Gå til innhold

«Årets julekort ble digitalt»


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ser flere og flere skriver på Facebook at årets julekort ble digitalt og et bilde vedlagt. Dere som gjør dette...hva er grunnen? Latskap? For dyrt med kort og porto? Miljøvennlig?

Anonymkode: 335c1...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For vår del: rett og slett for mange ting i desember, jeg har ikke «hode» til alt og dette ble en av tingene som måtte eller kunne vike. Vi har begge en type jobb hvor desember er absolutt høysesong og det er mange kvelder som går bort til enten jobb, avslutninger med barna, konserter og teaterforestillinger, familiesammenkomster og julegaveshopping/ordning - da er det rett og slett ikke overskudd igjen😟 Ser ingenting galt i digitale kort og synes selv det er veldig hyggelig å se de på FB,

Anonymkode: 994f4...fc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei, send meg et kort som kommer i posten, og kan settes på peishylla!

Anonymkode: a1f0f...552

Synd det er så dyrt :( Blir fort litt penger hvis man skal sende mange

Anonymkode: 3399a...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke å sende i posten. Hvorfor bruke masse penger på et trykt julekort og porto når jeg ikke orker å skrive noe for hånd på hvert enkelt? De som evt hadde fått et kort hadde vel uansett tatt en rask titt på det og lagt det en plass, før det er akseptabelt å kaste dem... 

Anonymkode: 998e5...fb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gidder ikke å sende i posten. Hvorfor bruke masse penger på et trykt julekort og porto når jeg ikke orker å skrive noe for hånd på hvert enkelt? De som evt hadde fått et kort hadde vel uansett tatt en rask titt på det og lagt det en plass, før det er akseptabelt å kaste dem... 

Anonymkode: 998e5...fb6

Hvorfor orker du ikke å skrive noe på hvert enkelt? Er du syk? Eller bare vondt i vilja? Og alle jeg kjenner har julekortene framme i en eller annen fasong (i flettekurv på veggen, stående på hylla eller på peisen, hengende i snor på tvers av kjøkkenvinduet, på oppslagstavle, etc).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så nøye med julekort?! I min oppvekst hadde ikke vi som tradisjon å sende julekort. Fikk faktisk litt sjokk første gangen søstera mi sendte i posten, da hun fikk familie. 😅 Det var koselig, men etter noen år, ligg det nå nedpakket med andre kort som er for fine og meningsfulle å kaste.

Anonymkode: 1c358...7cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er det så nøye med julekort?! I min oppvekst hadde ikke vi som tradisjon å sende julekort. Fikk faktisk litt sjokk første gangen søstera mi sendte i posten, da hun fikk familie. 😅 Det var koselig, men etter noen år, ligg det nå nedpakket med andre kort som er for fine og meningsfulle å kaste.

Anonymkode: 1c358...7cf

Mamma sendte alltid julekort med bukse av oss barna da jeg var liten, så det er ikke noen ny tradisjon. 

Vi har julekortene hengende oppe hele året. Syns det er koselig å ha bilder av barna til venner og familie. 

Anonymkode: 8d7a9...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sendt flere julekort.. Men det er sinnsykt dyrt.. 14kr for et vanlig frimerke er jo helt vannvittig 😳

Anonymkode: fcc1a...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har sendt flere julekort.. Men det er sinnsykt dyrt.. 14kr for et vanlig frimerke er jo helt vannvittig 😳

Anonymkode: fcc1a...d71

Enig. bør koste 15 kr for 10 stk.

Anonymkode: 9588f...e86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sender verken digitale eller vanlige. Til forskjell fra dere dagdrivere har jeg en krevende jobb som tar all ekstra tid jeg har.

Anonymkode: 42ba0...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns digitale julekort er helt greitt!!

Kort jeg får i posten ser jeg på og så legger jeg det bort en plass. Har ikke samvittighet til å kaste de, så det hoper seg opp. Ikke at det EE noe galt i å sende meg kort, er koselig det, men liker best digitalt!

Anonymkode: 85808...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutes ago, Anonym bruker said:

Sender verken digitale eller vanlige. Til forskjell fra dere dagdrivere har jeg en krevende jobb som tar all ekstra tid jeg har.

Anonymkode: 42ba0...f60

Oja, men da har du misforstått noe helt essensielt med konseptet jobb.

Ekstra tid, også kalt fritid - det er det du gjør ETTER jobb.  Ingen årsak.

Anonymkode: 8ab03...301

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ser flere og flere skriver på Facebook at årets julekort ble digitalt og et bilde vedlagt. Dere som gjør dette...hva er grunnen? Latskap? For dyrt med kort og porto? Miljøvennlig?

Anonymkode: 335c1...6de

Latskap og gnienhet!

Anonymkode: 5d83c...364

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sender verken digitale eller vanlige. Til forskjell fra dere dagdrivere har jeg en krevende jobb som tar all ekstra tid jeg har.

Anonymkode: 42ba0...f60

🤣

Anonymkode: 3399a...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sender verken digitale eller vanlige. Til forskjell fra dere dagdrivere har jeg en krevende jobb som tar all ekstra tid jeg har.

Anonymkode: 42ba0...f60

Jeg har også krevende jobb. Julekort er for meg et av julens høydepunkt. Jeg elsker det. Så det bruker jeg tid på. Jeg er også en av de særingene som skriver julehilsen for hånd på alle kortene. Det er en tradisjon jeg liker. Så kjøper jeg pepperkaker og annen bakst og tar lett på vasking. I år ble det 80 kort.

 

Anonymkode: 5ac61...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har også krevende jobb. Julekort er for meg et av julens høydepunkt. Jeg elsker det. Så det bruker jeg tid på. Jeg er også en av de særingene som skriver julehilsen for hånd på alle kortene. Det er en tradisjon jeg liker. Så kjøper jeg pepperkaker og annen bakst og tar lett på vasking. I år ble det 80 kort.

 

Anonymkode: 5ac61...20a

Over 1100 kroner i bare frimerker :sjokkert:

Anonymkode: 3399a...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Havfruene

Man sparer da kloden for mer søppel av å sende digitalt selv om det er koseligere å henge disse opp på veggen. Jeg tror at de gjør det av hensyn til tidsklemma og økonomi og ikke av hensyn til miljø, selv om jeg liker den miljøvennlige effekten som det faktisk får. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Havfruene skrev:

Man sparer da kloden for mer søppel av å sende digitalt selv om det er koseligere å henge disse opp på veggen. Jeg tror at de gjør det av hensyn til tidsklemma og økonomi og ikke av hensyn til miljø, selv om jeg liker den miljøvennlige effekten som det faktisk får. 

De pengene folk bruker på porto kunne kanskje heller gått til et godt formål, eks kirkens bymisjon som serverer julemiddag til de som ikke har det så greit osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor fikk jeg ikke tid. I år har jeg sendt, men syns det er dyrt. Jeg bestiller kort med tekst og bilde, og har i år brukt ca 1000 kr på dette. Ingen selvfølge for meg at jeg skal ha råd til det hvert år. 

Anonymkode: 9d16f...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Over 1100 kroner i bare frimerker :sjokkert:

Anonymkode: 3399a...d0a

Må vel ikke sende alle? 

Jeg ordnet 23 julekort i år, fire ble sendt, resten la jeg i postkassene til folk☺️

Syns forøvrig det er greit at man ikke lager julekort, men man trenger ikke lage en stor greie av det ved å poengtere at kortene i år er digitale. Da er det bedre p bare legge ut bilde og ønske god jul på face. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...