket da som en helt normal menge alkohol en kveld uten barn?

At vertinnen ble søvnig er vel en blanding av travelt dag, lettelse over at alt er overstått og noen glass vin. Hun var skkkert hverken dopet eller kanon  

Anonymkode: 94627...575

Skrevet

Du vi drakk ingenting! Etter at gavene var pakket opp ble jeg veldig stresset , for jeg tenkte å herlighet lille er ennå oppe!! Vel jeg var så trøtt at jeg var sikker på at fet var over 12. Hadde ikke sett på mobilen i hele dag. Vel klokken var 1850;) 

Anonymkode: f542f...508

Skrevet

Høres ut som en normal julaften, inkl. det at vertinnen nesten sovner når roen endelig har senket seg.

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

helt enig der, nei var ikke mye, jeg tok et glass vin, mine foreldre og min svigerinnes mor og stefar og min bror tok seg et glass øl og mennene tok et glass akevitt, Nei er helt enig at barn bør ha et sunt forhold til alkehol og at man ser at man kan kose seg selvom man ikke drikker seg drita

Alkohol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...