Gå til innhold

Lille julafta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kva tradisjonar har de i dag? Dette er vår fyrste jul med eigne barn, så vil gjerne høyre kva de gjer. 😊

I min familie har vi dei siste åra hatt graut og pakkeleik. Gåvene skal vera plukka frå ditt eige hus, så her skal det ikkje brukast meir penger, og det skal vera fokus på gjenbruk. Nokre tullegåver (td. ein dorull), og nokre fine (ein pynteting du ikkje vil ha lenger). Gjestelista er open for alle, både venner, naboer og familie, så lenge du gir beskjed at du kjem! 😊

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hørtes koselig ut! ❤️

Vi pleier å bruke lille julaften til å pynte ferdig i huset. 🎄 Samt at gudfaren til jenta mi alltid kommer innom med gave til henne, og vi drikker kaffe og spiser julebakst. Ellers så spiser vi noe enkelt til mat. I år blir det brød med omelett og salat. 

Skrevet

Julegrøt og pynting av juletre og ellers slappe av med masse kos og gjerne en tur ut på ski/aking 😊

Anonymkode: ff784...40b

Skrevet

Her pynter vi huset. Treet venter vi til barna har lagt seg. Har spist grøt og satt av en porsjon til nissen, den setter  vi ut før barna legge seg.

Jeg og mannen lager noe enkelt og godt til kvelden før kvelden. 

Anonymkode: 81bbe...5b7

Skrevet

Vi bare koser oss hjemme, nå har vi vært så heldige å få snø , så idag har vi vært ute og aket😍 

jeg lager pizza senere og så ser vi en julefilm med de eldste på 8 og 12. Grevinnen og hovmesteren må jo sees også! 

Vi har også tidligere reist ut for å se soloppgangen på stranda, tent bål og spist frokost og lekt til vi blir leivog går hjem . 

Det vil jeg neste år når minste er større😅

Skrevet

På formiddagen kjører vi rundt og leverer de siste pakkene.

Etter lunsj setter vi opp treet og pynter det. Vi prøvekjører det. Dvs. går rundt treet og synger julesanger.

Middagen er risengrynsgrøt med mandel i, og premien er gjerne noe som kan deles. Så ser vi julefilm og spiser julekaker og ungene må være i pysj og ha pusset tenner før Grevinnen og Hovmesteren, som vi ser sammen inntullet i pledd. Kjempekoselig avsluttning på dagen!

Anonymkode: 51668...717

Skrevet

Vi pynter ferdig huset, forbereder det som skal forberedes til julaften, kjører og leverer julegaver som vi ikke har levert, spiser grøt og spekemat om vi har vært så effektive på forhånd at vi har tid til det, eller varmer opp en pizza er torogryterett om det passer bedre. Kvelden før kvelden surrer i bakgrunnen og så synker vi ned i sofaen til Grevinnen og hovmesteren og har oss en velfortjent pause. Egentlig en ganske kaotisk dag og kveld, men det gjør ingenting for i morgen er det jul og da senker julefreden seg uansett.

Skrevet

Så koseleg å høyre alt de gjer dagen før dagen! Har no fått inspirasjon til å prøve ut nokre nye tradisjoner sjølv! 😍 (Må berre vente eit år fyrst 😅)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...