Gå til innhold

17 år og tannhelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 17 år som er sløv med  å pusse tenner. Jeg maser men kan ikke være passe på han hver morgen og kveld. Han var til tannlegen før jul og kom hjem med en resept på tannkrem. Han vil gå til tannlegen alene, men jeg tror nok at jeg blir med neste gang. Hvordan kan jeg få han til å ta dette seriøst? 

Anonymkode: e0708...004

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når han må betale tannlegen selv, og det fort koster 1000-1500kr å fikse et hull, så tar han det nok seriøst etterhvert. 

Men det er jo en vane/holdning som må parentes inn. 

-jenter syntes det er kvalmt med gutter som ikke pusser tenna er kanskje virkemiddel som funker best på en 17åring?

Klart du må bli med. Så lenge han ikke gidder å gjøre som han skal så må du bli med, enten han vil eller ikke. Er det kjipt så får han begynne å pusse tennene

Anonymkode: 3f8c6...9ad

Skrevet

Har vel fått respept på tannkrem med ekstra flour da? Jeg får også det pga munntørrhet, men jeg tåler den ikke, får munnsår av den for den er ganske sterk....

Regner ikke med han har kjæreste, ting blir gjerne litt annerledes når de har mulighet til å kysse flere ganger om dagen ;)

Men det er vel sånn at tannlege er gratis til 18 år, så betaler de 10% eller noe sånt til 20 år også må de begynne betale selv. Bare det burde være nok til å skjerpe seg, at han må begynne betale det av egne penger....

Har selv en 17-åring, men han har sterke tenner og kjæreste, så han har ikke hatt noen hull enda ;)

Anonymkode: 44239...b12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...