Gå til innhold

London

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

skulle gjerne hatt noen tips fra noen erfarne Londonbereiste. 

Er det bedre å bo fint, men litt utenfor hovedsentrum, eller er det best å bo så sentralt som mulig og gå litt ned i standard på hotellet? (Har ikke råd til hotell med 4 og 5 stjerner som ligger nær Oxford street) er det dumt/mye styr å måtte ta banen hver gang man skal bevege på seg?

må jeg kjøpe sånn oystercard for å reise med undergrunn? Kjøper jeg det på nettet først?

er det lurt å kjøpe alle billetter til turistattraksjoner på nett før vi reiser?

hvor er det bra/billig å shoppe?

andre anbefalinger?

skal på shoppingtur 3 dager. 🙂

Anonymkode: 1dff9...93c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurt å kjøpe billetter på forhånd ja! Lurt å bo sentralt, trenger ikke tuben da, vi bodde på trafalger square, anbefales

Anonymkode: 2fd29...247

Skrevet

Jeg har bodd i bayswater,Lancaster, Paddington og nærme Oxford street. Har brukt undergrunnen samme hvor jeg har bodd, da vi liker å dra utenfor Oxford street😊 st giles ligger like ved Tottenham court road i enden av Oxford street. 

Er vel billigst å bestille de fleste billetter før man reiser. Undergrunnen har jeg aldri bestilt før reise,da jeg ikke har visst hvordan vi ville legge opp dagene.

Mange fine butikker i Oxford street, liker også å gå i Carnaby street og regent street. Covent garden er et fint område. 

Går ofte gjennom sidegatene her og der og kommer til små rare butikker.

Det er også to store kjøpesenter litt utenfor som man kan ta banen til. 

Hvis dere drar i helgen så er markedet i notting på lørdager veldig populært. 

I områdene/gatene bak Oxford finnes også mange gode og små restauranter 

Anonymkode: 14789...a7c

Skrevet

Takk😀 et st giles et hotell du anbefaler?

vet du hva kjøpesentrene heter?🙂

Skrevet

De fleste vil nok trives best med å bo sentralt og rimeligere. Jeg ville aldri hatt hotell utenfor sentrum i London og måttet dra frem og tilbake, men vi er jo forskjellige. 

Du kan kjøpe Oystercard når du er der og fylle på med 10 pund av gangen eller mer/mindre

Det er fine butikker mange steder i London, Covent Graden har noen nevnt men også i Kensington, Sloane Street og Notting Hill, og mange andre steder.

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk😀 et st giles et hotell du anbefaler?

vet du hva kjøpesentrene heter?🙂

Helt greit hotell, med bad og do på rommet. Har ligget der et par ganger. Vet ikke noe om frokosten da vi spiser frokost ute som regel.

Kjøpesentrene heter westfield begge to. 

Ved St giles ligger en 4--5 etasjes primark.

Anonymkode: 14789...a7c

Skrevet

Takk for svar🙂

Skrevet

Hvem reiser du med/har alle i reisefølget eget betalingskort med contactless betaling? I så fall bruker du bare det, helt unødvendig med Oyster-card. Det fungerer på samme måte, du piper det inn og ut, og får også daily capping (dvs. at du maks betaler prisen for dagsbillett - reiser du lite, betaler du per tur, men reiser du såpass at du når prisen på dagskort, betaler du maks dette - det trekkes automatisk og du slipper å stresse med betalingsautomater, påfyll av kort, soner osv.) 

Ville anbefalt deg hotell innenfor sone tre. 

Skrevet
52 minutter siden, beef sister skrev:

Hvem reiser du med/har alle i reisefølget eget betalingskort med contactless betaling? I så fall bruker du bare det, helt unødvendig med Oyster-card. Det fungerer på samme måte, du piper det inn og ut, og får også daily capping (dvs. at du maks betaler prisen for dagsbillett - reiser du lite, betaler du per tur, men reiser du såpass at du når prisen på dagskort, betaler du maks dette - det trekkes automatisk og du slipper å stresse med betalingsautomater, påfyll av kort, soner osv.) 

Ville anbefalt deg hotell innenfor sone tre. 

Jeg har, men ikke hun som jeg skal reise med. Visste ikke at det gikk an, så utrolig enkelt!! 👍😀

Skrevet
25 minutes ago, Anonym bruker said:

Jeg har, men ikke hun som jeg skal reise med. Visste ikke at det gikk an, så utrolig enkelt!! 👍😀

Veldig praktisk. Er daily/weekly cap på Oyster også. Venninnen din bør kjøpe et kort og fylle på med pund x antall dager dere skal være der (du finner hva daily cap innenfor zone 1-3 er inne på tfl sine nettsider). Dersom hun går tom for saldo under en reise, går kortet i minus. Man får pipet seg ut, men må fylle kortet i pluss før neste reise. Eventuell overflødig sum kan tas ut ved avreise, i hvert fall hvis det er over grensen (som er enten £5 eller £10, tror jeg). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...