Anonym bruker Skrevet 21. desember 2018 #1 Skrevet 21. desember 2018 Er det noen som vet angående dette (ikke bare tror men vet) Har meldt meg som arbeidssøker etter jwg sa opp jobben pga fikk et helvette med sjefen! Har ikke barnehageplass til babyen enda..har tenkt å søke dagpenger, men det jeg lurer helt spesifikt på er: må jeg delta på alt slags kurs som nav tilbyr meg FØR jeg har fått innvilget dagpenger? Har det noe å si for hvor lenge jeg må vente på dagpenger om jeg takker nei til enkelte kurs før søknaden er innvilget? Vet jeg har 3 mnd karantene siden jeg sa opp selv..ønsker jo ikke å gå på en haug med kurs fra nav før jeg har fått innvilget dagpenger. Noen som vet? Ps! Trenger ikke komme med utsagn som få deg jobb før du får dagpenger osv osv takk. Anonymkode: e018e...6d0
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2018 #2 Skrevet 21. desember 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det noen som vet angående dette (ikke bare tror men vet) Har meldt meg som arbeidssøker etter jwg sa opp jobben pga fikk et helvette med sjefen! Har ikke barnehageplass til babyen enda..har tenkt å søke dagpenger, men det jeg lurer helt spesifikt på er: må jeg delta på alt slags kurs som nav tilbyr meg FØR jeg har fått innvilget dagpenger? Har det noe å si for hvor lenge jeg må vente på dagpenger om jeg takker nei til enkelte kurs før søknaden er innvilget? Vet jeg har 3 mnd karantene siden jeg sa opp selv..ønsker jo ikke å gå på en haug med kurs fra nav før jeg har fått innvilget dagpenger. Noen som vet? Ps! Trenger ikke komme med utsagn som få deg jobb før du får dagpenger osv osv takk. Anonymkode: e018e...6d0 Får jeg forlenget ventetid evt avslag på søknadrn om jeg ikke deltar på aktiviteter dem tilbyr? Anonymkode: e018e...6d0
Mamma_til_2 Skrevet 21. desember 2018 #3 Skrevet 21. desember 2018 (endret) Du må ha bhg plass eller annen type barnepass for og få dagpenger, du må ikke gå på kurs før du har fått penger innvilget. Får du tilbud om kurs etter innvilget dagpenger så må du takke ja med mindre du har en god grunn til og ikke gå (barnepass er ikke en grunn) Endret 21. desember 2018 av Mamma_til_2
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2018 #4 Skrevet 21. desember 2018 Du vet karantenetiden teller ned fra du søker dagpenger og ikke når du sa opp? Anonymkode: 1fc80...2e6
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2018 #5 Skrevet 21. desember 2018 17 minutter siden, Mamma_til_2 skrev: Du må ha bhg plass eller annen type barnepass for og få dagpenger, du må ikke gå på kurs før du har fått penger innvilget. Får du tilbud om kurs etter innvilget dagpenger så må du takke ja med mindre du har en god grunn til og ikke gå (barnepass er ikke en grunn) Takk for svar har en nabo som stiller seg frivillig til å være barnevakt, men babyen er i den alderen hvor h*n er meget skeptisk til andre så det er ikke aktuellt for om enda noen mnd Anonymkode: e018e...6d0
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2018 #6 Skrevet 21. desember 2018 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du vet karantenetiden teller ned fra du søker dagpenger og ikke når du sa opp? Anonymkode: 1fc80...2e6 Ja jeg vet det, er i permisjon tilogmed i dag og oppsigelsen "gikk ut" 1 desember derfor har jeg ikke søkt dagpenger før nå Anonymkode: e018e...6d0
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2018 #7 Skrevet 21. desember 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar har en nabo som stiller seg frivillig til å være barnevakt, men babyen er i den alderen hvor h*n er meget skeptisk til andre så det er ikke aktuellt for om enda noen mnd Anonymkode: e018e...6d0 Også får jeg jo uansett 3 mnd karantene før jeg får dagpenger, så da burde babyen være godt tilvent naboen innen den tid 👶 Anonymkode: e018e...6d0
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2018 #8 Skrevet 21. desember 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Også får jeg jo uansett 3 mnd karantene før jeg får dagpenger, så da burde babyen være godt tilvent naboen innen den tid 👶 Anonymkode: e018e...6d0 I karantene tiden må du fylle de samme vilkårene som reell arbeidssøker og kan bli innkalt til NAV på møter og kurs. Du skal og må søke jobber og vil få ytterligere karantene tid om du takker nei til kurs/jobb eller ikke møter hos NAV.. Med andre ord må du ha barnepass tilgjengelig som kan stille på kort varsel (1-2 dager) om du skulle få innkalling til noe eller jobbtilbud fra dag 1 i karantene tiden.. NAV er veldig på overfor de som nettopp har hatt permisjon da det er mange som prøver seg på å "forlenge permisjonen " med å gå på dagpenger.. Anonymkode: 8d41c...463
Mamma_til_2 Skrevet 22. desember 2018 #9 Skrevet 22. desember 2018 18 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar har en nabo som stiller seg frivillig til å være barnevakt, men babyen er i den alderen hvor h*n er meget skeptisk til andre så det er ikke aktuellt for om enda noen mnd Anonymkode: e018e...6d0 Ser det er ett motsatt svar ovenfor så jeg ble usikker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå