Anonym bruker Skrevet 23. desember 2018 #1 Skrevet 23. desember 2018 være hos besteforeldrene som vi pleier. men far har ny samboer og skal være med henne, de er uten barn. Er det så uvanlig at foreldrene som er fra hverandre feirer sammen ? har også forslått at vi skal dra på turer sammen på sommerferien,men han vil ikke pga hun nye. Jeg dater bare ,så daten synes det er kjempe merkelig at far ikke vil dette, han feirer med sin eks og barn, de er gode venner og samarbeider godt om barna,mens jeg og eksen er gode venner og samarbeider godt på det meste. hva tenker dere her ? er ikke ungen viktigere enn ny samboer? eller er det bare merkelig at man feirer sammen når vi ikke er kjærester/samboere/gifte mer? Anonymkode: 44af4...561
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2018 #2 Skrevet 23. desember 2018 Synes ikke det er rart at far tar hensyn til sin nye kjæreste nei. De færreste ekser er vel så gode venner at de er sammen i høytidene. Jeg og far til mitt barn samarbeider veldig godt, men er ikke venner. Så han feirer jul med sine, og jeg med mine. Anonymkode: 8b293...c3c
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2018 #3 Skrevet 23. desember 2018 Jeg synes ikke at det er så rart at han tar hensyn til samboer. Men hvis dere er så gode venner at du kan tenke deg å feire jul med han, så burde du selvfølgelig invitere henne og Anonymkode: 59e92...9c2
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2018 #4 Skrevet 23. desember 2018 Folk er forskjellige. Det er ikke merkelig at hun nye ikke vil leke lykkelig-storfamilie. Dere har et godt samarbeid. Ikke ødelegg det ved å furte over at de tenker annerledes enn deg Anonymkode: 0a71a...a77
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2018 #5 Skrevet 23. desember 2018 Da får han slutte og se barnet også, barnet blir ned priotert veldig etter han traff hun nye. Men dette blir jo bare til min egen fordel, for til slutt gidder ikke barnet og bry seg om faren mer Anonymkode: 44af4...561
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2018 #6 Skrevet 23. desember 2018 Spesielt å prioritere ny kjæreste før barna. Jeg og eksen feirer jul sammen. Han og hans foreldre kommer i år til oss. Gleder meg masse og barna er veldig glad for at vi feirer sammen. Anonymkode: 3d970...51c
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2018 #7 Skrevet 23. desember 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da får han slutte og se barnet også, barnet blir ned priotert veldig etter han traff hun nye. Men dette blir jo bare til min egen fordel, for til slutt gidder ikke barnet og bry seg om faren mer Anonymkode: 44af4...561 Du høres bare bitter og barnslig ut. Anonymkode: 0a71a...a77
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2018 #8 Skrevet 23. desember 2018 Just now, Anonym bruker said: Spesielt å prioritere ny kjæreste før barna. Jeg og eksen feirer jul sammen. Han og hans foreldre kommer i år til oss. Gleder meg masse og barna er veldig glad for at vi feirer sammen. Anonymkode: 3d970...51c Ja barnet bør være hans første pri, tenker jeg høres veldig koselig ut, skjønner du gleder deg Anonymkode: 44af4...561
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2018 #9 Skrevet 23. desember 2018 En ting er om han prioriterer rett ellers i året , du nevner samboer fremfor barn. Og det er forskjell på samboer og kun kjæreste også. Du høres forresten bitter ut og nei det er ikke vanlig at skilte/ exer drar på felles ferier og feirer sammen. Noen ja men ikke flertallet. Skal du mene din plan er best likevel. Men du kan jo invitere både samboer( bonusmor med andre ord) og han på ting ? Eller er ikke bonusmor invitert ifølge deg? Isåfall skinner ting litt gjennom hva du egentlig mener. Anonymkode: 19ba9...efa
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2018 #10 Skrevet 23. desember 2018 1 minute ago, Anonym bruker said: En ting er om han prioriterer rett ellers i året , du nevner samboer fremfor barn. Og det er forskjell på samboer og kun kjæreste også. Du høres forresten bitter ut og nei det er ikke vanlig at skilte/ exer drar på felles ferier og feirer sammen. Noen ja men ikke flertallet. Skal du mene din plan er best likevel. Men du kan jo invitere både samboer( bonusmor med andre ord) og han på ting ? Eller er ikke bonusmor invitert ifølge deg? Isåfall skinner ting litt gjennom hva du egentlig mener. Anonymkode: 19ba9...efa de har vert sammen 1mnd og flyttet sammen etter 2 uker. barnet har ikke hilset på. Om jeg er bitter får heller være, men det er kun pga barnet, som rett og slett blir byttet bort så fort hun var i bilde, har ikke sett faren på nesten 3 mnd, da de begynte og date Anonymkode: 44af4...561
Gjest Marihønne Skrevet 23. desember 2018 #11 Skrevet 23. desember 2018 Forstår jo at det ikke er ønske situasjonen for den nye samboeren.. hadde følt veldig på at jeg trengte meg på en annen families feiring.. Hadde virkelig ikke greid og ikke følt meg som det 5 hjul på vogna hvis jeg var henne. Det er nok mest vanlig at mor og far feirer hver for seg etter et brudd.. spesielt hvis det er nye partnere involvert.
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2018 #12 Skrevet 23. desember 2018 Åh oj ! Da bytter jeg plutselig svar. En mnd oh flytter inn like etter. Eh nei det er ingen bonusmor og han oppfører seg ikke som en pappa. Det høres jo hinsides ut. Anonymkode: 19ba9...efa
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2018 #13 Skrevet 23. desember 2018 Just now, Anonym bruker said: Åh oj ! Da bytter jeg plutselig svar. En mnd oh flytter inn like etter. Eh nei det er ingen bonusmor og han oppfører seg ikke som en pappa. Det høres jo hinsides ut. Anonymkode: 19ba9...efa Han gjør ikke det, burde faktisk skrevet det i innlegget,men er ganske oppgitt, har et barn som er ganske lei seg Anonymkode: 44af4...561
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2018 #14 Skrevet 23. desember 2018 3 minutes ago, Marihønne said: Forstår jo at det ikke er ønske situasjonen for den nye samboeren.. hadde følt veldig på at jeg trengte meg på en annen families feiring.. Hadde virkelig ikke greid og ikke følt meg som det 5 hjul på vogna hvis jeg var henne. Det er nok mest vanlig at mor og far feirer hver for seg etter et brudd.. spesielt hvis det er nye partnere involvert. hun er ikke bedt. de har datet ca 3mnd ,vert sammen i 1 og bodd sammen i 14 dager Anonymkode: 44af4...561
Gjest Marihønne Skrevet 23. desember 2018 #15 Skrevet 23. desember 2018 22 minutes ago, Anonym bruker said: hun er ikke bedt. de har datet ca 3mnd ,vert sammen i 1 og bodd sammen i 14 dager Anonymkode: 44af4...561 Dette burde du nevnt. Det forandrer jo situasjonen litt.. for oss som leste kan det jo virke som de har vært sammen en god stund.. pussig å flytte sammen etter bare noen uker.. spesielt hvis det er barn I bildet. Forstår frustrasjoen over far... dette virker veldig merkelig
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2018 #16 Skrevet 23. desember 2018 1 minute ago, Marihønne said: Dette burde du nevnt. Det forandrer jo situasjonen litt.. for oss som leste kan det jo virke som de har vært sammen en god stund.. pussig å flytte sammen etter bare noen uker.. spesielt hvis det er barn I bildet. Forstår frustrasjoen over far... dette virker veldig merkelig og derfor mener jeg at han bør se barnet og feire jul med oss i morgen Anonymkode: 44af4...561
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2018 #17 Skrevet 23. desember 2018 Jeg mener at er man skilt så er man skilt og da skal man ikke leke familie innimellom. Dere har valg å gå fra hverandre og sette barnet i den situasjonen. Det er bare forvirrende at dere plutselig skal gjøre familie ting sammen. At din eks velger bort barnet er ikke bra, absolutt, men generelt synes jeg at når man først har gjort barn til skilsmissebarn så forholder man seg til det. Ikke skap forrvirring og urealistiske forventninger. Det vil bare såre og skuffe barnet som mulig vil oppleve hele sårheten ved å ikke få bo med begge foreldrene igjen og igjen. Anonymkode: 106ec...db8
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2018 #18 Skrevet 23. desember 2018 Hvor gammelt er barnet? Anonymkode: 59e92...9c2
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2018 #19 Skrevet 23. desember 2018 58 minutter siden, Anonym bruker skrev: og derfor mener jeg at han bør se barnet og feire jul med oss i morgen Anonymkode: 44af4...561 Forstår jeg det rett hvis dere skal til dine foreldre? Det kan jo være at han synes det er litt vel kleint da, nå som dere er skilt, noe jeg skjønner veldig godt. Det at han lite kontakt med ungen er jo ikke bra i det hele tatt, men å "tvinge" han til å være med til eks svigerfamilie på julaften er ingen god løsning. Jeg synes ikke det er vanlig å feire jul sammen når man er gått fra hverandre, spesielt ikke når forholdet er litt betent. Anonymkode: 59e92...9c2
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2018 #20 Skrevet 24. desember 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg mener at er man skilt så er man skilt og da skal man ikke leke familie innimellom. Dere har valg å gå fra hverandre og sette barnet i den situasjonen. Det er bare forvirrende at dere plutselig skal gjøre familie ting sammen. At din eks velger bort barnet er ikke bra, absolutt, men generelt synes jeg at når man først har gjort barn til skilsmissebarn så forholder man seg til det. Ikke skap forrvirring og urealistiske forventninger. Det vil bare såre og skuffe barnet som mulig vil oppleve hele sårheten ved å ikke få bo med begge foreldrene igjen og igjen. Anonymkode: 106ec...db8 Dette! -hilsen skilsmissebarn Anonymkode: b3dbe...556
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2018 #21 Skrevet 24. desember 2018 Selvfølgelig ønsker barnet at dere skal feire sammen, barnet ønsker at dere skal bli sammen igjen og være sammen hver eneste høytid og ferie det.... Jeg tror ikke det er til barnets beste å "leke familie" når det ikke er naturlig for dere begge. Noen får det til, men de aller fleste gjør det ikke. At far velger bort barnet fordi han ikke vil feire jul med deg eller reise på ferie med deg er ikke riktig. Men om han ikke ønsker å se barnet i det hele tatt er det selvfølgelig ikke greit! Han kunne fint vært sammen med barnet et par timer på dagtid i dag, eller i går kveld, uten å trenge feire sammen med dere... Anonymkode: 3257a...4de
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2018 #22 Skrevet 24. desember 2018 far tok til fornuftig og skal feire med oss. Barnet er kjempe glad, far holdt på og ødelegge hele julen for barnet. Anonymkode: 44af4...561
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2018 #23 Skrevet 24. desember 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg mener at er man skilt så er man skilt og da skal man ikke leke familie innimellom. Dere har valg å gå fra hverandre og sette barnet i den situasjonen. Det er bare forvirrende at dere plutselig skal gjøre familie ting sammen. At din eks velger bort barnet er ikke bra, absolutt, men generelt synes jeg at når man først har gjort barn til skilsmissebarn så forholder man seg til det. Ikke skap forrvirring og urealistiske forventninger. Det vil bare såre og skuffe barnet som mulig vil oppleve hele sårheten ved å ikke få bo med begge foreldrene igjen og igjen. Anonymkode: 106ec...db8 Jeg er helt enig. Nå er dere skilt, gjør det beste ut av den situasjonen og skap en stabil situasjon for barnet. Ikke gå frem og tilbake og skap forventninger. Jeg var 20 da mine foreldre på skilt, og første julen ble feiret sammen. Jeg var helt i mot det, for jeg visste at nesten jul eller julen etter, så kom en av dem til å ha en ny kjæreste og ikke ville feire sammen, og da ville den andre bli såret. Neida, det kom ikke til å bli et problem, mente de. Du kan jo gjette hvordan det gikk. Anonymkode: 34bef...847
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2018 #24 Skrevet 24. desember 2018 Fint at han endret mening. Likevel, uansett for fort han går frem med andre, så er dere ikke sammen lenger. Hva barnet ønsker er greit, men det er deres oppgave som voksne å forklare for barnet til neste år at det er slik at dere er sammen lenger, og derfor feirer dere ikke sammen lenger. Du dater jo selv, så bruddet kan umulig være så nytt, eller så går dere fort frem etter brudd begge to. Og du, ikke snakk om at far går glipp av ditt og datt og at barnet ikke vil bry seg. Han snudde nå. Din oppgave er ikke å være bitter, men å trøste hvis far bryter avtaler fremover. Og sette grenser på vegne av barnet, ikke din bitterhet. Anonymkode: 1c2df...343
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2018 #25 Skrevet 24. desember 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: far tok til fornuftig og skal feire med oss. Barnet er kjempe glad, far holdt på og ødelegge hele julen for barnet. Anonymkode: 44af4...561 Og du er i ferd med å lage falske forhåpninger for barnet og ødelegge neste jul eller høytid. Det blir sikkert også en koselig kveld med en eksmann som heller vil være et annet sted! Anonymkode: da3d9...a0f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå