Gå til innhold

Spiser dere julefrokost idag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er hos svigerfamilien min og de serverer ingenting. Ordner du deg ikke sjøl, får du ikke mat. Jeg ordner meg sjøl da, men veldig uvant at man ikke gjør noe ut av jula. For meg er jul også synonymt med gode måltider. (Jeg kan ikke bruke kjøkkenet noe særlig, da klikker svigermor)

Anonymkode: 47c39...54a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke i dag, men i morgen og videre i jula

Anonymkode: 26579...75c

Skrevet

Nei. I dag er det glad-kaos frem til julemiddagen serveres. Lett frokost og lunsj. I morgen, derimot🤩🥳

Anonymkode: ae762...adc

Skrevet

Frokost julaften er sjokolade fra strømpe,  mens man enda har pysj på seg. Mens man ser disney filmen ongan fikk i strømpen. Siden jeg blir dårlig uten mat spiste vi ei brødskive først. Men bedaglig julefrokost er 1 juledag. Julaften er laos til 4 når ribba settes på bordet.

Anonymkode: 19207...31a

Skrevet

Ja. Mannen kom nettopp hjem fra jobb så nå skal jeg begynne å legge opp til frokost 😊 synes det er greit at barna har mer enn bare sjokolade i magen😊

Anonymkode: 22cad...be2

Skrevet

Vi spiser i 11 tida, nå er det kaffe på meg og mannen, ungene spiser sjokolade😅

Skrevet

Nei, aldri hatt spesiell frokost på julaften. Her er det julestrømpe for barna foran tv-en nå og grøt i 12-tiden.

Anonymkode: 03678...869

Skrevet

Nei, ikke i dag.

I morgen derimot har vi en skikkelig "brunsj"

Anonymkode: e5a5f...25c

Skrevet

Her er det julefrokost, siden det er julaften. Men det er kun ei brødskive som vanlig. Her er jeg vant med at det er en bedre frokost 1 juledag.

Skrevet

Nei, julaften er det ingen spesiell frokost. Fram til julemiddagen, så er julaften en hverdag. Mange er på jobb, de fleste har juleforberedelser igjen, noen vil sove litt ekstra. Felkesfrokost er ikke prioritert denne dagen. 

Anonymkode: 32888...6f0

Skrevet

Vi har kosa oss med julefrokost. Pent oppdekket, nystekte rundstykker og masse godt pålegg. Jula er til for familietid med kos. Vi gjorde oss ferdige med det meste i går.

Dkal sies at vi skal bort i kvel, så forutenom julegrøt til lunsj skjer det ikke mye annet på kjøkkenet her.

Anonymkode: ac0d0...861

Skrevet

Nei, de fleste av oss spiser ikke før middag.

Skrevet

Nei, kun det vanlige.

Anonymkode: dc458...f2b

Skrevet
26 minutter siden, sug lut skrev:

Nei, de fleste av oss spiser ikke før middag.

åh herlighet. stakkars unger 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei. I dag er det glad-kaos frem til julemiddagen serveres. Lett frokost og lunsj. I morgen, derimot🤩🥳

Anonymkode: ae762...adc

her er det grovbrød og makrell i tomat alle dagene i jula 

Skrevet

Faktisk. Dekka vi på til felles frokost i dag. Men det er ikkje ei vane, normalt hadde ungane sikkert ete kl 10 og vi vaksne kl 12.

Skrevet

Vi har lunsjgjester 12.00 så vi tar bare en brødskive eller noe frukt. Ungene har julestrømpe og klementiner til julemorgen på Nrk super.

Skrevet

Vi dekket bord og spiste sammen, men ikke med den flotteste oppdekningen. 

Den sparer vi til i morgen, da er det sølv, porselen og krystall som gjelder. Og alt man kan tenke seg av pålegg. 

Skrevet

Vi dekker med godt pålegg og hiver noen rundstykker i ovnen. Men ungene er fulle av julestrømpegodt, så de spiser Max et halvt rundstykke...

I morgen legger vi mer arbeid i frokosten😊🎄

Anonymkode: 5b903...042

Skrevet

Eneste frokosten som blir stelt i stand her hos svigers er grøt til frokost på julaften. Resten av dagene må hver og enkelt hente seg brødskiver. Jeg kan heller ikke begynne å lage i stand en fellesfrokost her. Det hadde ikke blitt tatt godt imot. 

Neste år er planen å feire jul hjemme. Da kan jeg endelig begynne å lage våre egne tradisjoner. Dessuten blir vi tre barn da så greit å slippe å reise to timer og overnatte hver bidige jul. 

Anonymkode: 7a40c...120

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...