Gå til innhold

Etisk dilemma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Jeg har funnet det jeg tror vil bli min partner for resten av livet. har tidligere vært i lange forhold, og etter en lengre tid som enslig klaffet det med denne personen.

hun har 2 barn fra før. barnefar er død(ulykke).

Det som hjemsøker meg daglig er at jeg med 100% sikkerhet vet at den avdøde var utro over en lengre periode med en kollega, og var veldig på flørten med noen andre, alt dette uten at hun jeg er med nå fikk vite noe som helst.

Det er flere på arbeidsplassen til den avdøde som vet at dette skjedde, og faren for at den kan komme ut til hun jeg har blitt sammen med er overhengende. Jeg selv håper det aldri skjer...

Nå er det slik at den kvinnen den avdøde hadde et forhold med spiller et falsk galleri ovenfor hun jeg er med nå, og forøvrig. samtidig rotter hun og hennes kollegaer seg mot meg og ber meg om å IKKE såre min nye kjæreste(av ukjent grunn). dette begynner å bli veldig plagsomt og krevende i min hverdag, for jeg får stadig blikk og påminnelser fra den dødes tidligere kollegaer- det virker som at de "passer på" min nye kjæreste, som selv har null kontakt eller omgangskrets med den avdødes kollegaer.

Samtidig ønsker jeg at den tidligere elskeren som har lagd et helvete for meg får som fortjent, men det betyr at sannheten kommer frem.

hva er rett og galt her..?

Anonymkode: 8ce69...5f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingenting som er riktig her. 

Hvis du forteller henne at den avdøde mannen var utro og svek henne vil bildet hennes av han ødelegges noe som på måte ikke er noe som burde gå på din «kappe».

Men når folk blir falske og holder noe skjult for henne på den måten blir det også feil, spesielt siden dette er noe «alle» vet siden du har fått det med deg... Jeg syntes vell heller du kan si til den tidligere « elskeren» hans at endten sier hun det selv ellers forteller du det. Blir feil at hun blir «utestengt» på denne måten og da kan hun føle seg sviktet av det som ikke har sagt noe til henne.

men dette må ikke barna få med seg.

Anonymkode: 1177c...ad3

Skrevet

Du har kontakt med avdødes kollegaer, men ikke kjæresten din? Hvis du kan unngå dem i fremtiden gjør du det. Ignorer og blokker dem. Hvis ikke det går, tar du et saftig opprør med elskerinnen og avdødes kolleger, og sier akkurat hva du mener om oppførselen deres, og ber dem la deg være i fred!m. Sett dem på plass!

De som har vært utro eller dekker over det får selv leve med den vissheten. Kjæresten din vil bare bli såret av å vite det. Men hvis ikke det hjelper å sette dem på plass, får du si at enten forteller de eller du det. Men da må du vite at det ikke er fare for at din kjæreste blir manipulert til å tro at du av ulike grunner dikter det opp. At noen kan backe deg på det. 

Anonymkode: f2f92...f64

Gjest Antarctica
Skrevet

Herregud. Lurer på hvilken type lokalsamfunn du egentlig bor i...?

Og helt ærlig: personen er død. Hvilken rolle spiller det om han lå med en kollega eller ikke? Han gjør det ikke nå mer, dét er i alle fall helt sikkert. Og den han lå med kan nekte, der fins ingen til å motsi henne.

De eneste menneskene du kan komme til å skade eller ramme ved å snakke om denne historien, er enken og barna. Er det virkelig verd det? 

Skrevet

Høres nesten ut som du vil stille deg selv i et bedre lys ved å fortelle dette? Ellers, hvorfor i all verden skal du fortelle henne dette? Mannen er død. Dette vil bare gjøre sorgen hennes verre. 

Anonymkode: 0a77f...000

Skrevet (endret)

Dette høres ut som en ordentlig farse HI, jeg ville i utgangspunktet holdt meg langt unna dette intrigemiljøet.

Hvorfor  all verden er din kjærestes avdøde manns tidligere kolleger en naturlig del av deres omgangskrets og hvorfor er de "bekymret" for din nye kjæreste etter at hun har møtt deg?

Endret av Nyttårs barn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...