Gå til innhold

Noen som bruker Tramadol og Sarotex samtidig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har mye vondter og tar nå Tramadol, Sarotex og paracetamol. Når jeg googler, så finner jeg ut at Tramadol og Sarotex ikke skal kombineres. Da jeg spurte legen, mente han at det kun var pasienter med lav terskel for kramper, som skulle være forsiktig med denne kombinasjonen. Noen som vet noe om dette, eller eventuelt bruker selv kombinasjonen Tramadol og Sarotex?

Anonymkode: 805f4...aac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen her inne heller som bruker både Tramadol og Sarotex? Kanskje legen min tar feil? 

Skrevet
På 26.12.2018 den 11.02, Anonym bruker skrev:

Jeg har mye vondter og tar nå Tramadol, Sarotex og paracetamol. Når jeg googler, så finner jeg ut at Tramadol og Sarotex ikke skal kombineres. Da jeg spurte legen, mente han at det kun var pasienter med lav terskel for kramper, som skulle være forsiktig med denne kombinasjonen. Noen som vet noe om dette, eller eventuelt bruker selv kombinasjonen Tramadol og Sarotex?

Synes ikke det høres ut som en god kombinasjon. Det er tramodol som kan føre til kramper ikke å kombinere dem så skjønner ikke hva legen din tenker på.

Skrevet

Mannen min gikk på disse to i fjor pga en ryggskade mens han ventet på operasjon. Han opplevde kraftige skjelvinger etter at han begynte på Sarotex, så han kuttet de ut. 

Anonymkode: 80d96...f7f

Skrevet

Jeg står fast på sarotex og plaquenil, og bruker vimovo og Paracet ved behov, pga revmatiske diagnoser. Har brukt tramadol i tillegg, etter operasjon, det skapte ikke noen problemer for meg, og legen sa ikke noe om at det ikke skulle kombineres. 

Det var snakk om rundt tre uker, så langtidsvirkninger har jeg ikke erfaring med. 

Anonymkode: a5fae...609

Skrevet
5 timer siden, Toneelise skrev:

Synes ikke det høres ut som en god kombinasjon. Det er tramodol som kan føre til kramper ikke å kombinere dem så skjønner ikke hva legen din tenker på.

Har nå fått dette bedre forklart. Både Tramadol og Sarotex senker terskelen for kramper, derfor får du en advarsel, viss du sjekker kombinasjonen i felleskatalogen, men så lenge en ikke har noe problemer med kramper fra før, så er det ikke noe problem å kombinere de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...