Gå til innhold

Hvordan overleve jula med mamma.... 😱

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså... Min egen mor. Joda, jeg er glad i henne, men i små doser! Og nå skal hun være her helt til 27.12. 😳

Fordi: Hun blir så utrolig lett fornærma! Og har bare blitt verre med åra.. Hun tolker absolutt alt i verste mening, og eier hverken humor eller selvironi. Jeg må veie mine ord konstant. Og vi har vanligvis mye herlig humor blant oss i familien, men nå er stemninga lett anspent, foråsiresånn! 🤨

Anyhow: GOD JUL!!! 😈

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går det an å ignorere hennar dårlege humør, eller er ho sånn høglytt fornærma? Hvis hobdrre uffat og ojar ville eg oppført meg normalt og heller sett fram til automatisk avkorting av neste års besøk.

Anonymkode: f3fed...f1d

Skrevet

Hva med å sørge for at hun er lett beruset til enhver tid?

Min farmor var et hespetre, men hvis man bare sørget for at hun var konstant småtipsy ble hun tidvis nesten hyggelig 😊

Skrevet
27 minutter siden, MammantilNurket skrev:

Hva med å sørge for at hun er lett beruset til enhver tid?

Min farmor var et hespetre, men hvis man bare sørget for at hun var konstant småtipsy ble hun tidvis nesten hyggelig 😊

Nydelig tips! Skal definitivt gå til innkjøp av litt ekstra Sherry! 🤪

Skrevet

Hva med å si det som det er? At du er så redd for å si noe feil, for hun tolker alt i verste mening?

Skrevet
6 minutter siden, Glitrerose skrev:

Hva med å si det som det er? At du er så redd for å si noe feil, for hun tolker alt i verste mening?

Gjorde det. Hun begynte å grine. 🙄 Såeh... Biter tenna sammen, -for ungene sin del. De er glad i mormora si. Neste år feirer vi alene. Det blir fint. ❤️

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Går det an å ignorere hennar dårlege humør, eller er ho sånn høglytt fornærma? Hvis hobdrre uffat og ojar ville eg oppført meg normalt og heller sett fram til automatisk avkorting av neste års besøk.

Det ignoreres på høyt plan. Samt hyppige bilturer/ærender/trimturer/ osv. Hun er dårlig til beins, så hun sitter mest inne. Da benytter jeg meg av sjansen til å lufte meg litt. 😉 Jeg overlever nok skal du se. Måtte bare få det ut! 🤯

Skrevet
2 minutter siden, TøffiTrynet☠ skrev:

Det ignoreres på høyt plan. Samt hyppige bilturer/ærender/trimturer/ osv. Hun er dårlig til beins, så hun sitter mest inne. Da benytter jeg meg av sjansen til å lufte meg litt. 😉 Jeg overlever nok skal du se. Måtte bare få det ut! 🤯

Skadeavgrensing er tingen, ja 😂

Skrevet

Sett henne i arbeid og skryt uhemmet av alt hun gjør, som til en fireåring. Det fungerer like godt på en syttiåring som på et lite barn. 

Anonymkode: e5184...485

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sett henne i arbeid og skryt uhemmet av alt hun gjør, som til en fireåring. Det fungerer like godt på en syttiåring som på et lite barn. 

Anonymkode: e5184...485

Veldig enig, lediggang er roten til alt ondt ;)

Svigermor sitter i rullestol, men så lenge hun kan jobbe er hun fornøyd (om ikke er hun misunnelig på de som kan tror jeg og surner veldig). Jeg setter henne til alt fra å skrelle poteter til å underholde ungene, hun stråler av litt skryt og ungene "tar seg av" henne når jeg ber henne snakke med dem (yngste her er nå 9 år, så de kan fint underholde bestemor med alt fra oregami til alle-barna-vitser).

Funker fjell, selv om dama selv sier hun hater jul ;)

Anonymkode: b0ec0...0a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...