Anonym bruker Skrevet 24. desember 2018 #1 Skrevet 24. desember 2018 Vi har en nyfødt på 2 uker som spiser godt, sover godt og som stort sett virker veldig tilfreds. Det er veldig lite skriking, men han bæsjer mye (gult og rennende) og da smeller det ofte veldig i bleia. Det vi har lagt merke til er at magen ofte er veldig utspilt og stikker veldig ut foran og på sidene. Han var ganske liten når han ble født, så det synes kanskje bedre fordi ben og armer er smalere enn ved andre babyer, men er det vanlig? Jeg merker jeg blir litt bekymret. Anonymkode: f3172...e2c
Pobie Skrevet 24. desember 2018 #2 Skrevet 24. desember 2018 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi har en nyfødt på 2 uker som spiser godt, sover godt og som stort sett virker veldig tilfreds. Det er veldig lite skriking, men han bæsjer mye (gult og rennende) og da smeller det ofte veldig i bleia. Det vi har lagt merke til er at magen ofte er veldig utspilt og stikker veldig ut foran og på sidene. Han var ganske liten når han ble født, så det synes kanskje bedre fordi ben og armer er smalere enn ved andre babyer, men er det vanlig? Jeg merker jeg blir litt bekymret. Anonymkode: f3172...e2c Man burde ha ganske lav terskel for å stikke til legen med bittesmå babyer. Det et bedre å bli fortalt at det er ingenting og du bekymret det unødig enn at det faktisk er noe galt som man ikke fikk sjekket. Men ja, det er normalt at babyer har synlig stor mage etter de har drukket melk. Hvis babyen heller ikke viser tegn til ubehag er det mest sannsynlig helt ufarlig. Gulgrønn, rennende bæsj er helt normalt for babyer som får morsmelk og kommer nok til å fortsette helt til dere begynner med fast føde.
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2018 #3 Skrevet 24. desember 2018 1 time siden, Pobie skrev: Man burde ha ganske lav terskel for å stikke til legen med bittesmå babyer. Det et bedre å bli fortalt at det er ingenting og du bekymret det unødig enn at det faktisk er noe galt som man ikke fikk sjekket. Men ja, det er normalt at babyer har synlig stor mage etter de har drukket melk. Hvis babyen heller ikke viser tegn til ubehag er det mest sannsynlig helt ufarlig. Gulgrønn, rennende bæsj er helt normalt for babyer som får morsmelk og kommer nok til å fortsette helt til dere begynner med fast føde. Takk for svar! Helt enig med deg, så vi ringte sykehuset for sikkerhetsskyld. Skal se an til imorgen, men er mest sannsynlig normalt. HI. Anonymkode: f3172...e2c
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2018 #4 Skrevet 25. desember 2018 Ja, det er helt vanlig at de har stor mage i starten. De har jo ingen muskler som holder den inn. For meg høres det ut som om gutten din har det veldig fint. Anonymkode: 92845...407
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå