Anonym bruker Skrevet 20. desember 2018 #1 Skrevet 20. desember 2018 Trenger noen råd. Jeg skal feire julaften med en"venn" av meg,blir bare oss to sammen. Vi har hatt ett forhold på og av i 2 år og det er jeg som har hatt mest følelser. Selv om han både elsker meg og savner meg noe helt vanvittig når jeg er bortreist, så er jeg tydeligvis ikke det han vil ha. Trenger noen gode råd for hvordan vi kan få det kjekt sammen,uten at det blir sure miner eller krangling. For jeg kjenner allerede på det at jeg skal handle inn alt og han skal bare ta med VIN!!!!!?????? Anonymkode: 74559...b8a
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2018 #2 Skrevet 20. desember 2018 Feir alene. Det ef bedre å være ensom alene eller å være ensom når man er sammen med noen. Anonymkode: 89289...2dc
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2018 #3 Skrevet 20. desember 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Feir alene. Det ef bedre å være ensom alene eller å være ensom når man er sammen med noen. Anonymkode: 89289...2dc Enig med deg. Anonymkode: 8f05f...62e
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2018 #4 Skrevet 20. desember 2018 Jeg trenger ikke å feire alene,første julen uten barna mine. Men er invitert av flere venninner,greien er bare at jeg har vondt for å bryte avtaler og det er HAN som blir sittende alene. Anonymkode: 74559...b8a
Nyttårs barn Skrevet 21. desember 2018 #5 Skrevet 21. desember 2018 Sorry om dette er sårende, men du blir utnyttet her. Lage i stand julemiddag til en mann som ikke ønsker et forhold, men som tar med vin😂
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2018 #6 Skrevet 21. desember 2018 Si i fra hva du vil han skal ta med. Anonymkode: 969ae...86a
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2018 #7 Skrevet 21. desember 2018 1 time siden, Nyttårs barn skrev: Sorry om dette er sårende, men du blir utnyttet her. Lage i stand julemiddag til en mann som ikke ønsker et forhold, men som tar med vin😂 Har ikke følelser for ham som tidligere,har bare bestemt meg for å holde avtalen. Men som venner,så er jeg IKKE interessert i å betale julemiddag for at han skal komme med en flaske vin !!!! Anonymkode: 74559...b8a
Superdolly Skrevet 21. desember 2018 #8 Skrevet 21. desember 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Har ikke følelser for ham som tidligere,har bare bestemt meg for å holde avtalen. Men som venner,så er jeg IKKE interessert i å betale julemiddag for at han skal komme med en flaske vin !!!! Anonymkode: 74559...b8a Men da sier du det: "Jeg kan godt handle inn og lage maten (hvis du synes det er greit da), men du må være med å spleise. Det kommer til å koste ca kr XXX, fint om du vippser over nå med det samme. Jeg kan godt finregne på dette etter at jeg har handlet, hvis du vil ha et nøyaktig oppgjør." Alternativt: "Jeg synes ikke det er greit å bli stående alene med ansvaret for å handle inn og lage denne middagen. Du må kjøpe med deg X, Y og Z og jeg trenger at du kommer senest klokken XX.XX sånn at vi kan lage middagen sammen."
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2018 #9 Skrevet 21. desember 2018 15 minutter siden, Superdolly skrev: Men da sier du det: "Jeg kan godt handle inn og lage maten (hvis du synes det er greit da), men du må være med å spleise. Det kommer til å koste ca kr XXX, fint om du vippser over nå med det samme. Jeg kan godt finregne på dette etter at jeg har handlet, hvis du vil ha et nøyaktig oppgjør." Alternativt: "Jeg synes ikke det er greit å bli stående alene med ansvaret for å handle inn og lage denne middagen. Du må kjøpe med deg X, Y og Z og jeg trenger at du kommer senest klokken XX.XX sånn at vi kan lage middagen sammen." Ja, det inviterer jo til en hyggelig samfeiring Anonymkode: e6961...93c
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2018 #10 Skrevet 21. desember 2018 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, det inviterer jo til en hyggelig samfeiring Anonymkode: e6961...93c Så du mener spleising på mat og drikke er med å gjøre stemningen dårlig? Hadde jeg selv skulle feiret julaften sammen med venn/venner så hadde det vell vært naturlig å spleise på maten🙄 Anonymkode: b90e8...147
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2018 #11 Skrevet 21. desember 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Har ikke følelser for ham som tidligere,har bare bestemt meg for å holde avtalen. Men som venner,så er jeg IKKE interessert i å betale julemiddag for at han skal komme med en flaske vin !!!! Anonymkode: 74559...b8a Julemat er jo generelt ganske billig! Ribbe, pølser, medisterkaker..... be han ta med snacks i tillegg til vin så dekker det nok dine matutgifter😀 Anonymkode: ca3df...229
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2018 #12 Skrevet 21. desember 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Julemat er jo generelt ganske billig! Ribbe, pølser, medisterkaker..... be han ta med snacks i tillegg til vin så dekker det nok dine matutgifter😀 Anonymkode: ca3df...229 Ikke all julemat er billig. Hvis de skal spise pinnekjøtt, så er jo det dyrt. Det samme hvis de kjøper pølser/mørpølse hos slakteren (vi gjør alltid det, kan ikke sammenlignes med det i matbutikken). Synes å spleise er en god løsning hos HI. Evt at han tar med en eske god konfekt og noe snacks og god drikke til kvelden, i tillegg til vin. Anonymkode: 66523...de6
gale damen Skrevet 21. desember 2018 #13 Skrevet 21. desember 2018 Jeg er litt uenig. Dersom du har invitert en venn på middag, jul eller ikke, så er det du som står for maten. Om din venn har med vin, så er det en bonus. Dersom du ikke synes opplegget er ok, så avlyser du.
MollyOdd Skrevet 21. desember 2018 #14 Skrevet 21. desember 2018 Når man inviterer til middag er det vel en selvfølge at man står for maten. Vin er jo en super ting å bidra med. Synes virkelig ikke det høres så innmari hyggelig ut å være gjest hos deg. Ønsker du hjelp får du be om det. Er du student eller har veldig dårlig råd får du være åpen og be om et bidrag.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2018 #15 Skrevet 21. desember 2018 Synes ikke man skal tvinge seg til å feire jul med noen man åpenbart ikke føler seg vel med. Her er det en ubalanse som er til å ta og føle på. Hvorfor sa du ja i utgangspunktet? Anonymkode: f7a43...890
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå