Gå til innhold

Middag julaften

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge sitter dere rundt middagsbordet på julaften? 

Anonymkode: c2d67...0a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et par timer.

Anonymkode: 7b04e...dca

Skrevet

Maks 1 time, ofte 45 min. Vi er bare kjernefamilien, noen ganger ett sett besteforeldre på besøk. Kjernefamilien der hverandre hver dag og har ikke behov for å sitte lenge bare for å sitte. Besteforeldrene er ellers ofte på middag så julaften blir som en litt finere søndagsmiddag. 

1. Juledag er vi og alle andre i familien invitert bort på middag, da sitter vi ofte i 2 timer. 

Anonymkode: 550e6...08a

Skrevet

Max 30 min. Stort sett jeg som sitter alene igjen(spiser så tregt). 

Alltid oss kjernefamilien, svigers og svoger med kone og barn. 

Anonymkode: 4005c...b0a

Skrevet

Halvtime her og. Tre barn under 8 år, så her er det full fart. 

Anonymkode: 6f192...c23

Skrevet

Tror vi klarte å strekke oss til tre kvarter. Mormor spiser sakte... Både mann og barn hadde da vært ferdige leeenge. 

Anonymkode: 07e5e...f95

Skrevet
55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Max 30 min. Stort sett jeg som sitter alene igjen(spiser så tregt). 

Alltid oss kjernefamilien, svigers og svoger med kone og barn. 

Anonymkode: 4005c...b0a

Frekt at voksne forlater bordet før alle er ferdige!

Anonymkode: c1508...f48

Skrevet

Her brukte vi vel 1,5 time, fireåringen forsvant mellom mat og dessert☺️

Skrevet

Vi sitter til vi er ferdige med å spise, også sitter vi i ti minutter til. Pause på ti min før dessert. Barna får komme og gå noen lunde som de vil. Prøver å holde de ved bordet en stund, men tvinger ingen😊 Drit kjedelig å sitte ved bordet i en evighet. 

Anonymkode: 6f93d...9cf

Skrevet

max 2 timer, da det er småbarn der å

Anonymkode: ee6ef...12d

Skrevet

Satt rundt 1 time. Jeg og datter på 7 år

Anonymkode: 404dc...cd0

Skrevet

Vi satt vel rundt 1,5 time. Kun kjernefamilien. Veldig hyggelig, barna koste seg og vi pratet om masse mens julemusikken sto på i bakgrunnen. 

Skrevet

Ca en time tenker jeg, men da spiser vi bare middag og ingen dessert.

Desserten sparer vi til etter gavene, da har de fleste "sunket ned" litt og det er plass til en runde med dessert, kaker og kaffe.

Så her spiser vi middag, rydder av bordet, åpner gaver også går vi tilbake til desserten.

Anonymkode: 01705...dcc

Skrevet

Ble vel rundt 1,5 time på selve middagen, så tok vi en pause, strakk litt på bena, satt litt i sofaen og skravlet før vi gikk løs på riskremen, og da ble det rett over en time der også.

Her er det barn og voksne mellom 1-90 år, noen spiser raskt, andre tregt, men ingen sluker i seg maten, og alle forsynte seg minst to ganger. Barna spurte vel om å få gå fra ti minutter før vi voksne var helt «ferdige», og det var helt i orden. Jeg var faktisk ganske imponert over at de ville sitte så lenge og høre på oldefars historier fra sim barndom ;)

Anonymkode: 9867d...d0f

Skrevet (endret)

Blir nok 2 timer. Vi var 16 til bords. Yngste 13 og eldste 80. Alle satt ved bordet hele tiden. 

Endret av MollyOdd
Skrevet

Drøye 2 timer. Barna går litt til og fra. 

Anonymkode: 2b34a...169

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...