Gå til innhold

Nav og dagpenger..noen som har peiling?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet angående dette (ikke bare tror men vet)

Har meldt meg som arbeidssøker etter jwg sa opp jobben pga fikk et helvette med sjefen! Har ikke barnehageplass til babyen enda..har tenkt å søke dagpenger, men det jeg lurer helt spesifikt på er: må jeg delta på alt slags kurs som nav tilbyr meg FØR jeg har fått innvilget dagpenger? Har det noe å si for hvor lenge jeg må vente på dagpenger om jeg takker nei til enkelte kurs før søknaden er innvilget? Vet jeg har 3 mnd karantene siden jeg sa opp selv..ønsker jo ikke å gå på en haug med kurs fra nav før jeg har fått innvilget dagpenger. Noen som vet? Ps! Trenger ikke komme med utsagn som få deg jobb før du får dagpenger osv osv takk.

Anonymkode: e018e...6d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det noen som vet angående dette (ikke bare tror men vet)

Har meldt meg som arbeidssøker etter jwg sa opp jobben pga fikk et helvette med sjefen! Har ikke barnehageplass til babyen enda..har tenkt å søke dagpenger, men det jeg lurer helt spesifikt på er: må jeg delta på alt slags kurs som nav tilbyr meg FØR jeg har fått innvilget dagpenger? Har det noe å si for hvor lenge jeg må vente på dagpenger om jeg takker nei til enkelte kurs før søknaden er innvilget? Vet jeg har 3 mnd karantene siden jeg sa opp selv..ønsker jo ikke å gå på en haug med kurs fra nav før jeg har fått innvilget dagpenger. Noen som vet? Ps! Trenger ikke komme med utsagn som få deg jobb før du får dagpenger osv osv takk.

Anonymkode: e018e...6d0

Får jeg forlenget ventetid evt avslag på søknadrn om jeg ikke deltar på aktiviteter dem tilbyr?

Anonymkode: e018e...6d0

Skrevet (endret)

Du må ha bhg plass eller annen type barnepass for og få dagpenger, du må ikke gå på kurs før du har fått penger innvilget. Får du tilbud om kurs etter innvilget dagpenger så må du takke ja med mindre du har en god grunn til og ikke gå (barnepass er ikke en grunn) 

 

Endret av Mamma_til_2
Skrevet

Du vet karantenetiden teller ned fra du søker dagpenger og ikke når du sa opp?

Anonymkode: 1fc80...2e6

Skrevet
17 minutter siden, Mamma_til_2 skrev:

Du må ha bhg plass eller annen type barnepass for og få dagpenger, du må ikke gå på kurs før du har fått penger innvilget. Får du tilbud om kurs etter innvilget dagpenger så må du takke ja med mindre du har en god grunn til og ikke gå (barnepass er ikke en grunn) 

 

Takk for svar :) har en nabo som stiller seg frivillig til å være barnevakt, men babyen er i den alderen hvor h*n er meget skeptisk til andre så det er ikke aktuellt for om enda noen mnd

Anonymkode: e018e...6d0

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du vet karantenetiden teller ned fra du søker dagpenger og ikke når du sa opp?

Anonymkode: 1fc80...2e6

Ja jeg vet det, er i permisjon tilogmed i dag og oppsigelsen "gikk ut" 1 desember derfor har jeg ikke søkt dagpenger før nå

Anonymkode: e018e...6d0

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar :) har en nabo som stiller seg frivillig til å være barnevakt, men babyen er i den alderen hvor h*n er meget skeptisk til andre så det er ikke aktuellt for om enda noen mnd

Anonymkode: e018e...6d0

Også får jeg jo uansett 3 mnd karantene før jeg får dagpenger, så da burde babyen være godt tilvent naboen innen den tid 👶

Anonymkode: e018e...6d0

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Også får jeg jo uansett 3 mnd karantene før jeg får dagpenger, så da burde babyen være godt tilvent naboen innen den tid 👶

Anonymkode: e018e...6d0

I karantene tiden må du fylle de samme vilkårene som reell arbeidssøker og kan bli innkalt til NAV på møter og kurs. Du skal og må søke jobber og vil få ytterligere karantene tid om du takker nei til kurs/jobb eller ikke møter hos NAV..

Med andre ord må du ha barnepass tilgjengelig som kan stille på kort varsel (1-2 dager) om du skulle få innkalling til noe eller jobbtilbud fra dag 1 i karantene tiden.. NAV er veldig på overfor de som nettopp har hatt permisjon da det er mange som prøver seg på å "forlenge permisjonen " med å gå på dagpenger.. 

Anonymkode: 8d41c...463

Skrevet
18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar :) har en nabo som stiller seg frivillig til å være barnevakt, men babyen er i den alderen hvor h*n er meget skeptisk til andre så det er ikke aktuellt for om enda noen mnd

Anonymkode: e018e...6d0

Ser det er ett motsatt svar ovenfor så jeg ble usikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...