Gå til innhold

Mediastormen mot Trump

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tror du egentlig er årsaken til at media har så sterk forakt mot president Trump? og folk generelt som hater Trump kommer sjeldent med noen logisk forklaring til hatet, uten du får bare svar som lyder " mannen er jo gal" "han er bare en idiot" eller "Trump hater kvinner, mørkhudede og homofile", og når en spør hvorfor Trump er noen av dette så er det svært sjeldent at man ser noe godt svar. På meg så virker som at majoriteten av de som "hater" Trump gjør det fordi de har blitt fortalt at de skal gjøre det.

Anonymkode: 8f863...3fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi Trump er annerledes og sier ting rett ut, usensurert. Folk liker å hate noen. Folk er flokkdyr som følger strømmen, og Trump er ikke politisk korrekt per dags dato. Ser vi på Obama, har vi en velformulert mann med manus pugget utenat. Dog også dobbelmoralsk som alle andre politikere, bare ennå mere skjult. 

Anonymkode: e48e7...5c6

Gjest Marihønne
Skrevet

Ubegrunnet? Du mener at det å påstå at Trump har et dårlig kvinnesyn er ubegrunnet? Troll

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi Trump er annerledes og sier ting rett ut, usensurert. Folk liker å hate noen. Folk er flokkdyr som følger strømmen, og Trump er ikke politisk korrekt per dags dato. Ser vi på Obama, har vi en velformulert mann med manus pugget utenat. Dog også dobbelmoralsk som alle andre politikere, bare ennå mere skjult. 

Anonymkode: e48e7...5c6

Du har mange gode poeng. Men MSM er sterkt venstreorientert og de formidler nyheter på måten som passer dem selv, når det er sagt så mener jeg ikke at de kommer med falske nyheter, men de vrir ofte på sakene og formidler det på en måte som passer deres synsvinkel, og det virker som at majoriteten følger hva MSM skriver/sier. Dette så vi allerede under president Reagan på 80-tallet.

Skrevet
7 minutter siden, Marihønne skrev:

Ubegrunnet? Du mener at det å påstå at Trump har et dårlig kvinnesyn er ubegrunnet? Troll

Jeg har ikke nevnt noe ting om kvinnesynet til Trump, men synes at du Bill Clinton hadde noe bedre kvinnesyn enn hva Trump har?.

Skrevet

Jeg syns det er rart og fascinerende hvor forskjellig man leser og tolker nyhetene. Jeg syns det er rart at du, og mange med deg, ikke ser hvor farlig og uerfaren den mannen er! Syns ikke du det er skummelt hva han kan utrette i sin dumskap? Men vi leser gjerne forskjellige nyheter?

Anonymkode: 27813...504

Gjest Marihønne
Skrevet
23 minutes ago, Anonym bruker said:

Trump hater kvinner, mørkhudede og homofile

Trump har både et personlig ufyselig kvinnesyn og et helt forkastelig politisk syn på kvinnens rolle... Eks: Alle kvinner burde bli straffet for abort. Noe Trump har vært åpen om gjentatte ganger... så ja å påstå ar Trump hater kvinner er kanskje ikke helt grunnløst.

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg syns det er rart og fascinerende hvor forskjellig man leser og tolker nyhetene. Jeg syns det er rart at du, og mange med deg, ikke ser hvor farlig og uerfaren den mannen er! Syns ikke du det er skummelt hva han kan utrette i sin dumskap? Men vi leser gjerne forskjellige nyheter?

Anonymkode: 27813...504

Så du påstår at MSM ikke er venstreorienterte? Og jeg må bare spørre deg, hva er det som gjør Trump som er så farlig og hva er det for noe dumskap som han foreløpig har gjort som president?.

Skrevet
8 minutter siden, Marihønne skrev:

Trump har både et personlig ufyselig kvinnesyn og et helt forkastelig politisk syn på kvinnens rolle... Eks: Alle kvinner burde bli straffet for abort. Noe Trump har vært åpen om gjentatte ganger... så ja å påstå ar Trump hater kvinner er kanskje ikke helt grunnløst.

Trump har flere kvinner i staben enn hva Obama hadde som president. Og alle republikanere er mer eller mindre motstandere av abort, så Trump er ikke unik her. Men jeg ønsker at du utdyper på en tydeligere måte hvorfor Trump er en kvinnehater og hvorfor du er motstander av han som president.

Ellers så kan jeg legge til at Obama er den presidenten i amerikansk historie som har kastet ut flest illegale innvandrere, mellom 2008-16 så depoterte Obama over 4 millioner illegale innvandrere fra USA.

Skrevet

Trump er en løs kanon på dekk i storm. Han "skyter" i hytt og pine, og er utstyrt med skylapper så store at de hindrer absolutt alt av sidesyn. Han fornekter miljøproblemene, han erter på seg den ene statslederen etter den andre, han utplasserer militære installasjoner steder der de irriterer aller mest. Politisk motstand og debatt driter han glatt i, og turer fram som om han skulle ha diktatorisk makt. Og enda har jeg ikke nevnt hans brune holdninger mot mennesker, særlig mot mennesker med en annen religion enn han selv. Heller ikke har jeg nevnt hans syn på, bruk og misbruk av kvinner. 

Den mannen er klin hakke gal. 

Anonymkode: 066f9...8e2

Skrevet
44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Trump er en løs kanon på dekk i storm. Han "skyter" i hytt og pine, og er utstyrt med skylapper så store at de hindrer absolutt alt av sidesyn. Han fornekter miljøproblemene, han erter på seg den ene statslederen etter den andre, han utplasserer militære installasjoner steder der de irriterer aller mest. Politisk motstand og debatt driter han glatt i, og turer fram som om han skulle ha diktatorisk makt. Og enda har jeg ikke nevnt hans brune holdninger mot mennesker, særlig mot mennesker med en annen religion enn han selv. Heller ikke har jeg nevnt hans syn på, bruk og misbruk av kvinner. 

Den mannen er klin hakke gal. 

Igjen, dette er ikke gode argumenter for din motstand mot Trump. Og hvilke andre statsledere/regjeringer det som åpent er motstandere av Trump annet enn Macron og hans Frankrike, Tyrkia og Iran?.

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Igjen, dette er ikke gode argumenter for din motstand mot Trump. Og hvilke andre statsledere/regjeringer det som åpent er motstandere av Trump annet enn Macron og hans Frankrike, Tyrkia og Iran?.

Mine argumenter er i alle fall minst like gode som dine. 

Skrevet

Trump er total kunnskapsløs og er heller ikke interessert i å lese seg opp på saker fordi han selv tror han kan og vet alt. Han skal ta store,avgjørende avgjørelser på viktige saker han ikke aner noen ting om. 

Han lyver stort sett hele tiden, og er heller ikke skamfull når han blir tatt i løgn etter løgn. Han er en svindler,tyv og et uærlig menneske som har lurt mennesker,gjerne de som er vanskeligere stilt enn han for å komme der han er nå. Det er bare å lese seg opp på hva han gjorde mot innbyggere i en landsby i Skottland der han hadde bestemt seg for at han skulle bygge en golfklubb.

https://www.bbc.co.uk/news/resources/idt-sh/Trump_and_Scotland

For ikke å nevne det forferdelige kvinnesynet han har, eller at han kan mobbe funksjonshemmede, krigsveteraner eller fargede mennesker.

Jada, MSM er sikkert "venstreorientert" som du kaller det, men heller det enn det synet du har,som ikke oppfatter hvor gal denne mannen er!Til og med FOX,som faktisk er Trumpvennlig er MEGET skeptisk til mye av det Trump gjør.

Ta av deg skylappene og se hva denne mannen står for og hvordan han formidler sitt syn på saker. Er det noen som kan og vil ødelegge USA og verden så er det han.

Skrevet
9 timer siden, Marihønne skrev:

Det handler ikke om å hate kvinner. Abort er åpenbart noe kun kvinner kan gå gjennom, og her handler det om ufødte barns rettigheter, babyers verdi og det er flott at han har innsett at de er like verdifulle som andre mennesker. 

At du ikke forstår det sier mye om deg..

Anonymkode: 00cd1...8c8

Skrevet

Ifølge enkelte her inne er jo logikken at dersom man straffer en morder, som har drept et annet menneske, så hater man det kjønnet morderen viser seg å være.

La oss si man straffer en mann, som har sparket en gravid dame i magen så barnet døde, da er man mannehater og har et dårlig mannssyn. Hahaha, så dumme enkelte er. Huff!

Skrevet

Du hi. Kan du svare meg på følgende:

Når du ser Trump stå på talerstolen og veive ned armene og gjøre regelrett narr av et menneske med funksjonshemminger - hvordan forklarer du det? Er det MSM (som du kaller det) som på noen som helst måte har vridd det? Syns du det er helt greit?

Og når Trump på et lydopptak sier om kvinner at man kan "Grab them by the pussy," sier ikke det deg noe om kvinnesynet hans?

Eller når han vil bygge en mur for å holde mennesker ute av USA, får du ikke tanker som går tilbake til DDR og en tid vi ikke ønsker oss tilbake til?

Mener du oppriktig at det er "den venstrevridde" msm som er kritikkverdig her?

Anonymkode: 48bb2...d95

Skrevet

Hei igjen, HI. Det er fortsatt ingen grunn til faktisk å gå inn og besvare spørsmålene dine.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mine argumenter er i alle fall minst like gode som dine. 

Javel, men kan du svare på hvilke andre statsledere/nasjoner det er som har uttalt seg kritisk om Trump annet enn Macron/Frankrike samt Tyrkia og Iran?.

Skrevet
2 timer siden, Østerdølen skrev:

Trump er total kunnskapsløs og er heller ikke interessert i å lese seg opp på saker fordi han selv tror han kan og vet alt. Han skal ta store,avgjørende avgjørelser på viktige saker han ikke aner noen ting om. 

Han lyver stort sett hele tiden, og er heller ikke skamfull når han blir tatt i løgn etter løgn. Han er en svindler,tyv og et uærlig menneske som har lurt mennesker,gjerne de som er vanskeligere stilt enn han for å komme der han er nå. Det er bare å lese seg opp på hva han gjorde mot innbyggere i en landsby i Skottland der han hadde bestemt seg for at han skulle bygge en golfklubb.

https://www.bbc.co.uk/news/resources/idt-sh/Trump_and_Scotland

For ikke å nevne det forferdelige kvinnesynet han har, eller at han kan mobbe funksjonshemmede, krigsveteraner eller fargede mennesker.

Jada, MSM er sikkert "venstreorientert" som du kaller det, men heller det enn det synet du har,som ikke oppfatter hvor gal denne mannen er!Til og med FOX,som faktisk er Trumpvennlig er MEGET skeptisk til mye av det Trump gjør.

Ta av deg skylappene og se hva denne mannen står for og hvordan han formidler sitt syn på saker. Er det noen som kan og vil ødelegge USA og verden så er det han.

Kan du utdype mer på hvilke områder det er som Trump er "total kunnskapsløs" på?. Trump holder ikke tilbake noe ting og sier hva han mener når han selv vil og til hvem han vil, men jeg er litt nysgjerrig på hvilke store avgjørelser det er som Trump har tatt som han ikke har peiling på?.

Trump er i langt ifra ærlig hele tiden, men jeg kan ikke heller nevne en eneste politiker som er eller som har vært ærlig hele tiden, men også så overdriver MSM Trump sin rolle, og til forskjell fra Obama så jobber Trump hardt for og faktisk holde valgløftene sine, hvilket "change" var det som Obama oppnådde som amerikanernes president?. Alle suksessrike forretningsfolk er stort sett harde og kyniske og hvis man vil tjene store penger så nytter det ikke å være snill, men hva har egentlig saken med Trump´s golfbane i Skottland og gjøre med den politikken som han fører?. Trump har en langt mildere historie med kvinner enn hva Bill Clinton har, Trump har ikke blitt anmeldt for voldtekt eller for tafsing av kvinnelige kollegaer og Trump har så vidt jeg vet ikke innrømmet og ha vært utro mot kona si med fire forskjellige kvinner under en periode på 9 år. Men Bill Clinton slapp billig unna fordi han var "folkets president" eller det "the first black president" som han også ble kalt for. Den eneste krigsveteranen som Trump har kritisert var John McCain, fordi - ifølge Trump så var ikke McCain noen krigshelt siden han ble fanget, Men McCain var jo også en av de største kritikerne til Trump fra republikanernes side. Det at Trump skal ha mobbet funksjonshemmede kjenner ikke jeg til, men utdyp gjerne. Og tid har Trump mobbet eller kritisert mennesker basert på hudfarge? hvis du sikter til illegale innvandrere fra latin Amerika så er da vel Obama også rasist?.

MSM er venstreorienterte, og de har vært motstandere av Trump ifra dag 1. Og de som er mest venstreorienterte av amerikansk MSM er CNN, MSNBC, NBC, The New York Times, Washington Post og Chicago Tribune, og de er mest høyreorienterte er FOX News, The Wall Street Journal, Miami Herald,  de som kan kalles for noenlunde "nøytrale" i amerikansk MSM er The New York Post, Washington Post og Dallas Morning News. Norsk MSM er blodrødt alt fra NRK, TV 2, VG, Dagbladet, Aftenposten og BT er alle venstrevridde medier som ofte vrir og vender på nyhetene, og den eneste nyhetskilden i norsk MSM som kalles for nøytral er Nettavisen.

Jeg tror du trenger og åpne begge øyene og se saker og ting fra et nøytralt standpunkt. Men jeg vil gjerne høre mer om hvorfor du mener at Trump kan og vil ødelegge både USA og resten av verden, jeg venter på svar.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du hi. Kan du svare meg på følgende:

Når du ser Trump stå på talerstolen og veive ned armene og gjøre regelrett narr av et menneske med funksjonshemminger - hvordan forklarer du det? Er det MSM (som du kaller det) som på noen som helst måte har vridd det? Syns du det er helt greit?

Og når Trump på et lydopptak sier om kvinner at man kan "Grab them by the pussy," sier ikke det deg noe om kvinnesynet hans?

Eller når han vil bygge en mur for å holde mennesker ute av USA, får du ikke tanker som går tilbake til DDR og en tid vi ikke ønsker oss tilbake til?

Mener du oppriktig at det er "den venstrevridde" msm som er kritikkverdig her?

Ja, her er hi.

Jeg kan ikke se på hvilken måte Trump står på talerstolen og veiver med armene skal ha noe som helst sammenheng med hvilken politikk han fører, det at Trump angivelig skal ha hånet mennesker med funksjonshemming kjenner ikke jeg til.

Jeg tror nok at 99,9% av samtlige gutter/menn - uansett alder har sagt noe lignende som "grab them by the pussy" når gutter/menn snakker seg imellom, Trump sa dette tilbake i 2005, og han sa det ikke offentlig, så jeg synes ikke at dette sier meg at Trump har noe dårligere kvinnesyn enn hva majoriteten av menn har.

Trump bygger muren fordi han vil hindre at illegale innvandrere tar seg inn i USA på ulovlig vis, det er ikke sånn at han vil sperre innvandrere som tar seg inn i USA på en lovlig måte ute, og det at du sammenligner Trump`s plan om en mur i grensen mot Mexico med DDR sier alt om hvor kunnskapsløs og hvor lite informasjon du har i dette temaet.

Trump sier vanligvis ting uten og tenke seg om også er han anti-politisk korrekt. Men MSM - både i Norge og USA/internasjonalt er venstreorienterte, og har vært det siden 60-tallet, de forteller nødvendigvis ikke falske nyheter, men de vrir og vender på det og skriver nyhetene på en måte som passer deres egen synsvinkel og fremstiller det på en mer negativ måte enn hva som er virkeligheten, høyreorienterte politikere har alltid blitt jaktet på av MSM, men det har aldri tidligere vært et så ekstremt kjør som det er mot Trump, og jeg mener at nyhetskilder som ikke er nøytrale fremstiller seg som lite troverdige og uprofesjonelle, også bidrar aktivt til splittelse blant folket.

Gjest Marihønne
Skrevet
3 hours ago, Anonym bruker said:

Ifølge enkelte her inne er jo logikken at dersom man straffer en morder, som har drept et annet menneske, så hater man det kjønnet morderen viser seg å være.

La oss si man straffer en mann, som har sparket en gravid dame i magen så barnet døde, da er man mannehater og har et dårlig mannssyn. Hahaha, så dumme enkelte er. Huff!

Hahaha.. fikk meg en god latter der. Ser at det ikke er så mye vits å diskutere med deg. Hvis du virkelig sammenligner det å ta en abort før det I hele tatt har kommet til fosterstadiet (90 % av de som tar abort tar det før uke 9 da det enda er et embryo) Eller det å fjerne et alvorlig sykt barn og spare det for enorme lidelser er det samme som å sparke en gravid kvinne slik at fosteret dør? Har også notert meg anonym koden din slik at jeg kan følge med på hva annen visdom du legger ut for dette var virkelig underholdning I en helt annen klasse :) God jul :D

Skrevet

Javel, men kan du svare på hvilke andre statsledere/nasjoner det er som har uttalt seg kritisk om Trump annet enn Macron/Frankrike samt Tyrkia og Iran?.

Vi kan begynne med vår egen statsminister, den tyske forbundskansleren, kinesiske ledere, Putin er jo også ut og inn av varmen  annenhver dag, omtrent.

Men jeg har lest svar du har gitt til andre kommentarer i tråden, og siden du kategoriserer store deler av den norske pressen som blodrød, så forstår jeg at du er ekstremt høyrevridd og ikke tilgjengelig for fornuft. 

Takk for praten. 

Skrevet (endret)

Kan du utdype mer på hvilke områder det er som Trump er "total kunnskapsløs" på?. Trump holder ikke tilbake noe ting og sier hva han mener når han selv vil og til hvem han vil, men jeg er litt nysgjerrig på hvilke store avgjørelser det er som Trump har tatt som han ikke har peiling på?.

Trump er i langt ifra ærlig hele tiden, men jeg kan ikke heller nevne en eneste politiker som er eller som har vært ærlig hele tiden, men også så overdriver MSM Trump sin rolle, og til forskjell fra Obama så jobber Trump hardt for og faktisk holde valgløftene sine, hvilket "change" var det som Obama oppnådde som amerikanernes president?. Alle suksessrike forretningsfolk er stort sett harde og kyniske og hvis man vil tjene store penger så nytter det ikke å være snill, men hva har egentlig saken med Trump´s golfbane i Skottland og gjøre med den politikken som han fører?. Trump har en langt mildere historie med kvinner enn hva Bill Clinton har, Trump har ikke blitt anmeldt for voldtekt eller for tafsing av kvinnelige kollegaer og Trump har så vidt jeg vet ikke innrømmet og ha vært utro mot kona si med fire forskjellige kvinner under en periode på 9 år. Men Bill Clinton slapp billig unna fordi han var "folkets president" eller det "the first black president" som han også ble kalt for. Den eneste krigsveteranen som Trump har kritisert var John McCain, fordi - ifølge Trump så var ikke McCain noen krigshelt siden han ble fanget, Men McCain var jo også en av de største kritikerne til Trump fra republikanernes side. Det at Trump skal ha mobbet funksjonshemmede kjenner ikke jeg til, men utdyp gjerne. Og tid har Trump mobbet eller kritisert mennesker basert på hudfarge? hvis du sikter til illegale innvandrere fra latin Amerika så er da vel Obama også rasist?.

MSM er venstreorienterte, og de har vært motstandere av Trump ifra dag 1. Og de som er mest venstreorienterte av amerikansk MSM er CNN, MSNBC, NBC, The New York Times, Washington Post og Chicago Tribune, og de er mest høyreorienterte er FOX News, The Wall Street Journal, Miami Herald,  de som kan kalles for noenlunde "nøytrale" i amerikansk MSM er The New York Post, Washington Post og Dallas Morning News. Norsk MSM er blodrødt alt fra NRK, TV 2, VG, Dagbladet, Aftenposten og BT er alle venstrevridde medier som ofte vrir og vender på nyhetene, og den eneste nyhetskilden i norsk MSM som kalles for nøytral er Nettavisen.

Jeg tror du trenger og åpne begge øyene og se saker og ting fra et nøytralt standpunkt. Men jeg vil gjerne høre mer om hvorfor du mener at Trump kan og vil ødelegge både USA og resten av verden, jeg venter på svar.

ER du så hjernevasket?Eller bare kverulerer du? Det er da en allmenn kunnskap at Trump verken leser papirer,vet noe om saker eller har interesse av å gjøre en jobb som han ikke tjener på selv. DU er i hvertfall ikke nøytral,du er jo så blind at du hadde fornektet Trumps kvinnesyn om han så personlig hadde "grabbet deg by your pussy"!

Bevis for hvordan har ødelegger landet?Les dagens aviser,både norske og internasjonale, om hvor mange hundretusen mennesker i USA som går en høyst usikker Jul og vinter i møte pga hans trassanfall,ved å kreve "Shutdown".Mannen er riv,ruskende GAL, og de som ikke ser det kommer under samme kategori etter mitt syn. 

Uansett snakker vi ikke om noen andre, eller hva andre har gjort, vi snakker om Trump.Så hold deg til saken i stede for å argumentere med at "Jamenn, den og den gjorde slik og slik først!" Det er argumenter som brukes på barnehagenivå. Donald Trump er uansett ikke unnskyld fordi andre har gjort noe annet. 

Forresten var ikke Clinton verken rasist, homofob,kvinnehater,mobber eller bølle slik som Trump beviser at han er hver eneste dag!

Endret av Østerdølen
Skrevet

Her: 

Forøvrig melder jeg meg ut av diskusjonen herfra. Jeg orker ikke å prøve å få deg til fornuft noe mer - du er en lost case. Men god jul, da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...