Gå til innhold

Usikker


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei jeg har aldri skrevet et innlegg som dette før, så er litt nervøs.

Jeg fant nylig ut at jeg er gravid.

siden det var fire uker siden jeg blødde trodde jeg ikke det hadde gått lengre enn det.

Jeg og kjæresten, tenkte at det ville være best å ta abort da vi ikke bor sammen eller har fast inntekt. Vi var rett og slett ikke klare. 

Da jeg kom til ul viste det seg at jeg var i allfall 10 uker påvei og at det er tvillinger! 

Jeg ble så sjokkert og trist ved tanken på å skulle ta abort, det var jo gått mye mer tid enn vi trodde! Og det er to!? 

Kjæresten ble også satt ut, og ble selv usikker. Men vi trodde begge at abort fortsatt ville være lurest. 

Etter sykehuset hadde jeg fått med meg mifegyn for å sette det hele i gang, men jeg klarte ikke gjøre det samme dagen. 

Jeg og kjæresten snakket hele kvelden og gikk opp og ned i følelsene av å måtte ta en avgjørelse. Han har vært en fantastisk støtte, og åpnet seg veldig for å kunne bli far en dag. Men er vi klare nå? 

Jeg har tidligere fjernet en eggleder, grunnet en graviditet i den. og jeg har gått fast på ppiller i snart fire år så det har vært ganske ufattelig at vi ble gravide, og det med to. 

I dag tok vi avgjørelsen og jeg tok mifegyne pillen, men bare litt etter har jeg vært både opp og ned med om jeg virkelig vil gjennomføre aborten.

jeg kjenner meg fortsatt usikker! 

Jeg har lest om folk som har tatt mifegyn, angret, og at det har gått fint. 

Grunnet at det er tvillinger og gått så lang tid, skal aborten gjennomføres på sykehus om to dager. 

Gjør jeg det rette her? 

Jeg er så revet.. 

Håper på tilbakemeldinger. På forhånd takk - jente på 23år.

Anonymkode: 3e494...84b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis jeg hadde vært i en sånn situasjon så hadde jeg tatt abort fordi jeg føler at jeg må ha alt på stel før jeg får barn pga min skyld og barnas. Men hva som er rett og galt må du skjenne på selv.

hpper du finner ut av det<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mifegyn kan i seg selv avbryte svangerskapet, og hvis embryoene fremdeles lever har de økt risiko for misdannelser. Så det kan allerede være for sent å ombestemme seg.

Kjip situasjon å være i. Uansett hva du bestemmer deg for så ordner det seg til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å kontakte amathea? Det kan være godt å ha en nøytral tredjepart å snakke med når man skal ta valget. 

Lykke til 

Anonymkode: da0d0...d12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...