Gå til innhold

Flytte til Sørlandet


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei og God jul :)

jeg flytter til Sørlandet om 6 mnd og mine barn skal da begynne i 2. Og 4. Klasse. Jeg klarer ikke å velge mellom Arendal, Grimstad, Lillesand, Kristiansand eller Søgne. Er det noen av dere som kan fortelle hvor dere ville bodd med barn og begrunnet hvorfor?

Hvordan er ungdomsmiljøet? Hvordan er tilbud til barn og ungdom de ulike stedene?

på forhånd tusen takk for svar :)

Anonymkode: a563c...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg er fra arendal. har vokst opp der og er godt kjent. 

Flyttet til grimstad for 10år siden. Angrer ikke, jeg er fornøyd med skolen, miljøet og div. Tenker man på instanser om man kunne trenge hjelp til noe, er fantastisk! NAV er utrolig flinke, raske og hyggelige. kommunen, på kommunehuset, ringer du til de, tar de telefonen nesten med en gang. og de er super hyggelig. er ikke personen du skal snakke med der, ringer de deg opp ikke lenge etterpå. og de hjelper deg gledelig med ting. Masse aktiviteter, idrett og hobbyer for barn og ungdom å gjøre her. Byen er også koselig og intim. 

25min til kristiansand og 15 min til arendal.

Personlig syntes jeg arendal er skittent, rotete, bråkete, trege i instansene. men så klart masse å gjøre der da.

Jeg kommer nok til å flytte tilbake en vakker dag, til stedet hvor jeg er vokst opp.. men ønsker ikke barna mine skal gå på skole der, derfor jeg flyttet til grimstad.. og det angrer jeg ikke på!!

Anonymkode: a5141...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grimstad over Arendal og Lillesand, uten tvil. 

Har aldri bodd i Kristiansand eller Søgne så vil ikke uttale meg, men hadde aldri orket å bo i Kristiansand.. 

Anonymkode: cff2b...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier som de andre: Grimstad over Arendal. Lillesand er bittelite, Kr. sand har jeg ingen formening om.

Anonymkode: bffb8...111

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.1.2019 den 11.55, Anonym bruker skrev:

Jeg er fra arendal. har vokst opp der og er godt kjent. 

Flyttet til grimstad for 10år siden. Angrer ikke, jeg er fornøyd med skolen, miljøet og div. Tenker man på instanser om man kunne trenge hjelp til noe, er fantastisk! NAV er utrolig flinke, raske og hyggelige. kommunen, på kommunehuset, ringer du til de, tar de telefonen nesten med en gang. og de er super hyggelig. er ikke personen du skal snakke med der, ringer de deg opp ikke lenge etterpå. og de hjelper deg gledelig med ting. Masse aktiviteter, idrett og hobbyer for barn og ungdom å gjøre her. Byen er også koselig og intim. 

25min til kristiansand og 15 min til arendal.

Personlig syntes jeg arendal er skittent, rotete, bråkete, trege i instansene. men så klart masse å gjøre der da.

Jeg kommer nok til å flytte tilbake en vakker dag, til stedet hvor jeg er vokst opp.. men ønsker ikke barna mine skal gå på skole der, derfor jeg flyttet til grimstad.. og det angrer jeg ikke på!!

Anonymkode: a5141...711

Takk for svar :)

hvor lett er det å bli kjent med folk på Sørlandet? Hører til stadighet at sørlendinger er vanskelig å komme inn på. Er dette reelt?

Anonymkode: a563c...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, Det tror jeg ikke. ville nok heller sagt omvendt :p Men det kommer nok helt sikkert an på hvilket miljø du søker, hva du skal jobbe med. for voksne er det ikke noe problem og få venner og bli kjent. Men når det kommer til barna ville jeg vært flink til å ta initiativ til å be med andre barn hjem, delta på alt av skoleting, gjør at du blir sett.. For i akkurat skolesituasjoner kan det være litt vanskelig som voksen også vis man føler seg alene og at ingen andre legger merke til deg og du må stå helt alene liksom. vet jo ikke hvor utadvent du er? Bare smell til med en "pangstart". vær selvsikker og ta initiativ du også.. så kommer vennene til både deg og barna på løpende bånd. hehe. spør andre voksne f.eks om hvilke aktiviteter deres barn går på og spør hvor man finner div aktiviteter som dine barn kan delta på, prøve ut.. Lykke til! Håper du får en god opplevelse av sørlandet.. 

Anonymkode: a5141...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

hmm, Det tror jeg ikke. ville nok heller sagt omvendt 😛 Men det kommer nok helt sikkert an på hvilket miljø du søker, hva du skal jobbe med. for voksne er det ikke noe problem og få venner og bli kjent. Men når det kommer til barna ville jeg vært flink til å ta initiativ til å be med andre barn hjem, delta på alt av skoleting, gjør at du blir sett.. For i akkurat skolesituasjoner kan det være litt vanskelig som voksen også vis man føler seg alene og at ingen andre legger merke til deg og du må stå helt alene liksom. vet jo ikke hvor utadvent du er? Bare smell til med en "pangstart". vær selvsikker og ta initiativ du også.. så kommer vennene til både deg og barna på løpende bånd. hehe. spør andre voksne f.eks om hvilke aktiviteter deres barn går på og spør hvor man finner div aktiviteter som dine barn kan delta på, prøve ut.. Lykke til! Håper du får en god opplevelse av sørlandet.. 

Anonymkode: a5141...711

Tusen takk for godt svar 😀 

Jeg er i utgangspunktet nokså utadvent så kommer til å følge rådene dine 😃👌🏼

Anonymkode: a563c...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...