Gå til innhold

Lukter bæsj i sofaen pga bleiebarn!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør jeg? Når mini bæsjer og sitter i sofaen gir det lukt i sofaen (ingen lekkasje, bare intens lukt, setter seg også i klær, vinterdress etc)

Hvordan fjerne lukt i sofapute som ikke har avtagbart trekk????

Anonymkode: fee80...c71

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har jeg aldri opplevd i løpet av 5 år med bleiebarn. Det er nok lekkasje 

Anonymkode: 2fcd4...29a

Skrevet

Hiv ungen ut! 🤣

Anonymkode: e3b85...ddc

Skrevet

Hva mater du barna med? Mine barn lukter ille når de bæsjer, men lukten fester seg ikke uten lekkasje 

Anonymkode: 434fe...c96

Skrevet

Kjøp skinnsofa.

Anonymkode: 6ca0a...6c6

Skrevet

Hmm,har eg aldri vore borti før..hatt 4 bleiebarn 

Anonymkode: 43c0a...c88

Skrevet

Då katte bastemte seg for at gjestesenga passa perfekt som toalett, brukte vi eddikvatn. Blanda eddik og vatn, og spraya på madrassen! Det fjerna lukta, og vi fekk ikkje fleire "gåver"! 😅

Skrevet

Gjelder begge mine, så jeg gir de nok feil mat. Men nei, påståelig som folk kan være, det er ikke lekkasje. Han kan bæsje en fast liten "kule", selvfølgelig lekker det ikke av en fast jævla elgbæsj. 

Hvis noen med erfaring kan svare, de har matallergi, så om noen har opplevd det samme så fyr løs :) Jeg trenger ikke flere svar som ikke svarer på det jeg spør om, men takk for engasjementet damer :)

eddik skal testes, takk. Eddik og vann, spraye rett på uten å "vaske", gnikke etc?

Anonymkode: fee80...c71

Skrevet

Ja, jeg ville ha prøvd eddik og vann. Altså utvannet eddik. Det finnes også sprayer som fjerner lukt. 

Anonymkode: af77e...13f

Skrevet

Du kan prøve å bytte bleie merke og se om det hjelper. 

Eventuelt spare ren eddik på og legg de ute så de får luftet seg (eventuelt åpne vinduer) 

har fungert hos oss når våt hund har satt seg der. 

Hvis du ikke har så god tid så bland bittelitt tøymykner med vann så sprayer du på :)

Anonymkode: 0be4c...21a

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan prøve å bytte bleie merke og se om det hjelper. 

Eventuelt spare ren eddik på og legg de ute så de får luftet seg (eventuelt åpne vinduer) 

har fungert hos oss når våt hund har satt seg der. 

Hvis du ikke har så god tid så bland bittelitt tøymykner med vann så sprayer du på :)

Anonymkode: 0be4c...21a

Siden eddik er skadelig for tøyet, bør hun blande med vann

Anonymkode: af77e...13f

Skrevet

Må bytte bleie med en gang.. har aldri opplevd dette.. jeg har hatt fire bleiebarn. Men om man venter lenge blir det lukt som setter seg fast.. som i dressen i barnehagen om de ikke har byttet med en gang. Jeg har så god luktesans at jeg merker det vel før bæsjen er ute: D

Anonymkode: 37c95...10b

Skrevet

Kjenner alle lukta eller bare deg?

Jeg har eksepsjonelt god luktesans og kan kjenne slikt, at ungen har sittet i sofaen med bæsjebleie, mannen, mamma og svigermor kjenner ikke slikt. Uansett, lukta blir borte etter en times tid da.

Så spørsmålet er om lukta er sjenerende for andre enn deg. 

Kjøp kladder på apoteket og si ungene må sitte på de i sofaen om det er slik at de har en utenomjordisk monsterbæsjelukt. 

Anonymkode: 9463a...938

Skrevet

Jeg synes at det lukter mer gjennom libero enn Pampers. En morgenliberobleie kan også være fuktig utenpå etter natten uten lekkasje, så kanskje noe bæsj siver gjennom om du bruker libero?

Anonymkode: 3a89f...b08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...