Gå til innhold

Barnehagen ødelegger livet mitt (vårt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ungene trives ok, men det er så mange problemer. Elendige ansatte, mobbing, oppdragelse som strider imot hva vi praktiserer her hjemme. De driver også mye med skjermer, og merker ungene ofte er sure etter å ha vært i bhg. 

Vurderer å ta ut ungene. Ene har et halvt år igjenkr år skolestart, og vi øver mye på skriving og lesing her hjemme (barnet liker det). 

Vi får aldri den tida tilbake. Den tida når de er små. Jeg vil ikke at krangling med barnehagen skal ødelegge for oss, og hele jula går med på å grue seg til barnehagen begynner igjen. Jeg føler jeg må ta et ansvar for familien nå, og at jeg må ta et valg. 

Anonymkode: 7c24a...b01

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså, dine unger trives ok, men barnehagen ødelegger allikevel livet ditt? Ja, her må du gå i deg selv.

Å ikke gå det siste halvåret før skolestart er skikkelig dumt. Det er ikke læring han går glipp av, men det sosiale.

Anonymkode: 26fa4...b01

Skrevet

Jobber dere ikke? 

Anonymkode: 62dd7...b61

Skrevet

Jeg jobber selv i barnehage å det vi ser ofte er at barnet er blid som en sol i barnehagen,men så fort foreldrene kommer da er de sure eller begynner å skrike. 

Anonymkode: 85e46...97d

Skrevet

Har du prøvd å ta det opp med de ansatte? Hva sier de til kritikken?

Anonymkode: 76e9f...c1f

Skrevet

Vet dere om andre foreldre deler deres oppfatning av barnehagen? Dette burde jo tas opp med eier/ leder av barnehagen. Hvilke alternativer har dere til barnepass utenom barnehage? Det siste året før skolestart er veldig viktig for barna ifh til det sosiale, være kjent med jevnaldrende de skal gå i klasse med mm. Måtte vært veldig ille tilbud om jeg vurderte å ta barna ut av bhgen. 

Anonymkode: cf4bd...faf

Skrevet

Hva slags oppdragelse driver bhg med, siden den strider mot det dere gjør hjemme??

At unger er sure etter bhg, er helt vanlig altså. De er slitne, lei og mange er veldig klare for litt mat. Det finnes nok av voksne som sliter med å holde maska når blodsukkeret synker, så ikke så rart at barn også sliter etter en lang dag i bhg.

Anonymkode: 14310...153

Skrevet
45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ungene trives ok, men det er så mange problemer. Elendige ansatte, mobbing, oppdragelse som strider imot hva vi praktiserer her hjemme. De driver også mye med skjermer, og merker ungene ofte er sure etter å ha vært i bhg. 

Vurderer å ta ut ungene. Ene har et halvt år igjenkr år skolestart, og vi øver mye på skriving og lesing her hjemme (barnet liker det). 

Vi får aldri den tida tilbake. Den tida når de er små. Jeg vil ikke at krangling med barnehagen skal ødelegge for oss, og hele jula går med på å grue seg til barnehagen begynner igjen. Jeg føler jeg må ta et ansvar for familien nå, og at jeg må ta et valg. 

Hvordan er oppdragelsen i barnehagen da? Skjerm og mobbing høres ille ut da. Andre barnehager i nærheten du kan bruke?

Sure barn etter barnehagen er helt normalt. Når foreldrene kommer inn døra for å hente avbryter de leken, barna er ofte slitne og sultne på den tiden. 

Det er ikke lesing og skriving som skal læres det siste året i barnehagen altså.. Det er sosial kompetanse blant annet, og det er utrolig viktig st barna er i barnehagen det siste året før skolestart. 

Anonymkode: cb069...804

Skrevet

Her går jeg litt mot strømmen. 

Hvis du mener at barnehagen gjør mer vondt enn godt, og har mulighet til det, tar du barna ut. Yngste kan bytte barnehage og eldste kan lære sosial kompetanse andre steder. Åpen barnehage, invitere venner på besøk i helgene og på ettermiddagene. Det kan ikke erstatte en god barnehage, men det kan erstatte en barnehage med mye mobbing. 

Anonymkode: e002b...a35

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Altså, dine unger trives ok, men barnehagen ødelegger allikevel livet ditt? Ja, her må du gå i deg selv.

Å ikke gå det siste halvåret før skolestart er skikkelig dumt. Det er ikke læring han går glipp av, men det sosiale.

Anonymkode: 26fa4...b01

Gå i meg selv? Alle jeg snakker med er enige i at barnehagen er elendig. Til og med barnehageansvarlig i kommunen 

Skrevet

Jobber dere ikke? 

Anonymkode: 62dd7...b61

Joda. Men jeg er nok hjemme til å passe barn på dagtid.

Skrevet

Jeg jobber selv i barnehage å det vi ser ofte er at barnet er blid som en sol i barnehagen,men så fort foreldrene kommer da er de sure eller begynner å skrike. 

Jaha... Men årsaken til dette er ikke at barnet skriker.

Skrevet

Har du prøvd å ta det opp med de ansatte? Hva sier de til kritikken?

Anonymkode: 76e9f...c1f

At de skal bli bedre. 

Skrevet

Vet dere om andre foreldre deler deres oppfatning av barnehagen? Dette burde jo tas opp med eier/ leder av barnehagen. Hvilke alternativer har dere til barnepass utenom barnehage? Det siste året før skolestart er veldig viktig for barna ifh til det sosiale, være kjent med jevnaldrende de skal gå i klasse med mm. Måtte vært veldig ille tilbud om jeg vurderte å ta barna ut av bhgen. 

Anonymkode: cf4bd...faf

Vi skal jobbe hardt for å få flyttet vekk herfra så eldste ikke skal gå på skole her. Det er fullstendig uaktuelt. Så det er ingen vits i å "bygge relasjoner" med barn du aldri skal se mer. 

Skrevet

Hvordan er oppdragelsen i barnehagen da? Skjerm og mobbing høres ille ut da. Andre barnehager i nærheten du kan bruke?

Sure barn etter barnehagen er helt normalt. Når foreldrene kommer inn døra for å hente avbryter de leken, barna er ofte slitne og sultne på den tiden. 

Det er ikke lesing og skriving som skal læres det siste året i barnehagen altså.. Det er sosial kompetanse blant annet, og det er utrolig viktig st barna er i barnehagen det siste året før skolestart. 

Det er jo bare tøv, hvem har lært deg det? 😂 Barn som er hjemme siste halve året før skolestart klarer seg like godt. 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her går jeg litt mot strømmen. 

Hvis du mener at barnehagen gjør mer vondt enn godt, og har mulighet til det, tar du barna ut. Yngste kan bytte barnehage og eldste kan lære sosial kompetanse andre steder. Åpen barnehage, invitere venner på besøk i helgene og på ettermiddagene. Det kan ikke erstatte en god barnehage, men det kan erstatte en barnehage med mye mobbing. 

Anonymkode: e002b...a35

Jeg tror alt kan erstatte en drittbarnehage. Og problemet er også at det spiser oss voksne helt opp! Etter den nye pedagogiske lederen begynte har alt bare gått nedover, det er virkelig ikke orden på noenting.. det er avføring på gulvene, de lyver for barna (idag skal de pynte juletreet, oi, det gadd vi ikke likevel), de hører ikke på voksne ang. kremer som må smøres, de følger ikke opp bleieslutt, de setter barna foran iPad og TV, hvis barn blir mobbet gjøres ingenting (da mener jeg INGENTING) for å ivareta mobbeofferets sikkerhet. Vi snakker da om grov vold, skader osv. og 6-åringer som mobber yngre barn (dytter dem ned bakker, tvinger seg med inn på do, ødelegger barnets eiendeler, de ansatte forteller ingenting om barnas dag og opplevelser den dagen, hvis du gir en ansatt beskjed går ikke beskjeden videre til andre ansatte, hvis de lover noe så holder de det ikke. 

Skrevet

Begynner barnehagen på bokstaven F? 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo bare tøv, hvem har lært deg det? 😂 Barn som er hjemme siste halve året før skolestart klarer seg like godt. 

Erfaring... 

Skrevet

Hvis det virkelig er så ille som du sier ovenfor så har nok barna det bedre hjemme. Ta de ut om dere kan.

Jeg ville også sendt klage til fylkesmannen, jeg tror det er rette stedet(men kan ta feil her) Om barnehagen er så elendig så er det fullstendig uforsvarlig.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror alt kan erstatte en drittbarnehage. Og problemet er også at det spiser oss voksne helt opp! Etter den nye pedagogiske lederen begynte har alt bare gått nedover, det er virkelig ikke orden på noenting.. det er avføring på gulvene, de lyver for barna (idag skal de pynte juletreet, oi, det gadd vi ikke likevel), de hører ikke på voksne ang. kremer som må smøres, de følger ikke opp bleieslutt, de setter barna foran iPad og TV, hvis barn blir mobbet gjøres ingenting (da mener jeg INGENTING) for å ivareta mobbeofferets sikkerhet. Vi snakker da om grov vold, skader osv. og 6-åringer som mobber yngre barn (dytter dem ned bakker, tvinger seg med inn på do, ødelegger barnets eiendeler, de ansatte forteller ingenting om barnas dag og opplevelser den dagen, hvis du gir en ansatt beskjed går ikke beskjeden videre til andre ansatte, hvis de lover noe så holder de det ikke. 

Mobbing og avføring på gulv (forutsatt at det ikke er et engangstilfelle) kan du klage på. Du sender først en klage til styrer som må bølge det opp. Dersom ikke dette gjøres kan du klage til kommunen og fylkesmannen. 

At de ikke får gjort en bestemt aktivitet kan skje i hvilken som helst barnehage. Sykdom, andre presserende oppgaver, utfordringer knyttet til barn, logistikk, været osv kan fint forhindre at man for gjennomført en aktivitet. Det betyr ikke nødvendigvis sted voksne ikke «gidder». Hvis du mener det gjentagende ikke gjennomfører aktivitetene de har på planen, uten st det er noen åpenbar grunn til dette, kan du be om en skriftlig redegjørelse fra barnehagen, og deretter evt klage til kommunen og fylkesmannen hvis du mener de bryter planverket. 

Anonymkode: ba25a...26e

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det hadde rabla for meg, om bhg. til barna mine satt dem foran en skjerm. 

Anonymkode: 8c72f...dac

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Eh... Drit slemt å ta ut av hva siste halvåret. De skal jo besøke skolen og bli kjent der til våren. Og du vil ha de hjemme ? Sier alt om deg egentlig. Alt. 

Anonymkode: f77ae...111

Skrevet

Ehm, hvis det er så voldomt dramatisk at det "ødelegger livet ditt" så er du pokker meg forplikta som voksenperson til å gjøre noe med dette - til riktig instans og i riktig rekkefølge (et anonymt klageinnlegg hjelper ikke noen). Skjerp deg, og gjør noe!

Skrevet
6 minutter siden, Mrs. Meisebolle skrev:

Ehm, hvis det er så voldomt dramatisk at det "ødelegger livet ditt" så er du pokker meg forplikta som voksenperson til å gjøre noe med dette - til riktig instans og i riktig rekkefølge (et anonymt klageinnlegg hjelper ikke noen). Skjerp deg, og gjør noe!

Du aner ikke hva jeg har gjort. Tulling.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du aner ikke hva jeg har gjort. Tulling.

Du har klaget her. Naut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...